مزیت رقابتی در تولید دمپایی و کفش ورزشی ایجاد کرده‌ ایم

0
633
مزیت رقابتی در تولید دمپایی و کفش ورزشی ایجاد کرده‌ ایم

شرکت رسام پلیمر نامی تولیدکننده و تامین‌کننده محصولات پلیمری از جمله شرکت‌های نامدار در صنعت پلی‌یورتان کشور به شمار می‌رود که بیش از یک دهه است که در صنعت پلی‌یورتان کشور فعال است. آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل گفت و گوی مجله اخبار صنعت چرم و کفش با سامان نامی مدیر فروش شرکت رسام پلیمر نامی درباره این روزهای وضعیت بازار کفش است که در رکود چند ماهه به سر می‌برد.

در شرایط رکود بازار کار را پیش برده‌ایم
سامان نامی در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش درباره وضعیت این روزهای بازار صنعت کفش عنوان کرد: طی دو ماه گذشته در کل حال صنعت چندان خوب نیست و میزان‌ تقاضا در بازار افت 10 الی 20 درصدی داشته است. البته این رکود ناشی از رکود جهانی است و تنها مختص ایران و صنعت کفش نیست. کاری که ما انجام دادیم، آگاهی دادن به مشتریان بود که در این شرایط رکود کار خود را به جلو ببرند که در این روزها با کمترین زیان روبه‌رو شوند.

با محصولات جدید ۳۰ درصد وزن دمپایی را کاهش داده‌ایم
نامی در ادامه خاطرنشان کرد: مورد دومی که انجام دادیم این بود که مواد جدیدی را در سیستم تحقیق و توسعه خود تولید کردیم و به تولید آن سرعت بخشیدیم تا به مشتری‌ها برخی مزیت‌های رقابتی بدهیم که از این شرایط رکودی حداکثر استفاده را ببرند؛ هم در سیستم کفش ورزشی و هم در سیستم دمپایی این امر انجام شد.
وی در ادامه توضیح داد: در زمینه دمپایی موفق شدیم به مشتری خود این مزیت را بدهیم تا با ۳۰ درصد کاهش وزن دمپایی، تولید داشته باشند، به عبارت دیگر با این میزان کاهش وزن به نسبت موادهایی که در بازار رایج است به ازای هر سه جفت دمپایی، مواد یک‌ جفت آن رایگان تمام می‌شود. در حقیقت با این روش، ۳۰ درصد مزیت رقابتی چه در قیمت تمام‌شده و چه در نحوه فروختن به مشتری ارائه داده‌ایم.

۲۵ درصد مزیت رقابتی در زیره کفش ورزشی ایجاد کرده‌ایم
مدیر فروش رسام پلیمر نامی همچنین با اشاره به اقداماتی که در مورد زیره‌های کفش‌های ورزشی انجام داده‌اند، گفت: در مورد زیره‌های ورزشی نیز این سیستم را آماده کرده‌ایم که به مواد ورزشی ۲۵درصد مزیت رقابتی می‌دهد که به ازای ۴ جفت کفش ورزشی مواد اولیه یک جفت آن رایگان تمام می‌شود.
موضوع این است که در تولید دمپایی و کفش ورزشی باتوجه به اینکه گرم و وزن کفش کاهش پیدا می‌کند، باید تاکید کنم که به هیچ عنوان افت کیفیت نداریم. به عبارت دقیق‌تر، در قدم‌زنی در زیره‌های کفش‌های ورزشی که بسیار موضوع مهمی است، تغییری ایجاد نشده و همچنین روی جلد کار تغییری ایجاد نکرده‌ایم. در زمینه مواد دمپایی نیز در کیفیت کار تغییری ایجاد نشده است. در حقیقت بدون اینکه کیفیت کار تغییر کند، تنها وزن آن کاهش یافته است.

آگاهی‌رسانی به مشتریان در شرایط رکود
نامی در ادامه خاطرنشان کرد: یکسال از تولد مواد اولیه کفش ورزشی که با دانسیته‌های پایین در دنیا تولید می‌شود، می‌گذرد. در بحث تحقیق و توسعه این موضوع را سرعت بخشیدیم تا این مواد در ایران نیز تولید شود‌. بیش از 6 ماه نیست که در دنیا مواد دمپایی با دانسیته 20 تا 22 تولید می شود که به این مورد نیز سرعت داده‌ایم و این اقدامات جزو مواردی هستند که در بخش تحقیق و توسعه شرکت روی آنها کار کرده‌ایم. البته به دلیل این رکودی که به‌وجود آمده، ما سرعت کار را افزایش داده‌ایم تا مشتری‌های ما در چنین بازاری مزیت رقابتی پیدا کنند.
وی ادامه داد: موضوع دیگر اینکه ما میزان همکاری با مشتری را که در این شرایط می‌توان انجام داد به حداکثر رسانده‌ایم تا همکاری لازم بین ما و مشتریان به‌وجود بیاید. البته برخی آگاهی‌رسانی‌ها نیز برای مشتری‌ها انجام داده‌ایم که حداقل در شرایط رکود دچار افت کمتری شوند؛ چراکه در حالت کلی می‌توان اذعان کرد که حال صنعت چندان خوب نیست، اگر بخواهیم کار را به جلو ببریم چاره‌ای جز آگاهی‌رسانی و پیشنهاد به مشتریان برای نحوه کار کردن در این شرایط را نداریم.

کارخانه جدید به‌زودی آماده راه‌اندازی است
نامی در پاسخ به این پرسش که کارخانه جدید در چه مرحله‌ای است، عنوان کرد: کارخانه جدید مراحل آخر خود را می‌گذراند که در نهایت دو تا سه ماه دیگر کارهای آن به پایان می‌رسد و قبل از سال آنجا را راه‌اندازی خواهیم کرد، ماشین‌آلات و سایر موارد برای راه‌اندازی آن آماده است. بحث اساسی که در زمینه توسعه کفش داریم، به و‌اسطه سیستم‌های جدیدی است که راهی بازار می‌کنیم. از سوی دیگر، توسعه سیستم‌های دیگر پلی‌یورتان برای سایر صنایع همچون خودرو، لوازم خانگی و … را در نظر گرفته‌ایم. البته افزایش ظرفیت کفش را به‌واسطه محصولات جدیدی که ارائه می‌دهیم، پیش‌بینی کرده‌ایم. اما اندازه افزایش ظرفیت ما در سایر صنایع مانند خودرو، لوازم خانگی و مبلمان و… بیش از پیش خواهد بود.

حضور در نمایشگاه
مدیر فروش رسام پلیمر نامی در پاسخ به این پرسش که در نمایشگاه‌های پیش‌رو در چه نمایشگاهی حضور دارید عنوان کرد: به دلیل اینکه در سوریه جنگ داخلی شد و فرودگاه دمشق مورد حمله هوایی قرار گرفت، پروازها به سوریه لغو شد و در نمایشگاه حضور نیافتیم.
البته به‌واسطه اقداماتی که در صادرات انجام می‌دهیم و درخواست مشتری‌های خارجی‌مان در نمایشگاه آیسف حضور یافتیم و مواد جدید ما که جزو جدیدترین مواد در دنیاست را ارائه کردیم.
نامی در ادامه تاکید کرد: شرکت‌های ایرانی ظرفیت کار کردن در سطح بین‌المللی را دارند و ما نیز توانایی‌های خود را در آیسف به معرض نمایش گذاشتیم تا خارجی‌ها اطلاع پیدا کنند که در چه سطح و کیفیتی در ایران، مواد تولید می‌شود.
همچنین در نمایشگاه‌های پیش‌رو در ایران از جمله امپکس، قم و هیدج نیز حضور خواهیم داشت.
برای امپکس در زمینه مواد ورزشی و یک مواد خاصی برای کفش‌های پرسنلی و ایمنی که عمر این کفش‌ها در دنیا بیشتر از یک سال نیست، ارائه خواهیم کرد و برای نمایشگاه قم نیز مواد دانسیته ۲۰ تا ۲۲ بهبودیافته را ارائه می‌کنیم و یک مواد کفی گرم نیز ارائه می‌دهیم که درحال‌حاضر دانسیته‌های پایین آن وارداتی است‌. تمام این محصولات، محصولات نامی است.
نامی در پایان خاطرنشان کرد: دوستان را به نمایشگاه‌های آتی پیش رو دعوت می‌کنم، شک نداشته باشند که بازار این‌گونه نمی‌ماند و از رکود خارج می‌شود. حضور در نمایشگاه باعث می‌شود که فعالان این حوزه مدل‌های جدید را ببینند، چرا که نمایشگاه‌ها هر ماهه نیست و سالیانه برگزار می‌شود و در صورتی که حضور نداشته باشیم، این بازار از دست ما می‌رود.
نمایشگاه دیگری قاضی انتپ است که دوستانی که امکان دارند، حتما از این نمایشگاه بازدید کنند، چراکه ایده‌های جدیدی هم در زمینه ماشین‌آلات و هم در زمینه صندل و دمپایی به صنعت ما ارائه می‌دهد. اگر در این شرایط تولیدکننده‌ها تولید را متوقف کنند، عملکرد آنها منجر به توقف کل صنعت می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید