هنرنمایی مؤذن ترکیه ای روی چرم

0
382
هنرنمایی مؤذن ترکیه‌ای روی چرم

یک مؤذن هنرمند ترکیه‌ای در ابتکاری بی‌بدیل برجسته‌ترین آثار معماری اسلامی را روی چرم ترسیم می‌کند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل آناتولی، ناجی باریشان، مؤذن ترکیه‌ای قصد دارد با برپایی نمایشگاهی از آثار هنری خود در ایالات متحده و استرالیا، جهانی شود.

باریشان برجسته‌ترین آثار معماری اسلامی در ترکیه را روی چرم ترسیم می‌کند و در طول دوران حرفه‌ای خود موفق به ترسیم ۵۰ بنای تاریخی اسلامی شده است.

باریشان در منطقه «ماماک» آنکارا پایتخت ترکیه زندگی می‌کند و از دوران دبیرستان به خوشنویسی، ابرو (نقاشی روی آب) و هنرهای مینیاتوری علاقه داشت.

علاقه او به طراحی و هنر باعث شد که پس از اتمام دوره دبیرستان، هنرهای زیبا را در دانشگاه مرمره استانبول بخواند.

باریشان پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده هنرهای زیبا، کار خود را به عنوان مؤذن در مسجدی در منطقه ماماک آنکارا آغاز کرد. با این حال، وظایف او مانعی برای علاقه او به نقاشی نبود.

نقاشی آثار تاریخی اسلامی روی چرم توسط موذن هنرمند ترکیه‌ای/آماده

مؤذن ترکیه‌ای در مصاحبه با آناتولی گفت که او یکی از اتاق‌های خانه خود را به کارگاه نقاشی روی چرم تبدیل کرده است.

باریشان گفت که نزدیک به هفت سال را در استرالیا گذرانده است. او برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ از آنجا دیدن کرد، جایی که ملاقات او با طرفداران فرهنگ‌های مختلف به رشد استعدادش در طراحی کمک کرد.

وی توضیح داد که در مدت اقامت خود در استرالیا، این فرصت را پیدا کرد که با هنر تزئین بورگوندی آشنا شود و با بسیاری از هنرمندان شاغل در این زمینه آشنا شود.

این مؤذن تأکید کرد که آثاری که در استرالیا دیده است او را بر آن داشت تا آثار اسلامی را روی پوست بکشد و در نمایشگاه‌ها به نمایش بگذارد.

نقاشی آثار تاریخی اسلامی روی چرم توسط موذن هنرمند ترکیه‌ای/آماده

باریشان در مورد دلیل انتخاب چرم برای کشیدن روی آن نسبت به روش‌های دیگر، گفت که چرم، میراث و سنت قدیمی است و در این خصوص به کتابت آیات قرآنی روی چرم در گذشته اشاره کرد.

باریشان در مورد برجسته‌ترین آثاری که روی پوست نقاشی کرد، گفت که نقاشی مساجد الملاوی در عراق، الجعفر در کوردوبا اسپانیا، هرات در افغانستان و وزیر خان در پاکستان است.

او در پایان گفت که بسیار علاقه‌مند است که آثار خود را در ترکیه، اسپانیا و آمریکا به نمایش گذارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید