رونمایی از محصولات جدید نامی در سال 1401

0
739
رونمایی از محصولات جدید نامی در سال 1401

اخبار صنعت چرم و کفش -صنعت ایران طی دو دهه اخیر، به لطف تلاش و کوشش متخصصان و با پشتوانه سرمایه‌های انسانی مجرب و کارآزموده، به دستاوردها و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته است. رسام پلیمر نامی یکی از مصادیق بازر و مهم صنایع پیشرفته در ایران است که با تولید انواع پلی‌استرهای تخصصی، پری‌پلیمرها، کاتالیست‌ها و پلی‌میکس‌ها برای صنایع مختلف از جمله صنعت کفش، عایق‌های صنعتی، خودروسازی، لوازم خانگی، ابر و اسفنج، چسب‌سازی، رنگ‌سازی و سایر صنایع مرتبط به بازارهای داخلی و خارجی توانسته بخش مهمی از نیاز کشور را تأمین کند. رسام پلیمر نامی به ویژه برای صنعتگران و فعالان صنعت کفش، نامی آشنا و شناخته شده است.

این گروه صنعتی مضاف بر اینکه در حال حاضر بخش عمده‌ای از نیاز بازار کفش کشور به انواع زیره را تأمین می‌کند با صادرات انواع محصولات خود به کشورهای همسایه، سالانه ارزآوری قابل توجهی نیز برای کشور به همراه دارد. با سامان نامی، مدیر فروش رسام پلیمر نامی گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

حضور مدیران و روسای اتحادیه های چرم و کفش کشور در غرفه رسام پلیمر نامی

سال ۱۴۰۰ برای رسام پلیمر نامی چگونه گذشت؟

خوشبختانه و با همت و تلاش تمامی اعضای گروه نامی و به رغم مشکلات و چالش‌های موجود، توانستیم سال ۱۴۰۰ را نیز با موفقیت پشت سر بگذاریم. در حال حاضر محصولاتی که در این گروه صنعتی تولید و به بازار عرضه می‌شود، به لحاظ کیفی، کاملا با استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد.
تکنولوژی‌ها و دانش‌فنی مورد استفاده در تولید محصولات رسام پلیمر نامی نیز با آخرین دستاوردها و فناوری‌های روز دنیا برابری می‌کند.
در سال 1400 نیز تلاش کردیم تا با تقویت سیستم تحقیق و پژوهش (R&D) و بهره‌گیری از دانش متخصصان و پژوهشگران کارآزموده، محصولاتی با بالاترین کیفیت، تولید و به بازار عرضه کنیم.
علاوه بر این با تشکیل یک اتاق فکر برای برنامه‌ریزی و طراحی و تولید محصولات جدید کوشیدیم تا روند تولید را همچنان پویا و مطابق با جدید‌ترین استانداردهای روز دنیا ادامه دهیم. گمان می‌کنم در این مسیر توانسته‌ایم علاوه بر حفظ کیفیت محصولات تولیدی، محصولات را با نرخ رقابتی به بازار عرضه کنیم.
در حوزه صادرات نیز هم اکنون محصولات رسام پلیمر نامی به 8 کشور همسایه از جمله عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان و سوریه صادر می‌شود.

یکی از چالش‌های موجود در صنعت، نوسانات قیمت و عدم توانایی بازار برای خرید محصول به صورت نقد است. شما برای حل این چالش چه راهکاری را در پیش گرفته‌اید؟
متاسفانه نوسانات نرخ ارز و کمبود یا نبود مواد اولیه مهم‌ترین چالش تولیدکنندگانی همچون ما است و این موضوع بی‌شک بر قیمت محصولات ما تاثیر می‌گذارد. اما همواره تلاش کرده‌ایم تا در جریان نوسانات اقتصادی بازار و به ویژه نوسانات نرخ ارز، مشتریان، کمترین میزان فشار را متحمل شوند. لذا تفکرات و ایده‌‌هایی را با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم، در شیوه فروش محصولات ارائه کردیم که رضایت مشتریان را نیز به همراه داشته باشد. با این حال و با وجود تمام سیاست‌گذاری‌هایی که برای کاهش فشار به مشتریان انجام می‌شود، در مواقعی نیز چاره‌ای جز افزایش قیمت نداریم، اما معمولا پیش از تغییر قیمت‌ها، مشتریان را از افزایش قیمت یا تغییرات قیمتی آگاه می‌کنیم.

از راست: بهروز فرزام مدیرعامل ام گروپ، افشین شادی مهر مدیر مسئول اخبار صنعت چرم و کفش و سامان نامی مدیر فروش رسام پلیمر نامی

به موضوع تأمین مواد اولیه اشاره کردید. این فرایند در حال حاضر با چه چالش‌هایی مواجه است؟

در حال حاضر بخش عمده‌ای از مواد اولیه مورد نیاز، از طریق واردات تأمین می‌شود. البته هم‌اکنون برخی از مواد اولیه در ایران نیز تولید می‌شود، منتها اگر مواد اولیه تولید داخل از کیفیت قابل قبولی برخوردار نباشد، ما مجبور به واردات هستیم. چرا که بسیاری از مشتریان ما، به دنبال محصولاتی با بالاترین کیفیت هستند و لذا برای تأمین نیاز آنها می‌بایست از مواد اولیه‌ با کیفیت بالا استفاده شود. ناگفته نماند که ما در رسام پلیمر نامی توانسته‌ایم بسیاری از محصولات خارجی را بومی‌سازی کنیم و این بدان معناست که اگر برخی از مواد اولیه مورد نیاز را از طریق واردات تأمین می‌کنیم، منافاتی با مواد اولیه تولید داخل ندارد و تنها به دلیل تفاوت کیفی برخی از مواد اولیه، نیازمند واردات هستیم. در این راستا حتی به شرکت‌هایی که در زمینه تولید مواد اولیه فعالیت می‌کنند، کمک‌‌های فکری ارائه می‌دهیم و در صورت نیاز برای بهبود کیفی محصولات و رفع ایرادات و اشکالات کار، به آنها کمک می‌کنیم تا به کیفیت لازم و مطلوب بازار دست پیدا کنند.

اگر چه با شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری نمایشگاه‌ها متوقف شد، اما امسال برپایی نمایشگاه امپکس 2022 نقطه عطفی برای صنعتگران بود. شما نمایشگاه امسال را چطور ارزیابی می‌کنید؟


با توجه به اینکه رسام پلیمر نامی از اولین دوره برپایی نمایشگاه امپکس، حضور فعالی داشته است، امسال نیز با حضور در نمایشگاه امپکس 2022 تلاش کردیم آخرین دستاوردهای صنعتی خودمان را به نمایش بگذاریم. خوشبختانه این نمایشگاه به نسبت سال‌های گذشته با کیفیت بسیار مطلوب‌تری برگزار شد. ما نیز با تمام توان و ظرفیت خود در این نمایشگاه حاضر شدیم و جدیدترین محصولات رسام پلیمر نامی را چه در زمینه کفش و محصولات وابسته به کفش و چه در زمینه مبلمان اداری، ‌خانگی و اتومبیل برای بازدید صنعتگران و علاقمندان به نمایش گذاشتیم. این نوید را به صنعتگران می‌دهم که از سال آینده محصولات جدید رسام پلیمر نامی در حوزه کفش بخش عظیمی از نیاز بازار را تأمین خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید