اعلام آمادگی دانشگاه کوشا برای ایجاد مقطع کارشناسی‌ ارشد کفش و چرم

0
463
اعلام آمادگی دانشگاه کوشا برای ایجاد مقطع کارشناسی‌ارشد کفش و چرم

نخستین نشست بررسی ایجاد دوره مقطع کارشناسی ارشد کفش و چرم در دانشگاه علمی-کاربردی کوشا عصر با همکاری اخبار صنعت چرم و کفش برگزار شد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، دانشگاه کوشا اعلام آمادگی کرده است که در صورت اعلام نیاز تشکل‌های صنفی و فعالان کفش و چرم، مقطع کارشناسی ارشد کفش و چرم را با هدف پژوهش در صنایع چرم و کفش ایجاد می‌کند.

در این نشست، منتقدان با اشاره به عدم آموزش کارشناس و تکنسین‌ کفش در این دانشگاه و دیگر مراکز آموزش عالی کشور، برگزاری دوره کارشناسی ارشد را غیرضروری و غیرممکن دانستند. با وجود این، موافقان این دوره آموزشی که دوره «کارشناسی» را  دوره آموزشی و «کارشناسی‌ارشد» را دوره پژوهشی می‌دانستند بر امکان جذب فارغ‌التحصیلان کارشناسی سایر رشته‌ها به دوره کارشناسی ارشد کفش و چرم تاکید کردند. 

در این نشست، همچنین، تجربه‌های پیشین مراکز علمی-کاربردی چرم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا با دعوت از تشکل‌های صنفی و انجمن‌های کفش و چرم طی جلسات متعدد، نیاز بازار به مباحث پژوهشی کفش و چرم مورد ارزیابی قرار گیرد و پس از آن نسبت به عنوان این مقطع تحصیلی و رویکرد آن تصمیم‌گیری شود.

همچنین برگزاری دوره‌های کوتاه مدت در محل دانشگاه کوشا با همکاری اخبار صنعت چرم و کفش به سفارش برندهای کفش و چرم با استفاده از توان اساتید برجسته این حوزه امکان‌پذیر اعلام شد.

دانشگاه کوشا از برجسته‌ترین دانشگاه‌های علمی- کاربردی کشور است که امکان تجهیز کارگاه‌های خود به تجهیزات مورد نیاز آموزش مهارت آموزان کفش و چرم را با همکاری فعالان این حوزه دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید