پیوند رنج با معنا

0
62
افشین شادی مهر، مدیر مسئول مجله اخبار صنعت چرم و کفش

سلام بر عزیزانی که مطالب ما را دنبال می‌کنند و با پیام‌های محبت‌آمیز خودشان، ما را مورد مهر و لطف خود قرار می‌دهند.
آبان ماه سال 1400 هم به پایان رسید. ماهی که تولد و مرگ را توامان برایمان داشت. عزیزان زیادی در این ماه به دنیا آمده‌اند از جمله مادر عزیزم که تمام برکات کارم را از دعای خیر این سید بزرگوار می‌دانم. بانویی که با کار فرهنگی خودش من را هم تشویق کرد تا به کار فرهنگی علاقه پیدا کنم. البته کار ایشان از جمله کار انبیاء یعنی معلمی است و کار من، کار مطبوعاتی است. جا دارد از همین جا دستش را ببوسم و به پاس زحماتی که برای من کشیده است سر تعظیم فرود آورم. خداوند همه مادران را سلامت
نگه دارد و روح رفتگان را هم بیامرزد.
در این هشت ماه دولت عوض شد و مجلس هم تغییر کرد اما هنوز شاهد اتفاق خاصی نبوده‌ایم. هنوز قیمت ارز ثابت نشده و تکلیف درستی هم ندارد و تحریم‌ها هم همچنان مشکلات عدیده‌ای را برای تولید به وجود آورده است.
و اما سئوال مدیریتی همیشگی که چه باید کرد؟ جمله‌ای شنیدم که خیلی برایم جالب بود و آن این که «رنج‌هایمان را به یک معنا گره بزنیم».
برای بهتر متوجه شدن این مفهوم مثالی می‌زنم. خانواده‌ای در سفر تصادف می‌کنند. پدر و مادر سالم می‌مانند و فرزند خودشان را از دست می‌دهند. پدر خانواده هر روز صبح خود را با این انگیزه آغاز می‌کند که همراه با عکس فرزندش به پارکینگ کامیون‌دارها برود و از آنها تقاضا کند که در زمان خواب‌آلودگی رانندگی نکنند تا باعت از دست رفتن عزیزان یک خانواده نشوند. این شخص رنج خود را به این معنا گره زده و با این انگیزه ادامه حیات می‌دهد.
ما و تولیدکنندگان با مشکلات بیمه، مالیات، گرانی، نیروی انسانی و… دست به گریبان هستیم بنا بر این برای تحمل و گذر از این مشکلات علاوه بر پیگیری حل مسائل می‌توانیم رنج‌هایمان را با یک معنا پیوند دهیم.
به عنوان مثال من به دنبال تولید یک میلیارد جفتی کفش و صادرات هشتصد میلیونی هستم و روزها با این امید از خواب بیدار می‌شوم که ببینم تمام کشورهای همسایه از کفش‌ها و محصولات چرمی ایران استفاده می‌کنند و ما به جای صادرات نفت خام، محصولات خود را صادر می‌کنیم و نفت را که یک سرمایه‌ ملی است برای نسل‌های آینده باقی می‌گذاریم. به این ترتیب مشکلات موجود را به یک معنا پیوند می‌دهم در حالی که شاید از همه بیشتر و بهتر گرفتاری‌های تولید را می دانم.
ما گاهی نه می‌بینیم، نه می‌شنویم و نه می‌گوییم. فقط و فقط به نکات مثبت توجه داریم و ایمان داریم که به اهدافمان خواهیم رسید.
به امید فرداهای بهتر، شاد و پيروز با ایده های مثبت
افشين شادی مهر

مدیر مسئول

ماهنامه اخبار صنعت چرم و کفش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید