حضور در نمایشگاه با محصولات جدید

0
64
افشین اسدی

پلیمر پارس ایرانیان یک شرکت دانش‌بنیان و یکی از مجموعه‌های چرم و کفش پارس است. در این واحد برخی مواد اولیه چرم و برخی مواد اولیه ویژه کفش تولید می‌شود و در واحد کفش و چرم پارس مورد استفاده قرار می‌گیرد، این زنجیره تولید سبب شده تا محصولات از هماهنگی و کیفیت بالایی در زمینه تولید کفش و چرم برخوردار باشند.

حضور در نمایشگاه تبریز
افشین اسدی مدیر فروش شرکت پلیمر پارس ایرانیان در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: با توجه به بازدیدی که سال گذشته در نمایشگاه تبریز داشتیم و با توجه به این موضوع که تبریز یکی از ‌قطب‌های تولید کفش‌های باکیفیت است، امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای نمایشگاه تبریز داریم. یکی از مهمترین برنامه‌های ما رو نمایی از دو گرید جدید برای تولید کفش‌های کلاسیک و ایمنی است که در تبریز روی این نوع کفش‌ها بسیار کار می‌شود. محصول دیگر ما در زمینه مواد کفی و فوم گرم است که در تبریز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما هم در زمینه نمونه‌ها و هم در زمینه تست مواد در نمایشگاه حضور خواهیم داشت.
اسدی در پاسخ به این پرسش که شما در زمینه مواد گرم کارهای بسیاری انجام دادید، اما تولید کفی در راستای مواد سرد است، چگونه این دو را با هم جمع کردید، گفت: در کل سیستم ما بر پایه پلی‌استر و مواد گرم است، به عبارتی تمام دانش و فناوری که به کار می‌گیریم، بر اساس فوم گرم است. در فوم سرد کنده شدن مواد و ریزش بسیار اتفاق می‌افتد، در حقیقت در فوم گرم دو موضوع دارای اهمیت است، یکی برگشت‌پذیری و نرمی و دیگری قیمت آن. در زمینه قیمت با توجه به دانسیته و قیمت مواد خریداری شده، فوم گرم ارزش بیشتری نسبت به فوم سرد دارد. از سوی دیگر مواد به هیچ عنوان کنده نمی‌شود و مهمترین موضوع آن بحث ایمنی و سلامتی است. در دنیا پا را به عنوان قلب دوم معرفی می‌کنند، از این رو توصیه می‌شود کفشی بپوشید که باعث سلامت آنها ‌شود. برگشت‌پذیری که فوم گرم دارد باعث می‌شود فشاری که به زانوها و ستون فقرات می‌آید را کنترل کند، بنابراین برای بدن مناسب‌تر است.
وی در پاسخ به این پرسش که سازگاری دستگاه‌ها با این مواد چگونه است، گفت: تمام دستگاه‌هایی که فوم گرم دارند و با آن تزریق انجام می‌شود، می‌توانند از این مواد استفاده کنند.
اسدی در پاسخ به این پرسش که آیا واحدی که کفی تولید می‌کند می‌تواند با این دستگاه‌ها فوم گرم بزند، عنوان کرد: در صورتی که دستگاه‌های شلنگ آنها دارای المنت باشد، می‌تواند این کار را انجام بدهد. خاصیت فوم گرم این است که در دمای محیط رقیق نیست. در واقع زمانی که عنوان می‌کنیم فوم گرم، به این معناست که دمایی به آن داده می‌شود.
وی در ادامه توضیح داد: ما نمونه‌های خود را کمتر کرده‌ایم و مواد را در بشکه‌های کوچک‌تری استفاده می‌کنیم، زیرا مصرف موادی که در زمینه کفی است، نسبت به کفش کمتر است. اگر بخواهیم جلوی خواب مواد را بگیریم با یک جفت مواد در یک روز، مواد مورد استفاده تبدیل به یک‌سوم تا یک‌چهارم می‌شود؛ ما این نسبت را کاهش داده‌ایم تا مواد تازه بریزیم و  آن مواد را گرم کنیم تا بتوانیم تزریق را انجام بدهیم.

تورم تامین نیاز را با مشکل مواجه کرد
وی در ادامه با اشاره به اتفاق‌هایی که سال گذشته روی داد، عنوان ‌کرد :سال گذشته از مهرماه به بعد اتفاق‌های خاصی در بازار روی داد و شرایط بازار خراب شد؛ از سوی دیگر تورم سنگینی اتفاق افتاد و با افزایش قیمت‌ها و رشد نرخ ارز و کمبود ارز روبه‌رو شدیم. تمام تولیدکنندگان پلی‌یورتان در پاییز سال گذشته مواد خود را در بازار عرضه کردند و مشتری‌ها با چک‌های بلندمدت از تولیدکنندگان خرید می‌کردند. سپس با مسائلی چون تامین و گرفتن ارز روبه‌رو شدیم و پس از آن که شاهد افزایش تورم و افزایش نرخ ارز بودیم در چنین شرایطی با افزایش تقاضا روبه‌رو شدیم، درحالی‌که از زمان خرید جنس تا تحویل آن نیاز به یک زمان ۴ تا ۵ ماهه داریم. در چنین شرایطی شاهد خلأ بسیاری در سیستم‌ها بودیم. خلا بزرگتر، نبود ارز از سوی دولت بود و این عامل باعث شد که نتوانیم خریدهای خود را انجام بدهیم و خریدهایی که انجام می‌دادیم همه مشکل ارزی داشتند، قیمت‌ها افزایش یافته بود و به تبع ما نیز باید قیمت‌های خود را افزایش می‌دادیم، در چنین شرایطی برخی از همکاران گمان می‌کردند این شرایط به نفع ماست، درحالی‌که به ضرر ما بود. افزایش قیمت‌ها باعث این آشفتگی بازار شد که تا هم‌اکنون نیز گریبانگیر ما است.
البته قیمت‌ها از ابتدای سال تاکنون ثابت شده است که امیدواریم همچنان ثابت بماند. اسدی در ادامه یادآور شد: با توجه به اتفاقاتی که روی داد، برخی همکاران از قبل با ما بودند و برخی جدیداً می‌خواستند به ما بپیوندند، از این‌رو ما یک فامیلی پارس تشکیل دادیم که شامل کسانی می‌شود که با آنها کار می‌کنیم و برنامه یک ساله مد نظر ماست تا بتوانیم تامین مورد نیاز آنها را به درستی انجام بدهیم، چراکه دغدغه تامین مواد، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تولیدکنندگان به‌شمار می‌رود. با برنامه‌ریزی انجام داده و با تشکیل فامیلی پارس قصد داریم که این دغدغه تولیدکنندگان را طی یک برنامه یک ساله کاهش بدهیم؛ از سوی دیگر، با توجه به افزایش ظرفیت، قصد داریم این فامیلی پارس را بزرگتر کنیم. در تبریز برای کسانی که بخواهند به ما ملحق شوند، برنامه‌های ویژه داریم. در نمایشگاه‌های قم و امپکس نیز حضور خواهیم داشت.

سخن آخر
وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم شرایط برای تمامی تولیدکنندگان به گونه‌ای ثابت شود که برای صنعت کفش که پنجمین صنعت کشور از لحاظ نیروی کار شمار می‌رود، شاهد اتفاق‌های خوب باشیم.

مجله اخبار صنعت چرم و کفش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید