شعار نمايشگاه قم: با هم رشد کنيم

0
151
افشین شادی مهر

سلام بر عزيزاني که مجله ما را مطالعه ميکنند و نقدها و تشويقهايشان را برايمان ارسال ميکنند. ما نياز داريم که نظرات شما عزيزان را بدانيم و متوجه شويم که شما زحمات گروه اخبار صنعت را ميبينيد و همين امر خستگي را از ما دور ميکند. 

با اين اوضاع که دولت عزيز هر روز يک گل به خودي ميزند براي شما توليدکنندگان و توزيعکنندگان هم کار سخت است چه برسد به شرکتهاي خدماتي و از آن هم سختتر سازمانهاي فرهنگي و آموزشي همچون ما که شرايط روز به روز برايشان سختتر ميشود.

اما ما با آگاهي وارد سال جديد شدهايم و ميدانستيم که با شرايط سختي روبرو خواهيم شد. ولي کاش همه به اين موضوع آگاهي داشتند و دست به دست يکديگر ميدادند. امروز کارفرمايان علاوه بر مسائل دولتي و هزينههاي بالاي توليد، با مسائل و مشکلات نيروي انساني نيز روبرو هستند. در اين دو ماه گذشته از سال با هر واحد توليدي، توزيعي و خدماتي که صحبت ميکنم از مشکلات نيروي انساني ميگويد. به گفته يکي از دوستان، نيروهاي امروزي بيشتر تمايل دارند که کارفرما شوند. با آماري که از آلمان و آمريکا دو کشور صنعتي بزرگ جهان و مقايسه آن با ايران ميديدم، تعداد کارفرمايان ايران از اين دو کشور به نسبت بسيار زيادي بالاتر است!

از آنجا که ما به دنبال دلايل هستيم، بررسيها نشان ميدهد که نيروي انساني به جاي کارگري تمايل دارد جايي مثل اسنپ يا پيک موتوري کار کند که به اصطلاح آقا و نوکر خودش باشد.

اين مسئله يکي از اساسيترين مسائل روز واحدها است که گريبان ما را نيز گرفته است. با اين که نيروهاي ما همه تحصيل کرده، متخصص و با تجربههاي چند ساله بودند ولي باز هم وقتي سيل راه بيفتد غني و ضعيف را با هم ميبرد.

بايد براي اين موضوع چارهاي انديشيد که نياز به خرد جمعي دارد. باز هم ميگويم زماني ميتوانيم به رسالت خودمان که صادرات و تامين کفش و محصولات چرمي 600 ميليون نفر از همسايگان کشورمان است را جامه عمل بپوشانيم که با يکديگر اتحاد داشته باشيم.

از مشکلات نيروي انساني که بگذريم، بيانگيزگي مديران توليد و واحدهاي صنعتي نيز مسئله ديگري است که براي آن هم چارهاي بايد انديشيد. اگر يک نيروي کار برود يک بخش از کار تعطيل ميشود اما اگر يک مدير و صاحب کار برود چندين نيروي انساني بيکار ميشوند. پس بايد در بخش مديريت هم تلاش کنيم تا انگيزه لازم به وجود آيد.

به هر حال در حال گذر از دوران سختي هستيم و فقط و فقط با اتحاد ميتوانيم اين مسير را طي کنيم و موفق شويم و با هم شعار همکاران قمي (با هم رشد کنيم ) را جامه عمل بپوشانيم  و دست يکديگر را ول نکنيم.

به اميد روزهاي بهتر

 افشين شادي‌مهر

مجله اخبار صنعت چرم و کفش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید