رسام پلیمرنامی در راستای تولید شخصی‌سازی است

0
250
سامان نامی
سامان نامی

شرکت رسام پلیمر نامی از جمله شرکت‌های نامدار در صنعت کفش و تولید مواد پلی‌یورتان در کشور به شمار می‌رود که در حال حاضر در تولید مواد پی‌یو به صورت انحصاری و مختص شرکت‌های خواهان فعالیت دارد. این شرکت همواره با آخرین فناوری‌های روز دنیا تطبیق یافته و بعد از نیازسنجی بازار، تولیدات جدید خود را به بازار عرضه می‌کند.
«سامان نامی» مدیر فروش گروه صنعتی رسام پلیمر نامی، یکی از جوانان خانواده نامی و از نسل سوم خانواده است که از سال 1390 بخش فروش شرکت را مدیریت می‌کند. آنچه در ادامه می‌خوانید، حاصل گفت‌وگوی ما با اوست.

سامان نامی، اهل تبریز و تحصیلکرده این شهر است، او همچنین تحصیلات دانشگاهی خود را در تبریز به اتمام به رسانده است. وی در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش، درباره پیشه خانوادگی خود در حوزه صنعت کفش عنوان کرد: پدربزرگم در دهه ۱۳2۰ شروع به کار کفش کرد و از دهه 1340 پدرم وارد صنعت کفش شد.

ورود نامی به حوزه پی‌یو
سامان نامی در مورد نحوه ورودش به حوزه پی‌یو در اواخر دهه 1380 گفت: ما با توجه به نیاز بازار وارد حوزه پی‌یو شدیم. در آن زمان اکثر زیره‌ها را با پی‌وی‌سی و به میزان محدود با ترمو تولید می‌کردند، پی‌یو مزیت‌هایی نسبت به پی‌وی‌سی و ترمو داشت و در واقع این مزیت‌ها نیاز بازار بود. از این‌رو متوجه نیاز بازار به پی‌یو شدیم و به این حوزه ورود کردیم.

احداث کارخانه در تبریز
مدیر فروش رسام پلیمر نامی در مورد احداث کارخانه در شهر تبریز می‌گوید: از آنجا که کسب و کار ما در ابتدا از تبریز آغاز شده بود و ما عرق و علاقه خاصی به تبریز داریم و از سویی دیگر شهر تبریز نیز به عنوان یکی از کلانشهرهای صنعتی در ایران مطرح است و صنایعی که در این شهر شکل گرفته با همت و توان بخش خصوصی بوده است، کارخانه را در شهر تبریز تاسیس کردیم. از طرفی شهر تبریز در زمینه تولید کفش به عنوان یکی از قطب‌های کشور محسوب می‌شود، بنابراین ضروری بود که کارخانه‌ای همانند کارخانه ما در آنجا احداث شود تا به نیاز اولیه صنعت کفش پاسخ دهد. به یاد دارم در دهه ۱۳۸۰ پیش از اینکه ما کارخانه را احداث کنیم، تولید زیره پی‌یو در تبریز محدود بود و بسیاری از زیره‌های پی‌یو مصرفی از تهران به تبریز ارسال می‌شد و این امر نیازی اساسی برای شهری بود که به عنوان قطب کفش کشور مطرح می‌شد.
هنگامی که ما تولید زیره پی‌یو را شروع کردیم، محصولاتمان به صورت اختصاصی در اختیار مشتریان قرار می‌گرفت. بیش از 80 درصد از قالب‌های جدید به صورت اختصاصی و طراحی شخصی در آن زمان برای تولید کنندگان کفش بود.

ارتباط نامی با دانشگاه سهند
سامان نامی ارتباط با دانشگاه‌ها را یکی از نیازهای اساسی صنعت می‌داند و می‌افزاید: ما در رسام پلیمر نامی با دانشگاه صنعتی سهند در ارتباط هستیم. بخش تحقیق و توسعه و آزمایشگاهی ما در دانشگاه سهند واقع شده و فرصتی ایجاد کرده‌ایم تا علم و صنعت و تجارت با یکدیگر هم‌راستا شود. نقطه اشتراک‌های بسیاری بین این حوزه‌ها وجود دارد. دانشگاه از نظر علمی به ما کمک می‌کند و ما نیز از نظر صنعتی و تجاری کار را جلو می‌بریم که به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم. واقعیت این است که دانشگاه صنعتی سهند دومین دانشگاه بزرگ پلیمری در ایران است و ظرفیت‌های خوبی دارد و بسیاری از نیروهای جذب شده ما فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند.

نامی در راستای تولید شخصی‌سازی
مدیر فروش رسام پلیمر نامی در ادامه درباره گریدهای تولیدشده در این گروه صنعتی عنوان کرد: در راستای همکاری بین دانشگاه و صنعت و بنابر خط‌مشی که دنبال کرده‌ایم که نباید صرفاً یک تولیدکننده عادی باشیم، در تولیدات خود همانند یک خیاط عمل می‌کنیم. به این معنا که برای هر مشتری، شخصی‌دوزی یا همان شخصی‌سازی می‌کنیم. محصولات ما شخصی‌سازی شده است و تمام تلاش ما بر این اساس بوده که مشتریان خود را به سمت شخصی‌سازی و مزیت‌های آن سوق دهیم. این موضوع برای مشتریان ما که موادهای خاص استفاده می‌کنند، بسیار مفید بوده است. در حقیقت این اقدام در راستای همکاری ما با علم شکل گرفته است. این موادها بعضاً در دنیا منحصر بفرد هستند.
سامان نامی همچنین در ارتباط با مواد مورد استفاده برای تولید کفش‌های ایمنی افزود: موادی که در کفش‌های ایمنی مورد نیاز است با کفش‌های دیگر متفاوت‌ است، برای نمونه بحث نشکستن و لیز نخوردن برای آنها بسیار مهم است یا این که در مورد ذوب نشدن، سایش، جریان الکتریسته و … مواردی باید رعایت شود که بسیار حائز اهمیت است. ما برای این موارد، مواد کاملا تخصصی ارائه کرده‌ایم و هر موردی که نیاز کفش ایمنی است را تامین می‌کنیم. از سال ۱۳۹۷ که تولید پلی‌یورتان را شروع کرده‌ایم، بخشی از آن به صورت تخصصی در زمینه مواد مورد استفاده برای کفش‌های ایمنی بوده است. مشتریان ما در این زمینه با مورد خاصی مواجه نشده و دقیقاً نیاز مورد نظرشان را به آنها تحویل داده‌ایم.

چسبندگی کار را تضمین می‌کنیم
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که درباره چسبندگی چرم با پی‌یو تا چه اندازه کار کرده‌اید، عنوان کرد: بحث چسبندگی زیره پی‌یو به رویه چرم طبیعی، دغدغه بسیاری از مشتریان است. چه کسانی که کفش دست‌دوز تولید می‌کنند و چه کسانی که تزریق مستقیم دارند، این دغدغه مشترک را دارند. به‌ویژه زمانی که از چرم طبیعی استفاده می‌شود قیمت تمام‌شده کفش افزایش پیدا می‌کند، بنابراین به‌وجود آمدن ایرادات این‌چنینی هزینه مضاعفی را برای تولیدکننده ایجاد می‌کند. بنابراین در زمینه چسبندگی بسیار کار کرده‌ایم و جزو تولیدکنندگانی هستیم که چسبندگی بالای کار را تضمین می‌کنیم. این یک واقعیت است که وقتی کفشی مانند کفش ایمنی که هزینه بالایی برای تولید آن صرف می‌شود، اگر در زمینه چسبندگی با مشکل روبه‌رو شود هزینه‌های گزافی به تولیدکننده وارد می‌کند. ما جزو تولیدکنندگانی هستیم که چسبندگی، جزو تضمین‌های ما به شمار می‌رود. البته باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که در زمینه چسبندگی زیره به رویه، 40 درصد به مواد پی‌یو ارتباط دارد و 60 درصد دیگر بستگی به عواملی که در کارخانه مشتری ممکن است به وجود بیاید. ما در این راستا هم آموزش‌های لازم را به مشتریان خود ارائه می‌دهیم که چه عواملی را باید رعایت کنند تا چسبندگی به صورت کامل انجام شود.

تولیدکننده کالای خاص هستیم
مدیر فروش شرکت رسام پلیمر نامی در پاسخ به این پرسش که اگر مشتری جدیدی خریدار کالای شما باشد چه اقداماتی باید انجام دهد، گفت: با کمال میل در خدمت مشتریانی که محصولات خاص می‌خواهند هستیم در غیر این صورت ممکن است به دلیل تعدد سفارش‌ها نتوانیم پاسخگوی نیاز آنها باشیم. ما خودمان هم تمایل داریم که بیشتر مواد خاص را تولید کنیم. با این ذهنیت در کارخانه ما به ‌روی مشتریان باز است.

گریدهایی برای کفش‌های ورزشی
سامان نامی در مورد گرید مواد تولید شده برای کفش‌های ورزشی گفت: در این زمینه یک گرید کاملاً جدید تولید کرده‌ایم که با نسل‌های قبلی متفاوت‌تر است. در نمایشگاه تبریز آن را به عنوان یک محصول آماده معرفی خواهیم کرد و برای متقاضیان نیز نمونه ارسال می‌شود. در این گرید تولیدکننده با دانسیته۳۰ با قدم‌زنی بالای ۸۰ هزار قدم، کفش ورزشی تولید خواهد کرد و از نظر سبکی نیز رقابت خوبی با E.V.A خواهد داشت. در دنیا برای سبکی کفش‌های ورزشی رقابت بسیاری وجود دارد که این نوع گرید بسیار سبک است. برعکس تصور که گمان می‌کنند هر اندازه وزن کاهش پیدا کند، قدم‌زنی نیز کاهش پیدا می‌کند، در این نوع گرید وزن بسیار کاهش و قدم‌زنی بسیار افزایش یافته است. این نوع گرید جدید پلی‌یورتان است که در دنیا تولید می‌شود و شرکت نامی نیز آن را تولید کرده است. این نوع گرید توان رقابتی بالایی به تولیدکننده می‌دهد زیرا کار بسیار سبک شده و قیمت تمام شده نیز کاهش پیدا می‌کند. یکی از مزیت‌های کفش ورزشی سبک و نرم بودن است هر اندازه که سبک‌تر باشد، راحت‌تر خواهد بود. دوستانی که قصد دارند کار خاص تولید کنند پیشنهاد ما این است که حتماً نمونه این کار را ببینند.

کفش‌های پرسنلی
سامان نامی در مورد مواد مورد نیاز برای کفش پرسنلی نیز گفت: استانداری که در مورد کفش پرسنلی در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد با ایران متفاوت است. در کفش پرسنلی دانسیته، میزان قدم‌زنی و راحتی اهمیت دارد، چراکه کفش روزمره محسوب می‌شود. استانداردی که در ایران تولید و فروخته می‌شود استاندارد T400 بازار است، ولی واقعیت این است که استاندارد کفش‌های پرسنلی، هم از لحاظ دانسیته و هم از لحاظ قدم‌زنی این استاندارد نیست. در کفش‌های پرسنلی، دانسیته و میزان سایش و نرمی، استاندارد خاص خود را می‌طلبد.
بازدیدکنندگان در نمایشگاه تبریز می‌توانند جزئیات بیشتری از این کفش‌ها و نمونه‌های آن را ببینند و دقیقاً متوجه تفاوت آن با نمونه‌های بازار که با استاندارد T400 فروخته می‌شود، خواهند شد.

سخن آخر
سامان نامی در پایان خاطرنشان کرد: همانند تمامی فعالیت‌ها و تولیدات نامی طی 80 سال حضور در صنعت، همچنان خط مشی ما بر خاص بودن تولیدات و محصولات مشتریانمان است. از تامین نیازهای تولیدکنندگان در جهت پیشرفت و ارتقای صنعت با آغوش باز استقبال می‌کنیم. نتیجه این عملکرد تولید بیش از 20 گرید محصول پلی‌یورتان در صنعت کفش کشور است. در این راستا بخش‌های حرفه‌ای تحقیق و توسعه، مهندسی فروش و خدمات پس از فروش شرکت رسام پلیمر نامی، آماده خدمت رسانی به تولیدکنندگان است.

مجله اخبار صنعت چرم و کفش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید