حکمرانی رکود بر بازار کفش

0
243
رکود بازار

مجله اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از میزان ؛ رسول شجری، رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران،  با تاکید بر اینکه وضعیت بازار کفش با توجه به قیمت بالای این کالا در رکود قرار دارد، اظهار کرد: هزینه‌های بالای تولید، گرانی مواد اولیه، افزایش دستمزد‌ها و کاهش قدرت خرید مردم از جمله دلایل این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه تولید کفش، وارداتی است تاکید کرد: افزایش قیمت مواد اولیه باعث شده است که برخی از واحد‌های صنفی میزان تولید خود را کاهش دهند و برای جلوگیری از تعطیلی و بیکاری کارگران تنها چند روز در هفته تولید داشته باشند.

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران همچنین در رابطه با صادرات کفش، تاکید کرد: در حال حاضر میزان صادرات این کالا حدود ۱۰۰ میلیون دلار است که با توجه به توانایی افزایش تولید کفش، این عدد می‌تواند به یک میلیارد دلار نیز ارتقاء پیدا کند. 

به گفته شجری کفش ایرانی به کشور‌هایی مانند عراق، روسیه و برخی از کشور‌های آسیایی صادر می‌شود و استفاده از کفش خارجی در کشور کاهش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کفش ایرانی یکی از محصولات مورد پسند گردشگران است، افزود: براساس مشاهدات و تجربه‌های پیشین می‌توان گفت تمایل به خرید و مصرف کفش ایرانی در گردشگران خارجی زیاد است.

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران در پایان با اشاره به نقش قوه قضاییه در کمک به واحد‌های تولیدی و تسهیل امور آن‌ها گفت: دستگاه قضا در مواردی می‌تواند با کمک به واحد‌های صنفی موجب ارتقای عملکرد و رفع موانع برای تولید شود؛ چرا که قوه قضاییه مدافع حقوق عامه است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید