درد قوس كف پا چيست؟

0
471
درد قوس كف پا چيست؟

تعريف:

درد قوس كف پا معمولاٌ ناشی از التهاب يا آسيب حسی (عصبی) ناحيه قوس كف پا است.

علت:

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش عوامل مختلفی وجود دارد كه باعث درد قوس كف پا می شود. عدم تعادل استخوانی پا می‌تواند عامل اصلی باشد.

اگرچه شايع‌ترين علت عامل رايجی است كه به آن پلانتار فاشياتيس گفته می شود. پلانتار فاشياتيس يك باند پهن از جنس فيبروز می باشد كه در امتداد كف پا قرار گرفته است و از پاشنه تا سرپنجه‌ها كشيده شده است.

كشيدگی زياد اين فاشيا معمولاٌ در موارد پرونيشن شديد (صافی كف پا) روی می دهد و موجب ايجاد پلانتار فاشياتيس می شود. التهاب ايجاد شده توسط فاشيانی پلانتر كه ناشی از كشيدگی فاشيا در ناحيه اتصال به پاشنه می باشد موجب ايجاد درد در ناحيه پاشنه و قوس كف پا می شود.

درد معمولاٌ در صبحگاه بسيار زياد است. به خصوص زمانی كه فرد پس از يك استراحت طولانی می خواهد از رختخواب بلند شود. اگر اين شرايط بدون درمان باقی بماند ممكن است منطقه تحت تحريك دائمی كم كم استخوانی شده و خار پاشنه ايجاد شود به همين علت درمان پلانتار فاشياتيس بسيار مهم است.                                     

پيگيري و درمان                                                                                   

اين مشكل يك عارضه رايج است و درمان راحتی نيز دارد. اگر شما از درد كف پا رنج می بريد بايد از پوشيدن كفش‌های پاشنه بلند تا حد امكان پيشگيری كنيد.

سعی كنيد كفش مناسب بپوشيد كه پاشنه متعادل رويه چرمب نرم كفی نرم و شوك‌گير داشته باشد.

اگر پا صاف است و پاشنه حالت پرونيشن (انحراف به سمت خارج) را دارد استفاده از كفی لازم است. كفی قوس پا را پر كرده و انحراف پاشنه را كنترل میكند و در نتيجه باعث درمان درد می شود.

اگر از اين مشكل رنج می بريد به پزشك مراجعه كنيد.  

نويسنده: دکتر علي اصغر اعلاء

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید