فعال شدن ۹ اکیپ بازرسی برای اجرای طرح نظارتی ویژه بازار در خراسان شمالی

0
53
اکیپ بازرسی
اکیپ بازرسی

فعال شدن ۹ اکیپ بازرسی برای اجرای طرح نظارتی ویژه بازار در خراسان شمالی

به گزاش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از ایسنا،معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت خراسان شمالی از فعال شدن ۹ اکیپ بازرسی برای اجرای طرح نظارتی ویژه بازار خبر داد.

علی وفاخواه اظهار کرد: ۹ اکیپ بازرسی دو نفره در دو نوبت صبح و عصر برای اجرای طرح نظارتی ویژه بازار فعال شدند.

وی افزود: برنامه ریزی لازم برای هماهنگی و تعامل با دستگاه های همکار جهت بازرسی مشترک طرح نوروزی و ماه مبارک رمضان جهت رصد بازار (واحدهای صنفی، تولیدی، خدماتی، توزیعی و فنی) انجام گرفته است.

وفاخواه اظهار کرد: بازرسی در سه محور نوبه ای، مشترک و رسیدگی به گزارشات و شکایات مردمی پیگیری می شود.

وی با اشاره به بازرسی های نوبه ای توسط بازرسان اداره کل صمت در خصوص دو مورد بازرسی مشترک و رسیدگی به شکایات تصریح کرد: بازدید مشترک با دستگاه های همکار، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، بسیج و …انجام می شود، همچنین بازرسی در قالب رسیدگی به گزارشات و شکایات مردمی به سامانه ستاد ۱۲۴ معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان مورد بررسی قرار می گیرد.

این مقام مسئول به کالاهای هدف و مشمول این طرح اشاره کرد و افزود: کیف و کفش، پوشاک، میوه و تره بار، شیرینی و شکلات، پروتئین، لبنیات، خرما و زولبیا و بامیه و … کالاهای هدف و مشمول این طرح هستند.

وی اضافه کرد: در مدت زمان اجرای طرح ویژه نوروز در حوزه خدمات نیز مراکز و دفاتر، شرکت های مسافرتی زمینی، هوایی و دفاتر فروش آن‌ها، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری ها، رستورانهای بین شهری، نظارت بر عملکرد انبارها و سردخانه ها، میادین میوه و تره بار، خدمات خشکشویی، قالیشویی نیز مورد بازرسی و نظارت قرار خواهند گرفت.

معاون بازرسی اداره کل صمت استان عنوان کرد: نظارت بر مراکز نگهداری کالا سردخانه ها، انبارها و بررسی میزان موجودی کالا در این مراکز و همچنین پایش مستمر تولید، توزیع و موجودی کالاهای هدف از طریق سامانه جامع تجارت و رصد گلوگاه های احتمالی تخلفات صنفی جهت جلوگیری از احتکار، عدم عرضه و گرانفروشی بصورت مستمر انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی اعم از احتکار، قاچاق، عدم عرضه محصول، عدم درج قیمت، کم فروشی و غیره از سوی واحدهای صنفی را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ ستاد خبری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان با واحد بازرسی در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید