تا بهمن امسال تعاونی را فرااستانی می‌کنیم

0
55
شرکت تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان آمیزه‌های پلیمری
شرکت تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان آمیزه‌های پلیمری

عضو هیات‌مدیره شرکت تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان آمیزه‌های پلیمری: تا بهمن امسال تعاونی را فرااستانی می‌کنیم

شرکت تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان آمیزه‌های پلیمری یک تعاونی در سطح استان قم است که اعضای آن قصد دارند تا بهمن سال ۱۴۰۲ آن را به یک تعاونی فرااستانی تبدیل کنند.
امیررضا خالقی عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن گرانول‌سازان قم و عضو هیات‌مدیره شرکت تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان آمیزه‌های پلیمری در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش درباره تاسیس انجمن و تاسیس تعاونی عنوان کرد: حدود ۶ سال پیش احساس کردیم که به یک تشکل نیاز داریم در آن زمان یک تشکل قدیمی به نام انجمن گرانول‌سازان استان قم وجود داشت که با یک طرح جدید دوباره آن را راه‌اندازی کردیم؛ البته آن انجمن قدیمی، به مدت ۱۶ سال راکد بود و ما حدود ۵ سال است که آن را فعال کرده‌ایم و به مدت ۴ سال است که پیگیر مشکلات همکاران در وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده‌ایم تا حدی که توانستیم هم مشکل پی‌وی‌سی و هم مشکل دی‌یوپی را که اعضا داشتند حل کنیم. البته لازم به یادآوری است که در تمام این موارد انجمن کفش نیز با ما همکاری داشتند. خالقی با اشاره به تعدادی اعضای انجمن و اتحادیه عنوان کرد: ۷۵ عضو انجمن و ۵۶ عضو تعاونی داریم. انجمن در حد استانی باقی می‌ماند، اما قصد داریم تعاونی را فرااستانی کنیم.
وی درباره ایجاد تاسیس تعاونی عنوان کرد: بعد از ۴ سال از تاسیس انجمن احساس کردیم که به یک تعاونی برای تامین نیاز مواد اولیه و کنترل بازار نیاز داریم تا خریدهای به موقع انجام دهیم و در راستای واردات و صادرات نیز گام برداریم تا بازار دچار تنش نشود. این تعاونی از خرداد ماه سال گذشته شروع به فعالیت کرد حدود ۶ ماه است که به واردات ورود پیدا کرده و در این مدت واردات دواگزانول انجام داده‌ایم. همچنین از بورس خرید انجام می‌دهیم.
خالقی همچنین افزود: اهداف بعدی ما تامین مایحتاج تمامی اعضاست. حاج محمد ایرانی رئیس انجمن است و اعضای هیات مدیره حاج جواد ایرانی، حاج مهدی کریمی، حاج محسن اسحاقی و بنده هستیم. انجمن در شهرک شکوهیه واقع شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که رابطه شما با واحدهای پتروشیمی چگونه است، گفت: از طریق انجمن رابطه خوبی با بورس کالا و پتروشیمی‌ها داریم.

تفاوت انجمن و تعاونی
خالقی در پاسخ به این پرسش که تفاوت انجمن با تعاونی چیست، گفت: انجمن ان‌جی‌او است و کار اقتصادی نمی‌تواند انجام دهد و در راستای برطرف کردن مشکلات گام برمی‌دارد و قدرت رایزنی و چانه‌زنی با مسئولان و مقامات را دارد، ولی تعاونی توان اقتصادی دارد و ما برای کنترل بازار این تعاونی را ایجاد کرده‌ایم.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا تمام اعضای انجمن در این تعاونی وارد نشده‌اند، گفت: برخی از اعضای انجمن عضو تعاونی شده‌اند، برخی عضو انجمن‌های دیگر هستند و در کل افرادی که احساس نیاز کردن عضو تعاونی شده‌اند. البته برای عضو تعاونی شدن، محدودیتی ندارد که حتما عضو انجمن باشند. ما قصد داریم نیازهای فرااستانی خود را از طریق این تعاونی مطرح کنیم تا بهمن ماه تعاونی را فرااستانی خواهیم کرد.
خالقی در پایان تاکید کرد: انجمن نمی‌تواند صادرات داشته باشد ولی تعاونی این اختیار و قدرت را دارد. سقف ارزی تعاونی سال آینده باز خواهد شد و ما با توان بیشتری واردات انجام می‌دهیم. هم‌اکنون به اندازه سقف ارزی که به ما داده شده، واردات انجام داده‌ایم. سعی و همت اعضای تعاونی این است که این تعاونی برای تولیدکنندگان آن مفید واقع قرار گیرد و درصدد رفع مشکلات برآید و کنترل بازار را در دست گیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید