در کنار یکدیگر هستیم

0
54

در کنار یکدیگر هستیم

سلام بر عزیزانی که هر ماه مطالب ما را می‌خوانند و با پیام‌هایشان ما را بیشتر به کارمان دلگرم می‌کنند.
امروز که دست به دست هم داده‌ایم تا به صادرات 800 میلیونی برسیم، شش ماه از سال همانند برق و باد گذشته است و به نوعی تحت فشارهای اقتصادی و تورم، پوست اهالی صنعت و صنف کنده شده است.

همه ما تحت فشار هستیم ولی با غیرت به کار خودمان ادامه می‌دهیم.

ما هم که در بخش فرهنگی فعالیت می‌کنیم و به نوعی کار خدماتی صنعت را انجام می‌دهیم به معنای واقعی پوست انداخته‌ایم و می‌دانیم که در پایان سال شاید در اول خط باشیم.

تورم از فعالیت ما با سرعت بیشتری پیش می‌رود و ما باز هم عقب هستیم یا حداقل توانسته‌ایم جای قبلی خودمان را حفظ کنیم اما چاره‌ای نیست و اگر ما کار نکنیم چه خواهد شد و چه کسی باید در کشور فعالیت کند.

جالب است که در نمایشگاه ایتالیا هم وضع به همین منوال بود. دنیا بعد ازکرونا تغییرات بزرگی کرده است و همه به نوعی نارحت و افسرده به نظر می‌رسند چرا که فروش چندانی نیست. آنجا متوجه شدم که شاید ما آنقدرها هم عقب نیستیم.

دوستی به من گفت مگر کمتر از صفر هم داریم؟ گفتم بله منفی یک و با پاسخم خندید ولی واقعیت این است و همین که ما صفر هستیم جای شکرش باقی است. بالاخره روز ما هم فراخواهد رسید و اینگونه باقی نخواهد ماند و ما که خود را صفر می‌دانیم روبروی عدد یک قرار می‌گیریم و ده خواهیم شد.

شعار با هم رشد کنیم یعنی همین. یعنی صفر ما جلو یک عدد قرار می‌گیرد و رقمی می‌شود و آن وقت زمان رشد و شکوفایی ماست.

این موضوع زمانی محقق می‌شود که ما به جای فکر کردن به خود به فکر خدمت کردن به دیگران باشیم. باز هم خودمان را مثال می‌زنم که ما چرا باید با این گرانی به ایتالیا یا ترکیه و کشورهای دیگر برویم و هزینه و وقت صرف کنیم؟

وظیفه ما اطلاع رسانی است و تا در دنیا حضور نداشته باشیم نه می‌توانیم خودمان را معرفی کنیم و نه تکنولوژی جدید و اطلاعات را در اختیار مخاطبانمان قرار دهیم.

در نهایت از حامیان مجله بسیار سپاسگزارم و همچنین از برگزارکنندگان نمایشگاه که با زحمت بسیار این مهم را عهده‌دار هستند و در پایان نیز بارها گفته و باز هم می‌گویم تا دست به دست هم ندهیم رشدی نخواهد بود، پس دست یاری یکدیگر را بفشاریم و هوای یکدیگر را داشته باشیم.


به امید روزهای بهتر

افشين شادی‌مهر

مدیر مسئول مجله اخبار صنعت چرم و کفش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید