تولید به روزترین رنگ‌ و رزین‌ چرم در بسپارلیا

0
1976
تولید به روزترین رنگ‌ و رزین‌ چرم در بسپارلیا

شرکت تولیدی بسپار لیا در سال ۱۳۶۸ فعاليت خود را در زمينه توليد رنگ و پوشش‌های صنعتی آغاز کرد. یکی از فعالیت‌های اصلی این شرکت تولید محصولات مرتبط با فینیشینگ صنعت چرم طبیعی است. این شرکت امروز نیز کماکان در صنعت چرم فعال می‌باشد.
مجله اخبار صنعت چرم و کفش درباره فعالیت شرکت بسپار لیا در زمینه چرم طبیعی، با رامین صدر نایب رئیس این شرکت به گفت‌وگو نشست که در ادامه می‌خوانید.

رامین صدر نایب رئیس هیات‌مدیره و مدیر بازرگانی شرکت تولیدی بسپار لیا در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: شرکت بسپارلیا از سال ۱۳۶۸ با ورود به صنعت چرم طبیعی و تولید خمیررنگ‌های پایه آب، لاک‌ها، نفوذدهنده‌ها و واکس‌هایی که برای فینیشینگ چرم طبیعی استفاده می‌شوند، فعالیت خود را آغاز نمود.

ورود به حوزه چرم
وی در پاسخ به این پرسش که چرا «بسپار» به سمت چرم آمد، گفت: تعدادی از شرکای آن زمان شرکت، از مدیران گروه صنعتی کفش ملی بودند و به همین دلیل شرکت، فعالیت خود را در زمینه چرم طبیعی آغاز کرد، چراکه تخصص آنها بیشتر در زمینه چرم طبیعی بود.
صدر در ادامه یادآور شد: تولید محصولات مرتبط با چرم طبیعی از سال ۱۳۶۸ شروع شد و کماکان ‌نیز ادامه دارد؛ منتها در اواسط دهه 80 به دلیل افت صنعت چرم طبیعی شرکت به تولید برای صنایع دیگر روی آورد و ما ابتدا کار خود را در حیطه صنعت کفش گسترش دادیم و سپس وارد صنایع دیگر نیز شدیم.
وی در ادامه گفت: ما برای صنعت چرم طبیعی رزین تولید نمی‌کنیم. آن زمان با یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه رزین‌های آکرولیک انبار مشترک داشتیم که آن شرکت رزین‌های مرتبط با چرم طبیعی را تولید می‌کرد و ما محصولات فینیشینگ را عرضه می‌نمودیم.
صدر درباره شرکای شرکت نیز عنوان کرد: در مقاطع مختلف شرکا تغییر کردند، دلیل عمده این اتفاق مهاجرت از ایران بود. البته مهندس رامین دهدشتیان با ایستادگی و اراده کار را ادامه داد. من نیز از آبان ۱۳۷۸ وارد بسپار شده و تاکنون در خدمت دوستان و همکاران هستم.
وی با اشاره به فعالیت این شرکت در حوزه چرم طبیعی عنوان کرد: امروز کماکان در صنعت چرم طبیعی فعال هستیم و محصولات جدیدی را نیز در حوزه این صنعت تولید و عرضه می‌کنیم؛ آخرین آنها محصولی مشابه اکوزولار است که هم در پایه حلال و هم در پایه آب کاربرد دارد. این محصول در صنعت چرم طبیعی و برای براق کردن سطوح چرم طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع هم اکنون شرکت بسپار علاوه بر صنعت چرم طبیعی در صنعت پلاستیک نیز فعالیت دارد که خمیر رنگ‌سازی جهت این صنایع یکی از مهم‌ترین تولیدات این شرکت به‌شمار می‌رود. در زمینه خمیررنگ‌های مرتبط با فینیشینگ چرم طبیعی ما نسل جدیدی از خمیررنگ‌ها را نیز عرضه می‌کنیم لذا هم اکنون ما دو نسل خمیررنگ جهت فینیشینگ چرم طبیعی عرضه می‌نماییم که خمیر رنگ های نسل جدید ما از لحاظ کیفی و قیمت با خمیررنگ های نسل اول تفاوت دارند.

فروش در بسپار
صدر در پاسخ به این پرسش که نوع فروش شما چگونه است، عنوان کرد: روش فروش ما هم به صورت مستقیم و هم از طریق نمایندگان فروش می‌باشد. نماینده‌های ما در دولت‌آباد و چرمشهر ورامین، رسولی، جلالی، فخیم و غلامی‌نژاد، در مشهد رزاقی، در اصفهان تفویضی و در تبریز اندرآبی و آفاق هستند. قیمت فروش نمایندگان با قیمت فروش مستقیم ما تفاوت ندارد و تنها هزینه حمل به آن افزوده می‌شود.

دانش‌بنیان بودن بسپار
وی در ادامه درباره فعالیت‌های دانش‌بنیانی شرکت عنوان کرد: حدود پنج سال از دانش‌بنیان شدن شرکت بسپار می‌گذرد. یکی از دلایل دانش‌بنیان شدن شرکت تخصصی بودن برخی محصولات تولیدی و دیگری نیز تولید مواد نیم‌ساخت مورد نیاز ساخت محصولات توسط خود شرکت بوده است که تحقق این موضوع با تلاش بخش تحقیق و توسعه میسر گردید. به عنوان مثال چنانچه تولید محصولی از 4 یا 5 ماده نیم‌ساخت تشکیل شده باشد، حدود 70 تا 80 درصد محصولات نیم ساخت تشکیل دهنده محصول نهایی توسط خود شرکت تولید می‌شود.

برنامه‌های آینده بسپار در صنعت چرم
ما برای صنعت چرم طبیعی، محصول جدیدی تولید کرده‌ایم که قابل رقابت با اکوزولار است. واردات اکوزولار به دلیل تحریم‌ها تقریبا غیرممکن است و قیمت محصول مشابه تولید ترکیه نیز بسیار بالاست اما محصول جدید شرکت بسپار به نام «لیازولار» علاوه بر حفظ کیفیت مشابه خارجی از لحاظ قیمتی بسیار به‌صرفه‌تر است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: صنعت چرم جزو صنایعی قدیمی کشور به‌شمار می‌رود که متاسفانه با بحران‌های پیش‌آمده فراز و فرودهای بسیاری داشته اما خوشبختانه توانمند ایستاده است. امیدواریم همیشه توانمند باشد و این‌ حرکت رو به جلو آن همواره ادامه داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید