تشدید بازرسی از بازار در اولویت کاری اتاق های اصناف سراسر کشور

0
77
رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران
رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران

تشدید بازرسی از بازار در اولویت کاری اتاق های اصناف سراسر کشور

رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران خبر داد؛ تشدید بازرسی از بازار در اولویت کاری اتاق های اصناف سراسر کشور

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از اتاق اصناف ایران،رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران اظهار کرد: با توجه به هم زمانی بازار پایان سال و بازار ماه مبارک رمضان، حجم کاری بازرسان اتاق های اصناف افزایش یافته است و نظارت بر محصولات پر تقاضا اهمیت دو چندان یافته است.

غلامرضا پورسلاخ افزود: البته برخی از اقلام و محصولات در هر دو مناسبت مورد تقاضا هستند اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. از این رو طبق ابلاغیه اتاق اصناف ایران به اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها، بازرسی‌های نوروزی مشمول خدماتِ خشکشویی و قالیشویی‌ها، حمل و نقل، اماکن تفریحی و فرهنگی، اماکن زیارتی و سیاحتی، هتل‌داری و گردشگری، رستوران‌ها و خدمات مرتبط با خبازی و بازرسی از کالاهای مورد نیاز نوروز (نظیر میوه و تره بار، شیرینیجات، آجیل، خشکبار، پوشاک، کیف و کفش، مواد پروتئینی و …) و بازرسی از اقلام مرتبط با ماه مبارک رمضان (مانند مواد پروتئینی و لبنیات، قند و شکر، خرما، نان، خواروبار و شیرینی‌های مصرفی از قبیل زولبیا و بامیه، آش و حلیم و …) و نظارت دقیق بر مراکز تامین و توزیع و نگهداری کالا (انبارها و سردخانه ها) خواهد بود.

وی افزود: لذا در این ایام، طرح تشدید بازرسی به موجب نظارت بر قیمت و کیفیت محصولات، در اتاق‌های اصناف سراسر کشور یک اولویت محسوب می‍شود و بازرسان در دو شیفت کاری و گاها شبانه روزی فعال شده‌اند. علاوه بر این، کشیک‌های نوروزی هم برنامه‌ریزی شده است.

پورسلاخ تاکید کرد: در بازرسی‌ها باید رعایت حال واحدهای صنفی نیز بشود و حتما باید اخلاق‌مدار بوده و ابتداء رویه ارشادی داشت و در صورت بی‌توجهی، برخورد قانونی کرد.

رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران در خصوص بهبود تجهیزات لجستیک بازرسی اتاق‌های اصناف بیان کرد: ایجاد امکان تهیه خودروی بازرسی با قیمت دولتی و منقش به لوگوی اصناف، اقدام بسیار مثبت و موثری بود که اتاق اصناف ایران با همکاری وزارت صمت در سال ۱۴۰۲ انجام داد و منجر به تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی شده است؛ البته لازم است فرایند تجهیز بازرسان اصناف به لوازم مورد نیاز و خودرو در سال آتی ادامه یابد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید