نیازمند «نهضت نوسازی ابزارها و ماشین آلات صنفی» هستیم

0
51
هادی طالبی، نائب رئیس دوم اتاق اصناف ایران
هادی طالبی، نائب رئیس دوم اتاق اصناف ایران

نائب رئیس دوم اتاق اصناف ایران: نیازمند «نهضت نوسازی ابزارها و ماشین آلات صنفی» هستیم

هادی طالبی، نائب رئیس دوم اتاق اصناف ایران بر ضرورت نوسازی ابزارها و ماشین آلات صنفی تاکید کرد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از اتاق اصناف ایران، به تازگی دولت «نهضت نوسازی ماشین آلات صنعتی» را آغاز کرده است؛ به طوری که قرار است امسال هزار واحد با استفاده از منابع مردمی و ۴ هزار واحد با هماهنگی دستگاه‌ها احیا شوند.

هادی طالبی، نائب رئیس دوم اتاق اصناف ایران در گفت و گویی با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، درباره اجرای طرحی مشابه یا مکمل برای نوسازی ابزارها و ماشین آلات صنوف تولیدی بیان کرد: واحدهای تولیدی صنفی، نیازهایی اعم از تامین مواد اولیه، تامین مالی ریالی و ارزی، آموزش نیروهای متخصص و تامین تجهیزات و ماشین آلات دارند.

وی افزود: نوسازی ماشین‌آلات خود به تنهایی، بخشی مهم و پر اهمیت است که متاسفانه طی سنوات گذشته مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار نگرفته است و هرآنچه واقع شده است، دغدغه و توان شخصی تولیدکننده بوده است.

طالبی گفت: تولید، در همه صنوف از جمله پوشاک، کفش و کیف دست‌دوز یا ماشینی، تولید مواد غذایی، تولید زیورآلات، مجسمه و صنایع دستی، بسته‌بندی و … همه و همه ابزارهایی دارند که گاها در بازار موجود نیست و اگر هم وجود دارد، قیمت آنها چنان بالا است که بیشتر تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند از ابزارهای ساده‌تر استفاده کرده و یا به تجهیزات قدیمی خود بسنده کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وقتی از دستگاه‌های کم کیفیت یا قدیمی استفاده می‌شود، دور ریز محصول و هزینه تعمیرات آن نیز بالا می‌رود و بر قیمت نهایی، تاثیر منفی می‌گذارد. همین امور در کیفیت و میزان تولید تاثیر بسیار محسوسی می‌گذارد و در نهایت، مصرف کننده محصول نهایی را بر اساس ظرافت تولید و قیمت انتخاب می‌کند.

نائب رئیس دوم اتاق اصناف ایران تاکید کرد: لذا، ماشین‌آلات و ابزارها سهم بزرگی در موفقیت یا عدم موفقیت کارگاه تولیدی دارد. ضمن اینکه باید تاکید کرد همه چیز، ماشین‌آلات بزرگ و سنگین نیست. گاها یک ابزار کوچک مخصوص تولیدات دستی، ارزش آفرینی بالایی برای کشور ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: تعداد کارگاه‌های تولیدات صنفی به مراتب بیشتر از کارخانه‌های صنعتی است و بسیاری از قالب‌ها، مواد اولیه و تجهیزات آن کارخانه‌ها را کارگاه‌های کوچک تامین می‌کنند. با وجود این، بیشتر طرح‌های دولتی معطوف به بخش صنعت است و به نظر می‌رسد «نهضت نوسازی ماشین‌آلات صنعتی» نیز کمتر به کارگاه‌های تولیدی توجه کند. به همین منظور، انتظار می‌رود کمیسیون‌های تخصصی و عمومی اتاق اصناف ایران به بررسی نیازهای اصناف به ابزارها و ماشین‌آلات پرداخته و امکان جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دریافت حمایت‌های دولتی به این حوزه را برآورد کنند. 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید