مدیرکل گمرکات قم:۱۴۳ هزار تُن کالا از گمرکات قم صادر شد

0
384
کالاهای صادراتی استان قم
کالاهای صادراتی استان قم

مدیرکل گمرکات قم:۱۴۳ هزار تُن کالا از گمرکات قم صادر شد

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا آبان‌ماه، ۱۴۳ هزار و ۸۱۱ تُن کالای تولید شده در قم از طریق گمرکات استان به کشورهای مختلف جهان صادر شد.
اسفندیار بیان داشت: در این مدت،‌ ۱۴۳ هزار و ۸۱۱ تُن کالا به ارزش ۱۴۴ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۶۴۹ دلار در قالب تعداد سه‌هزار و ۸۶۷ اظهارنامه به ۳۷ کشور جهان در قاره‌های مختلف دنیا صادر شد.

وی افزود: بر این اساس عراق، پاکستان، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، ترکیه، روسیه، ازبکستان، سوریه و ارمنستان، ۱۰ کشور نخست هدف صادراتی قم بودند و فعالان اقتصادی استان از طریق گمرکات قم کالاهای تولیدی خود را به این کشورها صادر کردند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته، سرب، انواع گرانول و کامپاند، کفش و صندل، الیاف پلی استر، میلگرد آجدار، انواع هیدروکربن، پلاستیک دسته دار، شیر خشک صنعتی، تخم مرغ و اکتان افزا، جز مهمترین کالاهای صادراتی استان بودند.
دریکوندی گفت: از جمله موارد قابل توجه در بخش صادرات استان،‌ ورود تولیدکنندگان لوازم خانگی به عرصه صادرات است.
وی بیان داشت: گمرکات قم در زمینه مقابله با قاچاق نیز همکاری گسترده‌ای با نهادهای متولی این موضوع دارد و در همین رابطه طی مدت یاد شده تعداد ۳۶۷ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش بیش‌از ۱۳۲ میلیارد تومان در گمرکات استان تشکیل شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۹ درصد رشد داشت.
وی همچنین در زمینه واردات کالاهای انجام شده به قم نیز گفت: در هفت ماه سپری شده از سال، ۴۹ هزار و ۱۴۰ تُن کالا به ارزش ۲۷۵ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۶۲ دلار در قالب تعداد یک‌هزار و ۹۱۱ اظهارنامه از ۳۱ کشور جهان از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد.
منبع: ایرنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید