درخشش توليدکنندگان و صادرکنندگان در پی ايجاد کنسرسيوم کفش

0
105
درخشش توليدکنندگان و صادرکنندگان در پی ايجاد کنسرسيوم کفش

نمايندگان در تلاش هستند تا کنسرسيومی در صنف کفش و زنجيره توليد آن ايجاد کنند تا اين صنعت بتواند در سطح بين‌المللی خود را ارتقا ببخشد.
در اين راستا عزت‌اله اکبری تالارپشتی نماينده مردم تهران و رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: در حال حاضر اصناف و صنايع کوچک و متوسط در کشور، سازماندهی درستی که بتوانند براساس کلاس جهانی کار کنند را ندارند. البته در صنف کفش و زنجيره توليد آن، پيشنهادی شد تا کنسرسيومی ايجاد شود که از طريق آن بتوان ايده‌ها را به اشتراک گذاشت تا سازماندهی ها و برنامه‌ريزی ها براساس استانداردهای بين‌المللی انجام گيرد. اين اقدام به نوبه خود اقدام مبارکی به‌شمار مي‌رود و سبب مي‌شود که توليدکنندگان و صادرکنندگان درخشش خوبی داشته باشند‌.
اکبری تالارپشتی در پاسخ به اين‌ پرسش که براي چه شرکت‌هايي اين اقدام را انجام داده‌ايد، گفت: زماني که رئيس سازمان صنعت و معدن استان‌ تهران (سال‌هاي 1385 و 1386) بودم، همين تاکيد را براي ايجاد کنسرسيوم داشتم.
آن زمان انجمني وجود داشت که من عنوان کردم انجمن شخصيت حقوقي به‌شمار نمي‌رود و در حقيقت انجمن يک‌نهاد کدخدامنشي است و براي حل مسائل داخلي کاربرد دارد و در مسائل بين‌المللي نمي‌تواند طرف قرارداد قرار بگيرد، ولي کنسرسيوم و هلدينگ يک شخصيت حقوقي دارد که هر شخص و دولتي چه داخلي و چه خارجي مي‌تواند طرف قرارداد آن قرار بگيرد.
وي در ادامه افزود: شکر خدا اين کنسرسيوم تشکيل شده که در نوع خود اقدام‌ مبارکي است. چند وقت پيش نيز هماهنگ کرديم که خدمت آقاي پيمان‌پاک رئيس سازمان توسعه تجارت برسيم.
رئيس سازمان تجارت، انگيزه‌هاي خوبي براي کار دارد. ما اينها را به‌هم وصل کرديم که اقدام مهمي به‌شمار مي‌رود و مطمئنم که با تلاشي که آقاي اژدرکش و صنف او دارد، ما به جاهاي خوبي مي‌رسيم.

بايد اطلاع‌رسانی دقيق انجام شود
رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين پرسش که چه توصيه‌اي به کساني يا تشکل‌ها که در برابر تغييرات مقاومت دارند، داريد، گفت: در هر کاري در برابر تغيير، مقاومت‌هايي وجود دارد، براي نمونه مردم در برابر واکسن که جان آنها را نيز نجات مي‌دهد‌، از خود مقاومت نشان مي‌دهند.
اين امر تا حدي طبيعي است، ما بايد اين هنر را داشته باشيم که اطلاع‌رساني دقيق داشته باشيم و به خوبي توجيه کنيم. ما بايد اهداف‌مان را روي ميز بگذاريم. اين موانع چندان تعيين‌کننده نيستند.
اکبري تالارپشتي در پاسخ به اين پرسش که چه تعداد کنسرسيوم اين چنيني تشکيل شده است، گفت: انجمن قطعه‌سازان اين کار را انجام دادند. اما در حقيقت ما جزو اولين‌ها هستيم. هرچند با توجه به سرآمد بودن ايرانيان در زمينه علم و دانش، اما در بخش تشکل‌ها ضعيف عمل کرده‌ايم. براي نمونه در ورزش، در ورزش‌هاي انفرادي مانند کشتي، وزنه‌برداري حرف اول را مي‌زنيم، اما در فوتبال از بحرين مي‌بازيم.
اين موضوع نشان مي‌دهد در کار جمعي موفق نيستيم. بايد کار جمعي را تمرين کنيم، زيرا در بسياري از امور ‌اين کارهاي جمعي هستند که جواب مي‌دهند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید