همکاری طراحان و توليدکنندگان با صدور جواز صنفی طراحی لباس

0
211
امضای تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابين کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و اتحاديه صنف توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابين کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و اتحاديه صنف توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران خبر داد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، ابوالقاسم شيرازی، رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان تهران در مراسم امضاي تفاهم نامه همکاري مشترک في مابين کارگروه ساماندهي مد و لباس کشور و اتحاديه صنف توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران که در محل اين اتحاديه با حضور مريم پورشهابي دبير کارگروه ساماندهي مد و لباس، دکتر ليلي حبيبي معاون دفتر برنامه ريزي تأمين، توزيع و تنظيم بازار و مشاور امور بانوان و خانواده معاونت بازرگاني داخلي وزارت صمت برگزار شد گفت: از زمانيکه کارگروه ساماندهي مد و لباس، معرفي نامه هر طراح با ذکر نشاني دقيق محل فعاليت وی را به اتحاديه تحويل دهد، فعاليت طراح در رسته کار هنري قرار ميگيرد و به اعتبار پروانه کسب حمايت ويژه ای از طراحان نيز ميشود و فعاليت آنها به شکل قانونی ادامه پيدا مي کند.

وي بيان کرد: اين تفاهم نامه به منظور همکاري مشترک در راه‌اندازي رسته طراحان لباس، توسعه، بهبود فضاي اقتصادي فرهنگ و هنر، حمايت از کسب‎ و کارهاي نوين براساس بيانيه گام دوم مقام معظم رهبري (مدظله العالي)، ترويج و اعتلای فعاليت های علمی و دانشگاهی با چشم‌اندازی معطوف به آينده تمدن ايراني اسلامي، به جهت ارتقاي سطح کمي و کيفي توليد پوشاک ايراني تنظيم شدهاست.

شيرازي در خصوص نحوه ارتباط طراحان و توليدکنندگان و ساير شرايط صدور پروانه افزود: در ابتدا حداقل مي‌بايست ۱۰۰ طراح مجوز صنفي طراحي را از اتحاديه با همکاري کارگروه دريافت نمايند و سپس پس از گذراندن دوره‌هاي آموزشي و آزمون بر اساس توانايي هايشان رتبه بندي شوند.

وي ادامه داد: طراحان پس از رتبه بندي توسط وزارت صمت و اتحاديه به واحدهاي صنفي و کارخانجات صنعتي معرفي مي شوند.

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان تهران در مزيت هاي اجراي اين تفاهم نامه و ارتباط طراحان و توليدکنندگان اشاره داشت: در نظر داريم با شناسايي فروشندگاني که لباس هاي متعارف اجتماع بانوان را در تهران به فروش مي رسانند از آنها حمايت کنيم.

شيرازي بيان کرد: با همکاري کارگروه ساماندهي مد و لباس به اين اعضاء برچسب ” با افتخار ساخت ايران” داده مي شود تا آن را در معرض ديد مصرفکنندگان قرار دهند. همچنين ليست اين فروشگاه ها در وب سايت اتحاديه و کارگروه مذکور قرار خواهد گرفت تا بانوان بتوانند به راحتي پوشاک مورد نياز خود را تهيه نمايند.

طبق اين تفاهم نامه و دستورالعمل هاي اجرايي آن که پيوست همين تفاهم نامه ميشود، طراحان با معرفي کارگروه مد و لباس مي توانند به صورت قانونمند به فعاليت خود ادامه دهند. طراحان علاقه مند نيز مي توانند به دبيرخانه کارگروه مراجعه کرده و با دريافت معرفي نامه به اتحاديه پوشاک تهران مراجعه و نسبت به اخذ جواز صنفي طراحي خود اقدام نمايند.

شرايط اختصاصي عضويت در رسته صنفي طراحي لباس حداقل احراز يکي از ۷ آيتم ذيل مي باشد::

  • ۱-دارا بودن مدرک تحصيلي مرتبط
  • ۲-دارا بودن گواهي نامه آموزشي از مؤسسات مورد تأييد کارگروه مد و لباس
  • ۳-داشتن حداقل ۲ اثر داراي نشان شيما (شناسه يکپارچه ملي مد و لباس ايران)
  • ۴-داشتن حداقل يک طرح داراي گواهي مالکيت معنوي
  • ۵-گواهي حضور و مشارکت در جشنواره ها و مناسبت هاي مد و لباس از دبيرخانه کارگروه ساماندهي مد و لباس در تهران و استانها (حداقل ۲ گواهي)
  • ۶-دارا بودن سوابق تجربي طراحي
  • ۷-قبولي در مصاحبه در صورت دارا نبودن هيچ يک از مراتب بالا
  • منبع: اتاق اصناف تهران

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید