کشور جهان چندمی

0
93
شراره کدخدازاده- مجله اخبار صنعت چرم و کفش

تا چندی پیش فکر می‌کردم که در کشوری در حال توسعه زندگی می‌کنم و هنوز امیدی هست تا شاید روزی حتی اگر به عمرم هم قد ندهد، کشورم به کشوری توسعه یافته تبدیل شود اما زهی خیال باطل.
هنوز باور نمی‎کنم که ظرف مدت چند هفته به کشوری جهان چندمی تبدیل شویم. فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ به بهانه حفظ امنیت ملی در حالی که اکثریت جامعه از این دو ابزار برای کسب و کار خود استفاده می‌کنند حتی معنانی کلمات را هم در ذهنم جابجا می‌کند.
بنا به ادعای اتاق بازرگانی تهران قطعی اینترنت و فیلترینگ در یک ماه اخیر 80 هزار میلیارد تومان به کسب و کارها خسارت زده است و این رقم یعنی حدودا دقیقه‌ای دو میلیارد تومان خسارت! شما هم در صنعت کار می‌کنید حتما این موضوع را درک کرده‌اید. چندی پیش رئیس اتحادیه لوازم عنوان کرد که برای سفارشات با مشکل مواجه شده‌اند چرا که بیشتر سفارشات از طریق فضای مجازی و با ارسال عکس صورت می‌گرفت و تایید می‌شد و این امکان اکنون از صنعتگران گرفته شده است. این اتفاق در حالی روی داده است که نه تنها هنوز پیام رسان داخلی مناسبی برای جایگزین کردن نداریم بلکه هنوز اینترنت ملی نیز از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار نیست و جواب‌گوی نیاز کاربران شبکه‌های اجتماعی نیست.
خبر تاسف بار دیگری که منتشر شده است میزان خط فقر است. خط فقر نسبی در تهران و کلانشهرها مبلغ 20 میلیون تومان و در شهرستان‌ها مبلغ 18 میلیون تومان برآورد شده است که بنا بر این آمار 65 میلیون ایرانی دچار فقر مطلق یا نسبی هستند. طبق این ارقام اعلام شده بخش قابل توجهی از کارگران عزیز صنایع چرم و کفش دچار فقر مطلق یا نسبی هستند و این موضوع بسیار آزار دهنده است.
طبق اخبار منتشر شده ایران در صورت ادامه افزایش مصرف داخلی و جذب نشدن سرمایه و تکنولوژی لازم به واردکننده گاز طبیعی تبدیل خواهد شد در صورتی که یکی از بزرگترین ذخایر گازی جهان متعلق به ایران است. از طرفی دیگر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران در یک برنامه تلویزیونی می‌گوید اگر تمهیدات لازم و صرفه جویی صورت نگیرد از اوایل زمستان برای تامین آب در تهران به مشکل برخواهیم خورد و هزاران هزار خبر دیگر هر روز منتشر می‌شود و ما را در بهت و سرگردانی فرو می‌برد و من هنوز در جستجوی تعریف امنیت ملی هستم.
می‌دانم که نشریه ما یک مجله تخصصی در زمینه چرم و کفش است و در تمام این سال‌ها سعی کرده‌ایم تا تنها به موضوعات صنعت بپردازیم و امیدوارانه به مسائل نگاه کنیم اما برای تصمیم‌گیری‌های درست لازم است که اطلاعات درست و کافی داشته باشیم و واقع نگر باشیم.
در این مدت علی‌رغم این که ما هم همانند بسیاری از شما به انواع و اقسام فیلترشکن‌ها دسترسی داشته‌ایم
اما ترجیح دادیم که فعلا در صفحه اینستاگرام فعالیتی نداشته باشیم.
اولین شماره از پاییز سال 1401 را در حالی منتشر می‌کنیم که باز هم مذبوهانه امیدواریم ماه آینده شرایط به گونه‌ای بهتر رقم بخورد.


شراره کدخدازاده

سردبیر

ماهنامه اخبار صنعت چرم و کفش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید