کار بی نتیجه

0
980
شراره کدخدازاده- مجله اخبار صنعت چرم و کفش

در علم فیزیک، کار معنا و مفهومی مشخص دارد و اینگونه تعریف شده است:
کار = نیرو * جابجایی
به طور مثال اگر ما بر دیوار و یا سنگ بزرگی نیرویی وارد کنیم، در صورتی که جا به جایی صورت نگیرد، علیرغم خستگی ناشی از وارد کردن نیرو، کاری انجام نگرفته است.
حال اگر این مسئله را در امور زندگی فردی و اجتماعی خودمان و سایر حوزه‌ها در نظر بگیریم متوجه خواهیم شد که متاسفانه برآیند کاری یا بهره‌وری ما در یک هفته یا حتی یک ماه حتی شاید به صفر هم برسد. یعنی علی رغم این که روزهای کاری را پشت سر گذاشته‌ایم اما کاری به مفهوم فیزیکی آن انجام نشده است این موضوع را می‌توان به امور مهم کشور از جمله اقتصاد نیز بسط داد.
به عنوان مثال ماه‌هاست که اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنعت کفش راجع به موضوعاتی مثل مشکلات بیمه تامین اجتماعی و مالیات و… داد سخن گفته‌اند، جلساتی نیز با مسئولین و نمایندگان مجلس برگزار شده است اما هیچ نتیجه‌ای از آنها حاصل نشده است، کما این که هنوز واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ درگیر مسائل مالیاتی و بیمه هستند و روز به روز بر مشکلاتشان نیز افزوده می‌گردد. در واقع اتحادیه‌ها و انجمن‌ها فقط نیرو وارد کرده‌اند ولی جابجایی انجام نگرفته و در نهایت نیز کاری انجام نشده است. بنابراین در هر عملی نتیجه یا دستاورد بسیار مهم است.
اگر به حرف‌ها و جلسات و نشست‌ها اکتفا شود هیچ کاری انجام نمی‌گیرد و در نهایت زمان را از دست خواهیم داد و مشکلی به مشکلات دیگر اضافه خواهد شد.
نکته قابل توجه دیگر در این میان این است که اگر اندازه نیروی وارد شده مثلا به یک سنگ بزرگ، بیشتر و بیشتر گردد قطعا جابجایی هر چند کوچک انجام خواهد گرفت.
پس بهتر است که تمام تشکل‌ها و اهالی صنعت دست در دست هم دهند تا به معنای کامل بتوانند کاری را در این صنعت انجام دهند و به نتیجه مطلوب برسند.


شراره کدخدا زاده-سردبیر اخبار صنعت چرم و کفش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید