مواد اولیه مورد نیاز صنعت را تامین می کنیم

مدیر فروش پلیمر پارس عنوان کرد:

0
368
مواد اولیه مورد نیاز صنعت را تامین می کنیم

پلیمر پارس یک شرکت دانش‌بنیان و یکی از مجموعه‌های چرم و کفش پارس است. در این واحد برخی مواد اولیه چرم و برخی مواد اولیه ویژه کفش تولید می‌شودو در واحد کفش و چرم پارس مورد استفاده قرار می‌گیرد و این زنجیره تولید سبب شده تا محصولات از هماهنگی و کیفیت بالایی در زمینه تولید کفش و چرم برخوردار باشد.

افشین اسدی مدیر فروش پلیمر پارس

تولید مواد پی‌یو در مسیر دانش‌بنیان بودن
افشین اسدی مدیر فروش پلیمر پارس در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش درباره راه‌اندازی این واحد عنوان کرد: شرکت پلیمر پارس یک شرکت دانش‌بنیان به‌شمار می‌رود که از سال 1392 آغاز به کار کرده است.
موضوع اصلی این بود که فرمولاسیون مواد پی‌یو را از طریق دانش‌بنیان بودن شرکت، به دست آورده و به مرحله تولید برسانیم؛ فرمولاسیون این مواد را بخش تحقیقات و توسعه (R&D) به دست آورده است. ما از سال ۱۳۹۲ کار را آغاز کردیم، اما از سال ۱۳۹۷ به مرحله تولید رسیدیم، به عبارت دیگر ۵ سال روی مواد کار کرده‌ و پس از آن شروع به عرضه مواد کردیم. هم اکنون در خدمت دوستان در شهرهایی مانند قم، تبریز، تهران و مشهد هستیم.
اسدی با اشاره به این که ما نیاز به دانش روز داریم، گفت: تمام تلاش ما بر این است که محصولات خود را با بهترین کیفیت تحویل مشتری‌های خود بدهیم. با توجه به محدودیت‌های تحریم‌ها، تولیدکنندگان با مشکل روبه‌رو هستند، چراکه برخی مواداولیه به کشور وارد نمی‌شود، از این‌رو ما مجبور به تغییر فرمولاسیون شدیم تا به نتیجه دلخواه برسیم و نیاز داخل را با بهترین کیفیت تامین کنیم.
وی در ادامه افزود: از سوی دیگر ما به سمت تولید پی‌یو رفتیم و در این زمینه سه گرید را تولید می‌کنیم. تمام تلاش ما بر این اساس است که محصولی با بهترین کیفیت تولید کنیم بر این اساس سال ۱۳۹۷ نخستین محصول خود را با گرید اف.‌ایکس،‌آي.ال، تی۴۰۰ تولید کردیم و پس از آن نیز گریدهای زیرمجموعه آن را فعال کردیم و این زیرمجموعه‌ها براساس سختی، دانسیته، زمان قالب و… مواد ساخته شده‌اند. مواد داخلی ما از داخل تهیه می‌شود. البته عرضه کم و میزان تقاضای ما بالاست.
اسدی همچنین تصریح کرد:‌ زمانی که تولید ما انجام می‌شود با توجه به اتفاق‌هایی که در بخش کنترل کیفیت روی می‌دهد، شرکت چرم و کفش پارس که در زمینه تولید کفش از قدیمی‌های این حوزه هستند، از مواد پلیمر پارس استفاده می‌کنند. اگر کفش پارس بخواهد یک کفش با کیفیت بالا تولید کند و براساس سابقه ۵۰ ساله خود پیش برود، در زمینه انتخاب مواد اولیه به لحاظ کیفیت بسیار حساس است و دانسیته باکیفیت را انتخاب می‌کند. از سوی دیگر موادی که پلیمر پارس تولید می‌کند را به‌صورت مستقیم و همیشگی در اختیار کفش پارس قرار می‌دهیم. ما نیز از این سو تلاش می‌کنیم که به کمک چرم و کفش پارس به یک کیفیت مطلوب‌تری دست پیدا کنیم و شرکت پارس نیز تمام بازخوردهای لازم از مواد اولیه را به ما اعلام می‌کند.

تهیه مواد اولیه
مدیر فروش پلیمر پارس با توجه به مشکلاتی که در زمینه تامین مواد اولیه وجود دارد، عنوان کرد: در زمینه ان‌بی‌آی با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستیم، میزان تولید ما بالا و عرضه آن کم است که تبعات آن برای ما مشکل‌ساز شده است. البته نه تنها ما بلکه تمام کسانی که در زمینه پی‌یو کار می‌کنند، با این مشکل روبه‌رو هستند، اما با این شرایط ما تمام توان خود را به کار گمارده‌ایم تا در ایزوها کیفیت محصول خود را ارتقا ببخشیم. از سوی دیگر قصد داریم شرایطی را فراهم کنیم تا کیفیت محصول داخلی با خارجی تفاوت نداشته باشد.
اسدی در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه روی سنگینی مواد کار کرده‌اید، گفت: در زمینه گرید تی۴۰۰ با تضمین عنوان می‌کنم که محصول ما به لحاظ کیفیت و تست سایش و تست قدم‌زن صد درصد قابل کنترل است و محصول خود را با بهترین کیفیت تحویل مشتری‌ها می‌دهیم.

افشین اسدی مدیر فروش پلیمر پارس در کنار افشین شادی مهر مدیر مسئول مجله اخبار صنعت چرم و کفش

تولید سه نوع گرید
وی در پاسخ به این پرسش که چند گرید تولید می‌کنید، بیان کرد: در حال حاضر سه نوع گرید تولید می‌کنیم که هر گرید، ریز گریدهایی دارد که ریز گرید تی۴۰۰، تی۴۰۰ ای و تی‌۴۰۰ می‌شود که برای تولید کفش‌های ایمنی با زیره آلفا مناسب هستند.
در گرید آ.ال، پی‌ال ۴۲۸ و پی‌ال ۵۲۸ را تولید کرده‌ایم که پی‌ال ۴۲۸ برای کسانی است که تزریق مستقیم می‌کنند که به دانسیته پایین‌تر نیاز دارند تا در وزن بتوانیم آنها را کنترل کنیم. و پی‌ال ۵۲۸ برای کفش‌های پاشنه بلند ۳ تا ۵ سانت است، اما اگر کسی بخواهد سخت‌تر بزند، گرید پی‌ایکس مناسب است که خود این گرید، دو حالت دارد که برای چرخ‌های ویلچر یا تجهیزات پزشکی قابل استفاده است. گرید اف‌ایکس معمولی نیز برای کفش‌هایی با پاشنه بلندتر و با سختی بیشتر است.
مدیر فروش پلیمر پارس در پاسخ به این پرسش که برای صندل و کفش ورزشی چه پیشنهادهایی دارد، گفت: برای صندل گرید تی‌۴۰۰ای را پیشنهاد می‌کنیم، به لحاظ اینکه تست سایش و تست قدم‌زنی که می‌گیرند، می‌تواند به آنها کمک کند، اما برخی همکاران صندل‌ها را با دانسیته پایین می‌خواهند تولید کنند که به آنها گرید ۴۲۸ می‌دهیم.
اسدی در ادامه با اشاره به کنترل کیفیت محصولات این شرکت یادآور شد: با توجه به این موضوع که ما شرکت دانش‌بنیان هستیم، صد درصد کارشناس‌های تولید ما تمام مراحل تولید را زیر نظر دارند. از سویی، مواد نیز مورد کنترل قرار می‌گیرد. از سوی دیگر کارشناس تولید ما چه کارشناس تولید و چه کارشناس فروش با همکاران ما در تماس هستند. از آنجا که در این بازار روی دانسیته مانور می‌دهند، ما سعی داریم که روی آن کنترل داشته باشیم.

قیمت ما با بازار یکسان است
وی درباره قیمت‌ها نیز عنوان کرد:‌ قیمت‌های ما تقریبا با سایر همکاران در این حوزه یکسان است و حتی در برخی مواقع قیمت‌های ما پایین‌تر است و ما همواره سعی می‌کنیم که با توجه به نوسان قیمت‌ مواد اولیه و دلار و ارزی که بخواهد تخصیص داده شود، قیمت‌ها را کاهش دهیم. البته در برخی مواد اولیه، قیمت‌ها سیر صعودی به خود گرفت، ما سعی کردیم که این قضیه را کنترل کنیم. در زمینه قیمت‌ها ما امیدواریم تدابیری اندیشیده شود تا ما نیز بتوانیم کنترل بیشتری روی آن داشته باشیم.

پروژه‌هایی که در راهند
اسدی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ ما هم‌اکنون پروژه‌ای در شهرک صنعتی زاويه داریم که این پروژه شامل ۵ راکتور ۱۰ تنی است که البته قرار نیست تمام آن به تهیه پلیمر برای کفش اختصاص پیدا کند. تصمیم داریم به‌تدریج به زمینه‌های دیگر نیز ورود پیدا کرده و از آنها نیز رونمایی خواهیم کرد.
وی درباره ظرفیت تولید در پلیمر پارس یادآور شد: در زمینه پلیمری که برای کفش مورد استفاده قرار می‌گیرد، تقریبا ماهانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ تن و سالانه حدود ۷ هزار تن تولید داریم. البته به تبع تولید ما نیز بستگی به این دارد که به‌راحتی بتوانیم مواد اولیه را تامین کنیم.
مدیر فروش پلیمر پارس با تاکید بر این موضوع که یک لحظه نیز دستگاه ما خاموش نمی‌ماند، عنوان کرد: تمام تلاش ما بر آن است که این صنعت بزرگ همیشه برقرار باشد و ما نیز همواره تلاش می‌کنیم که میزان تناژ تولید و در عین حال کیفیت خود را افزایش بدهیم تا بتوانیم این صنعت را نگه داریم.
اسدی در پاسخ به این پرسش که پی‌یو برای چرم مصنوعی نیز در دست تولید دارید، خاطرنشان کرد: فعلا تولید نداشته‌ایم، اما تولید این پی‌یو در دست اقدام است. ما برای چرم، برخی روان‌کننده‌ها نیز تولید می‌کنیم. این مواد در نمایشگاه عرضه خواهد شد.
در زمینه چرم مصنوعی نیز قرار است که سه گرید را تولید کنیم. ما یک ایزو جدید را در نمایشگاه رونمایی خواهیم کرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما از همکاران دعوت می‌کنیم که در نمایشگاه حضور داشته باشند. ما در نمایشگاه از برخی مواد جدید رونمایی خواهیم کرد که این مواد تمام تست‌های خود را گذرانده‌اند. همچنین در این نمایشگاه از مواد دیگری در بخش پلی‌استرها که در صنایع دیگر کاربرد دارد، رونمایی خواهیم کرد.
سخن پایانی
مدیر فروش پلیمر پارس در پایان تاکید کرد: موضوع اصلی آن است که با توجه به وجود شرایطی که بر کشور حاکم است و با وجود تمام تحریم‌ها ما سعی خواهیم کرد که محصول خود را با بهترین کیفیت عرضه کنیم.
از سوی دیگر، در زمینه قیمت ما چندان نمی‌توانیم دخیل باشیم و محصولات خود را با کاهش قیمت بدهیم، اما تلاش می‌کنیم که به کسانی که در تعامل با ما هستند، فشار چندانی وارد نشود و سعی می‌کنیم که زودتر اطلاعات بازار را به آنها بدهیم و از لحاظ کیفیت نیز تلاش می‌کنیم که محصول خود را به کیفیت ایده‌آل برسانیم.
اسدی، مدیر فروش پلیمر پارس ادامه داد: سعی می‌کنیم که با تمام همکاران در تهران، تبریز، اصفهان، مشهد و شیراز ارتباط بیشتری داشته باشیم و تمام توان ما بر آن است که آنها را مورد حمایت بیشتر قرار دهیم.
هر اندازه صنعت کفش را مورد حمایت قرار دهیم، این صنعت نیز بیشتر می‌تواند وارد حیطه صادرات شود که برای کشور ارزآوری به همراه آورد. همچنین خبرهای خوبی سال ۱۴۰۱ در راه داریم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید