عاشق طراحی کفش هستم

0
357
آیدا آزاد

طراحی کفش هنری است که علاقمندان خاص خود را دارد. این رشته از طراحی نیاز صنعت ما در سال‌های اخیر بوده و از آنجا که تنها افراد علاقمند حاضر به فعالیت در این رشته می‌باشند تعدادشان محدود است. البته در سال‌های اخیر کوشش شده است تا طراحان جوان بتوانند در این رشته تحصیل و به صنعت معرفی شوند. در این میان نشریه اخبار صنعت چرم و کفش نیز توانسته تا علاوه بر برپایی کلاس‌های آموزشی طراحی کفش، اولین مسابقه طراحی کفش نیز برگزار کند و جوانان با انگیزه و عاشق را از سراسر ایران شناسایی و به صنعت معرفی کند.
با خبر شدیم که آیدا آزاد، نفر اول مسابقه طراحی اخبار صنعت چرم و کفش در جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در بخش طراحی و تصویرسازی کفش و کیف نیز مقام نخست را کسب کرده است به همین سبب گفت وگویی با وی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

آیدا آزاد در سال 1379 و در کرمانشاه متولد شده است. وی در هنرستان فنی‌حرفه‌ای و در رشته طراحی و دوخت تحصیل کرده و مدرک کاردانی خود را نیز در همین رشته اخذ کرده است. یک سال پس از اخذ کاردانی، در رشته کارشناسی طراحی و دوخت دانشگاه فنی حرفه‌ای دکتر شریعتی تهران رتبه نخست را کسب کرده و در حال حاضر در ترم آخر این رشته مشغول به تحصیل است.
آیدا آزاد در پاسخ به این پرسش که از چه زمانی علاقمند به طراحی شده است می‌گوید: در یک کلاس طراحی لباس شرکت کرده بودم. در اواخر دوره، استاد گفت که می‌توانیم شاخه‌ای از طراحی را که به آن علاقه داریم ادامه دهیم. آن زمان به طور ناخودآگاه چند طراحی کفش کردم که خیلی ساده بودند و متوجه شدم که عاشق طراحی کفش هستم. مدتی بعد در دومین جشنواره سیپال در بخش طراحی کیف و کفش شرکت کردم و مقام سوم را کسب کردم.
این موفقیت انگیزه‌ای برای من شد تا کارم را ادامه دهم. بعد از مدتی یکی از داوران مسابقه سیپال با من تماس گرفت و مرا در این زمینه راهنمایی کرد که از ایشان نهایت تشکر را دارم.
وی در مورد حضور در کلاس‌های طراحی می‌گوید: در ابتدا هیچ کلاس خاص و تخصصی در زمینه طراحی و ساخت کفش شرکت نکرده بودم. بعد از مدتی در کلاس‌های طراحی و الگوسازی کفش شرکت کردم و همچنان درحال گذراندن این کلاس‌ها هستم. البته یکی از دلایلی که نتوانسته بودم در کلاس خاصی شرکت کنم این بود که در کرمانشاه زندگی می‌کردم و امکان این که در کلاس‌های طراحی شرکت کنم برایم فراهم نبود.
در حال حاضر قسمتی از کلاس‌ها که به صورت عملی است برای تجربه و آشنایی بیشتر با فضای کار به عنوان کارآموز به کارگاه‌های مجرب معرفی می‌شویم. از طرفی دیگر با چند برند هم همکاری داشته‌ام و چند تا از طرح‌هایم هم تولید‌ شده‌اند که اجازه انتشار ندارم.
آیدا آزاد در مورد اهداف و برنامه‌های آینده خود می‌گوید: علاقه دارم که با شرکت‌های بزرگ دنیا همکاری داشته باشم و بعد از آن بتوانم برند خودم را ثبت کنم و کفش‌های خاص تولید کنم. البته فعلا ترجیح می‌دهم که خودم را در زمینه طراحی قوی کنم و دانشم را افزایش دهم و مدرک کارشناسی در زمینه کفش را نیز اخذ کنم.

عناوین کسب شده توسط آیدا آزاد

  • مقام سوم در دومین جشنواره سیپال در طراحی و تصویرسازی کفش
  • مقام دوم طراحی لباس اجتماع مسابقه مجازی مهرگان
  • نفر اول طراحی و تصویرسازی کفش در مسابقه مجله اخبار صنعت چرم و کفش
  • نفر دوم در بخش طراحی و تصویرسازی کفش و کیف در جشنواره بانوی سرزمین من
  • نفر اول مسابقه ملی طراحی کفش مشهد (شرکت شهرک‌های صنعتی)
  • نفر اول جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در بخش طراحی و تصویرسازی کیف و کفش
  • شرکت در نمایشگاه امپکس سال ۱۴۰۰ در اولین غرفه طراحی و تصویرسازی کفش در ایران

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید