ممنوعيت واردات لوازم ورزشی علی رغم نياز داخلی

0
487
ممنوعيت واردات لوازم ورزشی علی رغم نياز داخلی

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم ورزشی تهران در لزوم ورود انواع مختلف لوازم ورزشی بيان داشت: ورزش از مهمترين ارکان سلامتی است. برای اين که بدنی سالم داشته باشيم نياز داريم تا بسترهای لازم را مهيا سازيم. بسياری از ورزش‌ها در کشور به دليل عدم وجود لوازم ورزشی نمی توانند ادامه و موفق شوند. علاقمندان به اين ورزش ها نيز از داشتن لوازم آن محروم مي مانند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از اتاق اصناف تهران، مرتضی حق پرست، رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم ورزشی تهران تاکيد کرد: بارها به ارگان ها و سازمان های مختلف که با ورزش و واردات مرتبط بوده اند نامه نگاری کرده ايم؛ اما تاکنون موفق نشديم تا اجازه واردات داشته باشيم. هيچ توليدکننده کفش ورزشی نداريم. ابتدايی ترين وسيله کفش ورزشی است. مسئولان بدون دليل موجهی از واردات اين کالای مهم جلوگيری کرده اند. اگر در کشور توليد داشتيم می توانستيم دليل خوبی داشته باشيم؛ اما توليد نداريم و اين نياز بسيار مهم است.

وي با بيان اينکه نزديک به ۲۰ ورزش کوهستانی داريم بيان داشت: تنها سهم کوچکی آن هم از کوه نوردی مطلع هستيم. لوازم هيچ يک از اين ورزش ها به کشور وارد نمي شود. نمي توان افراد را به کاری تشويق کرد؛ اما لوازم و تجهيزات آن را در اختيارشان نگذاشت. کوه نوردان به هنگام کوه نوردی در زمستان بايد از تمامی امکانات برخوردار باشند. اگر کوهنورد عينک، کلاه و دستکش مناسب نداشته باشند در کوران برف و يخ خطر مرگ و يخ زدگی تهديد مي‌شود. چرا از واردات اين کالای مهم جلوگيری می شود؟

حق پرست تصريح کرد: بسياری از ورزش ها با کمی امکانات می تواند نوجوانان و جوانانی را جذب کند که برای کشور مدال آور و افتخار آفرين باشند. اميدواريم مسئولان با درايت بيشتری به اين نياز مهم اهميت بدهند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید