راه‌اندازی تصفیه‌خانه «چرمشهر» مشهددر مراحل نهایی است

0
91
چرمشهر مشهد
چرمشهر مشهد

راه‌اندازی تصفیه‌خانه «چرمشهر» مشهد در مراحل نهایی است

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تصفیه‌خانه «چرمشهر» مشهد با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده پس از ۱۹ سال، اکنون در مراحل نهایی برای بهره‌برداری قرار دارد.
مهدی اله پور در حاشیه بازدید از این پروژه افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی از ابتدای تأسیس مجموعه چرمشهر، به جهت حفظ سلامت مردم و نجات رودخانه حفاظت شده کشف رود، اجرا و تکمیل تصفیه خانه این شهرک صنعتی بوده است.
وی بیان کرد: فاز یک تصفیه خانه شهرک صنعتی چرمشهر با ظرفیت پذیرش هزار متر مکعب در روز، در سال ۱۳۸۳ به بهره برداری رسید و در حال حاضر دریافت کننده فاضلابی در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه متر مکعب در شبانه روز می باشد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پس از پیگیری‌های مستمر این اداره کل و اقدامات موثر شرکت شهرک‌های صنعتی استان، فاز توسعه تصفیه خانه چرمشهر (تصفیه بیولوژیکی و شیمیایی) در اسفندماه سال ۱۳۹۸ در مدار قرار گرفت و در جهت تکمیل فاز نهایی تصفیه و رفع مشکلات زیست محیطی مجموعه مهلت‌های متعددی اعطا شد.

به گفته وی، با بهره برداری از این تصفیه خانه از ورود فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر به کشف‌ رود جلوگیری خواهد شد که این مهم باعث مدیریت آب این واحدها و همچنین حذف آب آلوده از کشف رود خواهد شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی نیز در این بازدید بیان کرد: در حال حاضر در حال نصب ماشین آلات و تجهیزات وابسته و محوطه سازی هستیم و تست های اولیه بهره برداری، در حال انجام است.
منبع: ایرنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید