حضور اخبار صنعت در نمايشگاه آيسف ترکيه

0
300
آیسف

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، شصت و هشتمين نمايشگاه آيسف ارديبهشت ماه 1402 در مرکز نمايشگاه بين‌المللي CNR استانبول برگزار شد. نمايشگاه آيسف اين دوره شامل 5 سالن بود که صنايع چرم طبيعي، چرم مصنوعي، ماشين‌آلات کفش، ماشين‌آلات چرم، زيره، يراق آلات کفش، پاشنه، تکسون، مواد شيميايي کفش و چرم، مواد شيميايي زيره مانند پلي‌يورتان، ترمو، لاستيک و … را شامل مي‌شد.

نکته قابل توجه در اين نمايشگاه حضور دوباره شرکت رسام پليمر نامي از توليدکنندگان مطرح پلي‌يورتان ايران در سالن شماره 5 بود. شرکت‌هاي مرداس و کيمپور ترکيه نيز غرفه‌هاي توليدکننده پلي‌يورتان ترکيه بودند که در کنار رسام پليمر نامي در نمايشگاه حضور داشتند. زيره زيلان نيز در انتهاي سالن چرم با ارائه 600 مدل جديد يکي از پربازديدترين غرفه‌هاي شصت و هشتمين دوره از نمايشگاه آيسف بود.

در سالن ماشين‌آلات، شرکت‌هاي قالبسازي و ساير ملزومات کفش و چرم نيز حضور داشتند. شرکت hmd با حضور مسعود موفق يکي از متخصصين صنعت قالبسازي از تبريز که در ترکيه اقامت دارد نيز يکي از پربازديدترين غرفه‌هاي نمايشگاه آيسف بود.

در بخشي ديگر و مانند هردوره از نمايشگاه، شرکت‌هاي چيني حضوري پررنگ داشتند و محصولات خود را به نمايش گذاشته بودند. جالب است بدانيد که تبديل دلار به 20 لير در ترکيه رسيده است و اين يعني افزايش تورم در اين کشور. براي مثال خط مترو و اتوبوس براي هر مسير 10 لير شده است در صورتي که شش ماه پيش 5/5 لير بود و البته مواد غذايي و خوراک نيز افزايش قيمت قابل توجهي پيدا کرده بود.

همانند دوره‌هاي قبلي نمايشگاه آيسف حضور ايراني‌ها در اين نمايشگاه چشمگير بود و بيشتر توليدکننده‌هاي به نام ايراني در اين دوره از نمايشگاه آيسف حضور داشتند. حضور خوب بخش مطبوعات در لابي مطبوعات به چشم مي‌خورد و بنا بر مذاکرات انجام شده مجله اخبار صنعت چرم و کفش در دوره بعدي نمايشگاه در کنار ساير مجلات در نمايشگاه آيسف به صورت غرفه حضور خواهد داشت.

افشين شادي‌مهر، مديرمسئول ماهنامه اخبار صنعت چرم و کفش خاطر نشان کرد که با نشستي که با مديران جديد انجمن‌هاي لوازم کفش و انجمن کفش و مدرسه TASD داشته است، اميدوار است تا بتواند مجددا ارتباط خوبي با مديران جديد اين انجمن‌ها برقرار کند. 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید