ظرفیت تولید را افزایش می‌دهیم

0
426
ظرفیت تولید را افزایش می‌دهیم

صنعت ساخت و تولید ماشین‌آلات مورد نیاز صنعت کفش از جمله صنایعی است که در سال‌های اخیر به همت مهندسان و متخصصان جوان و دانش‌آموختگان دانشگاهی، مسیر موفقیت را به خوبی طی کرده است. در حال حاضر ماشین‌سازی ام‌گروپ که یکی از شناخته‌شده‌ترین واحدهای صنعتی در کشور و در حوزه صنایع کفش است، با تکیه بر نسل جوان و متعهد بخش مهمی از نیاز صنعت کفش را به ماشین‌آلات تأمین می‌کند.
بهروز فرزام، مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی ام‌گروپ در گفت‌وگو با خبرنگار مجله اخبار صنعت چرم و کفش در مورد فعالیت‌‌های کنونی این شرکت گفت: در حال حاضر دستگاه‌های متنوعی در ماشین‌سازی ام‌گروپ تولید می‌شود که با تکنولوژی و استانداردهای روز دنیا مطابقت می‌کند. همین امر باعث شده تا تقاضا برای خرید دستگاه‌ها به ویژه دستگاه تولید پی‌یو افزایش یابد.
به گفته وی با توجه به اینکه کشورهای عراق، ازبکستان، پاکستان، هندوستان، افغانستان و چند کشور دیگر متقاضی خرید دستگاه‌های تولید شده در ماشین‌سازی ام‌گروپ هستند،‌ اما در حال حاضر و به دلیل اینکه تعداد متقاضیان داخلی بسیار زیاد است، ما تنها جوابگوی مشتریان داخلی هستیم.
وی تاکید کرد: ماهانه 6 دستگاه تولید پی‌یو با ایستگاه‌ها و تجهیزات کامل در ماشین‌سازی ام‌گروپ تولید می‌شود. این حجم از تولید بی‌سابقه است و این قابلیت وجود دارد که میزان تولید دستگاه را به ۱۰ دستگاه در ماه افزایش دهیم. در این صورت پس از تأمین نیاز بازار داخل می‌‌توانیم بخشی از تولیداتمان را به کشورهای متقاضی صادر کنیم.
فرزام از طراحی و ساخت دستگاه‌های روتاری در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تقاضای زیادی برای خرید دستگاه‌ روتاری از خارج کشور وجود دارد، لذا در نظر داریم در سال آینده دستگاه روتاری را به صورت کاملا حرفه‌ای و با قیمت مناسب طراحی و تولید کنیم.

رقابت با آلمان و ایتالیا
مدیر عامل شرکت ماشین‌سازی ام‌گروپ با اشاره به مزیت‌های رقابتی محصولات این شرکت افزود: در حال حاضر آلمان، ایتالیا و ترکیه از مهم‌ترین سازندگان دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مورد نیاز صنعت کفش هستند که با بالاترین کیفیت و قیمت، محصولات خود را به بازار عرضه می‌کنند. این در حالی است که ماشین‌آلات تولید شده در ام‌گروپ از نظر کیفیت و تکنولوژی کاملا مطابق ماشین‌آلات آلمانی و ایتالیایی است اما به دلیل قیمت رقابتی و پایین‌تر محصولات ام‌گروپ، به ویژه برای مشتریان خارجی، تقاضا برای خرید ماشین‌آلات از ایران افزایش داشته است.
وی در مورد واردات برخی مواد اولیه مورد نیاز این صنعت نیز گفت: واقعیت این است که اکنون برخی از قطعات مورد نیاز ساخت دستگاه‌ها، در داخل کشور تولید می‌شود اما در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی، کیفیت پایین‌تری دارد و لذا در مواردی مجبور به واردات هستیم. با این حال در سال جاری ساخت و تولید برخی از قطعات تخصصی را به صورت کاملا حرفه‌ای در تیراژ بیش از هزار قطعه آغاز کردیم و هم‌اکنون نیازی به واردات قطعات نداریم و تلاش می‌کنیم به سمت صادرات قطعات حرکت کنیم.
وی همچنین در مورد میزان اشتغالزایی مجموعه ام‌گروپ گفت: با توجه به تعدد کارگاه‌ها و فعالیت‌های مختلف مجموعه ام‌گروپ، در حال حاضر بیش از 60 نفر در گروه صنعتی ام‌گروپ مشغول به کار هستند.

پیشرفت در عرصه رقابت
فرزام در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه امپکس 2022، نمایشگاه امسال را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: نمایشگاه امسال در مقایسه با سال‌‌های گذشته پربارتر بود. تلاش کردیم تا امسال ماشین‌آلات بیشتر و متنوع‌تری را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهیم. چرا که معتقدیم هر چه تنوع محصولات بیشتر باشد، تقاضا نیز افزایش می‌یابد و این،‌ به رونق صنعت کشور کمک می کند.
فرزام ادامه داد: نمایشگاه عرصه رقابت است و رقابت زمینه پیشرفت را فراهم می‌کند. تا چند سال گذشته تعداد بازدیدکنندگان علی‌الخصوص بازدیدکنندگان خارجی از نمایشگاه چندان قابل ملاحظه نبود؛‌ چرا که هر ساله تعداد مشخصی دستگاه و تجهیزات در نمایشگاه عرضه می‌شد. اما با پیشرفت‌هایی که در این صنعت رخ داده و دستگاه‌‌ها و محصولات متنوع‌تری تولید و عرضه می‌شود، انگیزه بازدیدکنندگان را برای بازدید از نمایشگاه دوچندان کرده است.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های خارجی گفت: معمولا شرکت‌ها و تولیدکنندگان خارجی هر ساله از محصول جدیدی در نمایشگاه‌ها رونمایی می‌کنند.
همین امر رقابت میان تولیدکنندگان را برای تولید محصولی بهتر و با کیفیت‌تر افزایش می‌دهد و به این ترتیب نه تنها قیمت‌ها در بازار رقابتی می‌شود، بلکه تعداد بازدیدکنندگان و قرادادهای خرید و فروش نیز افزایش می‌یابد.
وی مهم‌ترین هدف خود از فعالیت در عرصه رقابت بین‌المللی را برافراشتن پرچم ایران و به نمایش گذاشتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جوانان ایرانی دانست و افزود: تولید ملی و حضور در بازارهای جهانی باعث می‌شود تا سایر کشورها در جریان صنعت و پیشرفت‌های صنعتی ایران قرار گرفته و در گذر زمان ایران به قطبی برای تأمین نیاز بازار بسیاری از کشورها تبدیل شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید