ساخت پنجاهمين دستگاه روتاری در ماشين سازی اسدی

0
990
ساخت پنجاهمين دستگاه روتاری

ماشين‌سازی اسدی در سال 1352 کار خود را با توليد ماشين‌های پرس لاستيک، غلتک و ماشين‌های پی وی سی برای توليد دمپايی و کفش آغاز کرد.

ماشين‌سازی اسدی در سال  1377 براي نخستين‌بار در ايران، ماشين‌های پي‌يو، نيمه اتوماتيک زيره، صندل و کفش را توليد کرد و سپس در سال 1381، نخستين ماشين روتاری پی يو 32 ايستگاه توسط اين واحد توليدی ساخته شد و در زمان کوتاهي خط توليد ماشين‌هاي روتاری پی يو تمام اتوماتيک 40/50/60/80 ايستگاه را نيز راه‌اندازی کرد. در همان سال، نخستين ماشين فيلتر روتاری 24 ايستگاه نيز توسط ماشين‌سازی اسدی در ايران ساخته و رونمايي شد.

در سال 1384 نخستين ماشين فشار ضعيف توسط ماشين‌سازی اسدی در ايران ساخته شد. اکنون نيز خط کامل ماشين‌هاي توليد فيلتر هواي انواع خودروهاي سبک و سنگين، ماشين فوم درزگير و ماشين‌هاي فوم فشار ضعيف و قوي نيز به فهرست محصولات اين واحد توليدي افزوده شدکه به لحاظ کيفی از استاندارد بالايی برخوردار است.

ساخت پنجاهمين دستگاه روتاری

ساخت پنجاهمين دستگاه روتاری

حميد اسدي مدير فروش ماشين‌سازي اسدي در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: در حال ساخت پنجاهمين دستگاه روتاري هستيم. از اين 50 دستگاه روتاري ساخته شده ، تعدادي از آن صادر و تعدادي هم در ايران به فروش رفته است‌. البته دستگاه روتاری مدل‌های عمودی و افقی با آپشن‌های مختلف دارند که براساس اين آپشن‌ها، قيمت آنها نيز متفاوت خواهد بود.

قيمت روتاری در بازار

حميد اسدي در پاسخ به اين پرسش که دليل گران بودن دستگاه‌هاي روتاري چيست، عنوان کرد: در صنعت کفش دستگاه‌هاي نيمه‌اتوماتيک هم در بازار گران شده‌اند، قيمت يک ماشين دستي پي‌يو کامل با 60 ايستگاه، نزديک به قيمت روتاري پي‌يو مي‌باشد.

مزيت دستگاه روتاری نسبت به ساير دستگاه‌ها

اين فعال صنعت کفش در پاسخ به اين پرسش که مزيت دستگاه روتاري نسبت به دستگاه‌هاي دستي‌ چيست، عنوان کرد: مزيت روتاري براي کارهايي است که در تعداد بالا و به‌صورت سري توليد مي‌شود، چراکه ضايعات کمتر با کيفيت بهتري دارد. البته بايد يادآور شد که حسن ماشين روتاري آن است که نصف دستگاه‌هاي دستي فضا اشغال مي کند، براي نمونه يک دستگاه دستي‌ ممکن است به فضاي 150 تا 160 متر نياز داشته باشد، اما روتاري بين 60 تا 70 متر فضا به خود اختصاص مي‌دهد. بنابراين در يک سوله، با دستگاه روتاري حدود 80 متر، مساحت مورد نياز مي‌باشد، دستگاه‌هاي روتاري از نظر اقتصادي مقرون به‌صرفه‌تر هستند‌. همچنين کارگران مي‌توانند کنار دستگاه بنشينند، در حالي که در دستگاه‌هاي ديگر کارگران مجبور مي‌شوند که بچرخند و روزي چندين بار با دستگاه بايد دور بزنند‌. از سويي ديگر مي‌توان تجهيزاتي را به دستگاه روتاري اضافه کرد و تعداد کارگران را کاهش داد.

و در نهايت ميزان توليد با دستگاه روتاري بيشتر خواهد بود. دستگاه روتاري برکيفيت محصول نيز تاثيرگذار است، چراکه ريزش اتوماتيک و قابل تنظيم است. در روتاري 8 حالت ريزش وجود دارد به اين معنا که چه مقدار مواد در پاشنه يا در زيره بايد ريخته شود يا تمام آن به‌صورت يکنواخت ريخته شود. اين تنوع ريزش سبب مي‌شود که کيفيت بهتري در محصول داشته باشيم. يک مزيت ديگر  دستگاه روتاري آن است که زاويه ايستگاه را حرکت مي‌دهد. اسدي در ادامه خاطرنشان کرد: ما قادر به توليد روتاري با آپشن‌هاي مختلف آن هستيم که با توجه به سفارش و نياز مشتري به دستگاه اضافه مي‌شود.

توليد اولين ماشين اينجکشن « تزريق مستقيم پي يو (DIP)  در ايران

حميد اسدي در ادامه افزود: ماشين سازی اسدی موفق به ساخت اولين ماشين اينجکشن – تزريق مستقيم روتاری پي يو در ايران  شده است که چهارمين کشور سازنده در دنيا بعد از آلمان، ايتاليا و چين مي‌باشد. با توجه به کيفيت بالاي اين دستگاه، قيمت دستگاه نسبت به ماشين روتاري ريزشي بالاتر است اما کيفيت کفش توليدي بسيار عالي است و حتي قابل مقايسه با ساير دستگاه‌ها نيست. به عنوان پيشنهاد، چند توليد کننده مي‌توانند با يکديگر مشارکت کنند و دستگاه اينجکشن ما را خريداري کنند، بدون شک کيفيت آنها يک سر و گردن نسبت به ساير توليدکنندگان افزايش خواهد يافت. اينجکشن دستگاه گراني است، از اين رو ما يک دستگاه بيشتر از آن را  نساخته‌ايم، بيشتر مبناي ما براي ساخت آن صادرات است. در نخستين نمايشگاهي که برگزار شود، اين دستگاه را رونمايي مي‌کنيم و در کشور هند نيز اين دستگاه را خواهيم فروخت.

حضور در نمايشگاه سوريه

وي همچنين در پاسخ به اين‌ پرسش که آيا در نمايشگاه سوريه نيز حضور داشتيد، گفت: ما در نمايشگاه سوريه حضور داشتيم. البته ما سه دستگاه در سوريه به فروش رسانديم و با يک ‌مشتر جديد نيز مذاکره کرده‌ايم.

حميد اسد همچنين درباره شرايط سوريه گفت: در سوريه شرايط جنگ به تازگ پايان يافته و به‌تدريج اين کشور در حال ساخت و ساز است. اميدواريم طي يک سال آينده، بازار خوبي در آنجا داشته باشيم. البته بايد يادآوري کنم که عرب‌ها با عرب‌ها خيلي خوب معامله مي‌کنند و خود سوري‌ها بيشتر به سمت مصر و اردن پيش رفته‌اند، البته ما نيز مي‌توانيم در کشورهاي عربي به تدريج رخنه کنيم.

وي در ادامه خاطرنشان کرد:  ما روي اين بازاريابي‌ها زمان گذاشته، زحمت کشيده و هزينه مي‌کنيم که اميدواريم نتايج آن به ثمر برسد، با توجه به اينکه تا کنون به 14 کشور دنيا نيز صادرات داشتيم.

ساير محصولات ماشين‌سازی اسدی

اسدي همچنين درباره ساخت دستگاه‌هاي ديگر در مجموعه ماشين‌سازی اسدی عنوان کرد:  يکي ديگر از محصولات ما دستگاه فشار ضعيف پي يو است که براي توليد قطعات فوم پي‌يو، کاربرد دارد، اين دستگاه‌ها براي قطعات 1 تا 40 کيلويي مناسب است. توليد کنندگان لوازم خانگي‌ ، مبلمان و قطعات خودرو از اين دستگاه‌ها استفاده مي‌کنند و براي توليد درهاي ضدسرقت  نيز کاربرد دارد. تنوع استفاده آن بالاست و ما سفارش‌هاي زيادي، هميشه از اين دستگاه داريم. ما به غير از کفش در صنايع ديگر مانند ساختمان ، خودرو و… فعاليت داريم و در نمايشگاه خودرو نيز حضور داريم که کارخانه‌هاي بزرگ خريدار محصول ما هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید