نمایشگاه‌های بهاره با رویکرد تولی‌گری اتاق‌های اصناف، تقویت می‌شوند

0
106
قاسم نوده فراهانی
قاسم نوده فراهانی

نمایشگاه‌های بهاره با رویکرد تولی‌گری اتاق‌های اصناف، تقویت می‌شوند

نماینده وزیر صمت و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران: نمایشگاه‌های بهاره با رویکرد تولی‌گری اتاق‌های اصناف، تقویت می‌شوند

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از اتاق اصناف ایران، نماینده وزیر صمت و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران بیان کرد: امسال نمایشگاه‌های عرضه مستقیم (بهاره)با رویکرد تولی‌گری اتاق های اصناف، تقویت خواهند شد.
قاسم نوده فراهانی، با بیان این مطلب گفت: البته باید در نظر داشت که «نمایشگاه‌»، اصطلاح نادرستی است و در واقع این‌ها نوعی فروشگاه هستند. نمایشگاه به جایی گفته می‌شود که هنر صنف و صنعت به نمایش گذاشته می‌شود. اما آنچه به عنوان نمایشگاه بهاره می‌شناسیم درواقع فروشگاه‌هایی بی‌واسطه بین تولیدکننده و مصرف‌کننده هستند.
وی افزود: لذا نمایشگاه‌های بهاره، برای حمایت از تولیدکنندگان صنفی برگزار می‌شوند و انتظار می‌رود اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها که متولی نمایشگاه‌های بهاره هستند، ۱۰۰ درصد از ظرفیت تولیدکنندگان صنفی استفاده کنند.
نوده فراهانی گفت: تولیدکنندگان به طور معمول تخفیفی به بنکداران و عرضه کنندگان کالا ارائه می‌دهند و همچنین با تاخیر پول خود را دریافت می کنند. اما اگر تولید به مصرف داشته باشیم همان تخفیف ممکن است به مصرف کننده ارائه شود و دریافت پول آنی است. لذا این فرصتی برای تولیدکنندگان صنفی است که نقدینگی فوری به دست آورند.
این پیشکسوت بازار تاکید کرد: مزیت نقدینگی آنی و فوری برای تولیدکنندگان در امکان پرداخت حقوق و عیدی به کارگران و دیگر هزینه‌های کارگاه است. در مقابل مصرف‌کنندگان نیز با قیمت مناسب‌تری خرید می‌کنند.
نوده فراهانی اظهار کرد: از وزیر صمت هم بابت حمایت از اتاق های اصناف در برگزاری نمایشگاه های بهاره تشکر ویژه دارم و از اتاق های اصناف می خواهیم در صورتی که نهادهای دیگر اقدام به برگزاری نمایشگاه بهاره کردند، اتاق اصناف ایران را از این امر مطلع سازند.
نماینده وزیر صمت و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران در ادامه به ایجاد زیرساخت‌های جدید برای افزایش فروش فوق‌العاده در فروشگاه های صنفی نیز پرداخت و گفت: در مقابل امکانی که برای تولیدکنندگان صنفی فراهم آورده ایم، طرح هایی هم برای صنوف توزیعی داریم.
وی تصریح کرد: متاسفانه حراج و فروش فوق العاده هنوز در کشور ما مفهوم درستش را پیدا نکرده است. اتاق اصناف ایران طی چهار سال اخیر، با اطلاع‌رسانی ها و مشوق های گسترده تلاش کرده است که واحدهای صنفی به فروش فوق‌العاده اهمیت بیشتری بدهند و امسال نیز بر این امر تاکید داریم.
نوده فراهانی تاکید کرد: فروش فوق العاده پایان سال اگرچه به معنای ارائه تخفیف و دریافت سود کمتر از فروش هر کالا است اما در نهایت کمک می‌کند که کاسب به سود بیشتری برسد. این درصد تخفیف در هر کالایی متفاوت است و نمی توان مثلا ۲۵ درصد را برای همه کالاها تعیین کرد چرا که ممکن است آن کالا اصلا چنین سودی نداشته باشد اما کاسب با هر میزان تخفیفی که می تواند، اگر اقدام به فروش فوق العاده کند اولا سرمایه درگردش خود را تامین کرده است و از سوی دیگر مشتریان جدیدی جذب می کند و از آنها مشتریان وفاداری می سازد که در طی سال هم از او خرید خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید