کتاب «اطلاعات مفید، کاربردی و قوانین سرقفلی»

0
391
کتاب «اطلاعات مفید، کاربردی و قوانین سرقفلی»

به تازگی کتابی از حسنعلی مختاری نویسنده و مشاور کسب و کار و اصناف با عناوین «اطلاعات مفید، کاربردی و قوانین سرقفلی» و «آشنایی با قوانین و مفاهیم بیمه» جهت آشنایی اصناف و صاحبان مشاغل منتشر شده است.
این کتاب حاصل ابهامات و سوالاتی که نگارنده از نزدیک در مشاوره‌ها و کمیسیون‌های حل اختلاف اتحادیه با آنها مواجه بوده تنظیم شده است.
در ادامه برای تشویق خوانندگان محترم بخش‌هایی از مقدمه کتاب را به صورت مختصر به اطلاعتان می‌رسانیم.

کتاب «اطلاعات مفید، کاربردی و قوانین سرقفلی»
مغازه‌داران و کسانی که سرقفلی حاصل از حق کسب و پیشه را خریداری کرده‌اند باید بدانند که سرمایه و سرقفلی آنها به طور مستمر در معرض خطر ادعای مالک است و با توجه به شمول قانون روابط موجر و مستاجر در این گونه سرقفلی‌ها، امکان تخلیه ملک توسط مالکین حتی بدون پرداخت سرقفلی وجود دارد. البته این موضوع نباید ترس و واهمه را در مغازه‌داران و مالکین سرقفلی و دارندگان حق کسب و پیشه ایجاد کند چرا که مالکین در صورتی می‌توانند بدون پرداخت سرقفلی، تخلیه ملک را بخواهند که تخلفی از طرف مستاجر صورت گرفته باشد.
بنابراین لازم است مالکین سرقفلی، مستاجرین و مغازه‌داران با آشنایی کامل از قوانین و مقررات، حافظ اصلی منافع خود بوده و البته در هیچ زمانی خود را از کسب اطلاع و آگاهی از قوانین مختلف و مشاوره با وکلا و متخصصین بی نیاز ندانند.
در این کتاب علاوه بر تعاریف و گزیده قوانین، مشکلات صاحبان سرقفلی و حتی مالکان، به صورت پرسش و پاسخ و در محورهای مورد اختلاف مطرح شده است تا شاید این اطلاعات و آگاهی‌ها به استفاده بهینه از محل کسب، رونق کسب و کارها و در نهایت امنیت شغلی و فکری مغازه‌داران عزیز منتهی گردد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید