ارزآوری کیف و کفش از نفت نیز می‌ تواند بیشتر باشد

رئیس اتحادیه صنف سراجان تهران:

0
392
کاهش ۹۰ درصدی تقاضای کيف در آستانه بازگشايی مدارس

اتحادیه صنف سراجان تهران، جزو یکی از اتحادیه‌های قدیمی و فعال در کشور است که برای این صنف اقدامات درخور توجهی انجام داده است. البته یکی از مشکلات صنف سراجان در تهران ورود اتباع خارجی به‌ویژه افغانستانی‌هاست که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد این صنف را در تهران در اختیار خود گرفته‌اند.

۲۵۰۰ عضو در اتحادیه سراجان تهران فعال هستند
سیدمحمود موسوی رئیس اتحادیه صنف سراجان تهران در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش با اشاره به قدمت این اتحادیه عنوان کرد: فعالیت این اتحادیه به سال ۱۳۲۹ بازمی‌گردد. هم‌اکنون این اتحادیه ۲۵۰۰ عضو جوازدار شامل تولیدکننده، فروشنده، خرده‌فروش و مواد اولیه‌فروش در تمام رسته‌های چرم طبیعی، مصنوعی و پارچه دارد.

اعضا و اهداف اتحادیه سراجان تهران
موسوی در پاسخ به این پرسش که اعضای هیات‌مدیره چه افرادی هستند، گفت: اعضای هیات‌مدیره ۷ نفر هستند، ذبیح‌الله کمیجانی نایب رئیس اول، قاسم کیایی، نایب رئیس دوم، بروجردی دبیر، سیدقاسم موسوی خزانه‌دار، حاج قاسم قدیمی و امیر محبوبی عضو هیات‌مدیره هستند. پایان دوره این دوره از اتحادیه نیز سال ۱۴۰۳ است.
رئیس اتحادیه صنف سراجان تهران در ادامه با اشاره به هدف این اتحادیه عنوان کرد: هدف اصلی ما در اتحادیه، کمک کردن به این صنف و اعضای آن به‌ویژه در زمینه تولید است که در اتحادیه حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد تولیدکننده هستند و مابقی مواد اولیه‌فروش و بنکدار هستند.
موسوی با اشاره به اقدامات اتحادیه طی سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: ما طی سال‌های گذشته مجوز فنی و حرفه‌ای را گرفته‌ایم و یکی از واحدهای خود را برای آموزش‌های تئوری و عملی تجهیز کرده‌ایم که دفتر آن طبقه بالای دفتر اتحادیه است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: باوجود آنکه صنف ما صنف ضعیفی به‌شمار می‌رود، اما در راستای مسئولیت‌های اجتماعی گام‌های مهمی برداشته است. این صنف حسینیه و ستاد جهیزیه دارد. صندوق قرض‌الحسنه برای وام‌دهی به افراد نیازمند داریم. در این راستا، صنف سراجان صنف فعالی به‌شمار می‌روند.

ارتباط با مشاغل خانگی
رئیس اتحادیه صنف سراجان تهران در پاسخ به این پرسش که در اتحادیه تا چه اندازه با مشاغل خانگی در ارتباط هستید، گفت: هر کمکی که از دست ما بر‌آید، در راستای کمک به مشاغل خانگی انجام خواهیم داد، به‌ویژه برای افرادی که کارآفرینی دارند و به طور خاص زنان را مورد حمایت قرار می‌دهیم. اگر بخش آموزش را راه‌اندازی کنیم، حتما به مشاغل خانگی کمک خواهیم کرد.
موسوی در ادامه همچنین یادآور شد: ما برای صادرات حرف‌های بسیار داریم. اقداماتی را در این راستا انجام داده‌ایم و ملاقات‌هایی با سفیر ایران در عمان انجام شده است. برای صادرات به عمان نیز حرف‌های برای گفتن داریم، چراکه این بازار، می‌تواند بازار بسیاری خوبی برای ما باشد.
وی در پاسخ به این پرسش که صنف سراجان در زمینه طراحی در چه سطحی قرار دارد، بیان کرد: در زمینه طراحی جای کار بسیاری وجود دارد. در این زمینه تولیدکنندگان به‌صورت سنتی پیش می‌روند.

وجود اتباع خارجی در صنف سراجان
موسوی در پاسخ به این پرسش که حضور اتباع خارجی در صنف سراجان را چگونه مدیریت کرده‌اید، گفت: قرار شد که در جلسه‌ای در استانداری این موضوع مدیریت شود. در خرداد ماه ۱۴۰۱ مصوبه‌ای از سوی وزارت کار تصویب شد که اتباع خارجی در ایران می‌توانند در کارهای سخت حضور داشته باشند، نه در صنف ما که یک صنف سهل و آسان است. البته در این که دید انسانی به اتباع داریم شکی وجود ندارد و تعصبی روی اتباع بودن آنها نیز نداریم، اما اگر قرار باشد که وارد صنف ما شوند، روزی شاهد خواهیم بود که کل صنف را در دست گرفته‌اند؛ بنابراین در وهله نخست اولویت با هم‌وطن‌های خود ماست، این در حالی است که ایرانی‌ها پیک موتوری شده‌اند.‌اکنون تولیدکننده‌های ایرانی تولید می‌کنند و اتباع خارجی آن را توزیع می‌کنند و قیمت آنها ارزان‌تر نیز نیست.

دولتمردان از صادرات حمایت کنند
وی در پایان خطاب به دولتمردان عنوان کرد: نخستین درخواست ما این است که در زمینه صادرات به ما کمک کنند، چراکه در زمینه صادرات ما در این صنف حرف‌هایی‌ برای گفتن داریم و به کشورهای همسایه و آفریقایی می‌توانیم صادرات داشته باشیم. از سوی دیگر، دولتمردان باید تولیدکنندگان داخلی را مورد حمایت قرار بدهند، چراکه در صنف ما که اتباع خارجی ورود پیدا کرد‌ه‌اند نه مالیات پرداخت می‌کنند و نه بیمه شده‌اند. بنابراین می‌طلبد که دولت ازما حمایت به عمل آورد، چراکه ارزآوری آن در صورت صادرات اصولی از نفت نیز می‌تواند بیشتر باشد. ما نیز برای هم‌صنفی‌های خود چه در حوزه مالیاتی و سایر حوزه‌ها از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد و هر کاری که از دست ما بربیاید، انجام می‌دهیم. امیدواریم که شرمنده آنها نشویم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید