صادرات سراجان چمدانی است

رئیس اتحادیه صنف سراجان مشهد:

0
336
صادرات سراجان چمدانی است

مشهد یکی از قطب‌های تولید کیف به‌شمار می‌رود و در این راستا در زمینه تولید کیف مدارس بسیار قوی عمل کرده است. سیدمحمد موسوی رئیس اتحادیه صنف سراجان مشهد در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: حدود ۲۸سال است که در این صنعت مشغول به کار بوده‌ام. در این صنف، کیف مدارس تولید می‌کنیم و بخشی را نیز به فروش اختصاص داده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که هدف شما در اتحادیه چیست، عنوان کرد‌: هدف ما در اتحادیه این است که بتوانیم صنف را در مسائل تخصصی ارتقا بدهیم. در اتحادیه ۱۰۶۰ عضو داریم که از این تعداد ۵۰ درصد تولیدکننده و ۵۰ درصد توزیع‌کننده هستند.
رئیس اتحادیه صنف سراجان مشهد در پاسخ به این پرسش که وضعیت تولید کیف در مشهد در چه وضعیتی قرار دارد، گفت: اگر تولید کیف را بخواهیم به سه بخش تقسیم کنیم، مشهد در تولید کیف مدارس بسیار قوی عمل کرده است.
موسوی همچنین با اشاره به نوع مواد به کار گرفته شده در تولید کیف عنوان کرد: بیشتر تولیدکنندگان از پارچه استفاده می‌کنند، اما چرم طبیعی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اعضای سراجان مشهد
موسوی در ادامه درباره اعضای هیات‌مدیره سراجان مشهد عنوان کرد: بنده به عنوان رئیس اتحادیه، ابوالحسن رضایی نایب رئیس اول، سبزعلی طیبی نایب رئیس دوم، مرتضی نصرت‌پناهی دبیر، حبیب صیادی خزانه‌دار و آقایان سیدعباس شهابی و حسن بیات نیز عضو هیات‌مدیره هستند. 4 نفر از هیات مدیره هفت نفره ما جدید هستند. بیشتر اعضا جزو پیشکسوتان هستند. پایان دوره ما ۴ سال دیگر و در آبان ماه خواهد بود. ما تلاش می‌کنیم که طی این ۴ سال با همراه هیات‌مدیره در اتحادیه این صنف را ارتقا ببخشیم، چراکه صنف سراجان به لحاظ اقتصادی صنف ضعیفی به‌شمار می‌رود.
وی در پاسخ به این پرسش که در مشهد چه کیف‌هایی بیشتر مورد پسند است، عنوان کرد: در زمینه کیف‌های زنانه، بیشتر چرم مصنوعی مورد پسند است.
رئیس اتحادیه صنف سراجان مشهد در پاسخ به این پرسش که در دوره قبل چه فعالیت‌هایی انجام داده‌اید، تصریح کرد:‌ در دوره قبل ۶۰ تا ۷۰ درصد طراحی شهرک صنعتی را پیش برده‌ایم، اما زمانی که هیات‌مدیره اتاق عوض شد، کار را تا همان مرحله که به پیش برده بودیم، باقی ماند.

۱۰ درصد بازار سراجان مشهد در دست اتباع خارجی
موسوی در پاسخ به این پرسش که آیا اتباع خارجی به صنف شما وارد شده‌اند، عنوان کرد: اتباع خارجی خیلی ما را اذیت می‌کنند. با توجه به این موضوع که خود این اتباع نمی‌توانند جواز بگیرند، ایرانی‌ها برای آنها جواز می‌گیرند و حتی برای آنها نیز مباشر تهیه می‌کنند و از لحاظ قانونی هیچ مشکلی ندارند. البته این موضوع در تهران بیشتر است و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد این صنف را اتباع خارجی در دست گرفتند، اما در مشهد حدود ۱۰ درصد در دست آنهاست.
وی در پاسخ به این پرسش که رابطه صنف شما با مشاغل خانگی چگونه است، گفت: ما مشوق مشاغل خانگی هستیم. برخی هم در صنایع دستی و هم تولید کیف مجوز دارند و ما از آنها حمایت به عمل می‌آوریم.

صادرات چمدانی
رئیس اتحادیه صنف سراجان مشهد همچنین در پاسخ به این پرسش که وضعیت صادرات به چه صورت است، گفت: متاسفانه صادرات ما به‌صورت چمدانی به عراق، افغانستان و ترکمنستان انجام می‌گیرد و چندان اسم و رسم‌دار نیست. البته در زمینه واردات نیز درصد کمی، حدود ۱۰ درصد، واردات انجام می‌گیرد.
موسوی همچنین در پاسخ به این پرسش که در زمینه مدل کیف چه اقداماتی انجام داده‌اید، گفت: با برخی از تولیدکنندگان بنام که واقعا کارهای به‌روز دارند، صحبت‌هایی کرده‌ایم که تولیدات خود را همواره به سبک روز تولید کنند. همچنین آموزش نیز جزو برنامه‌های آینده ماست.
وی خطاب به دولتمردان عنوان کرد: تنها خواسته ما از دولت آن است که نرخ ارز را ثابت نگه دارند که تولیدکننده و فعال اقتصادی استرس نداشته باشد تا با اطمینان بتواند در زمینه تولید سرمایه‌گذاری کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید