بهترین کفش برای دویدن کدام است؟

0
50
بهترین کفش برای دویدن کدام است؟

بهترین کفش برای دویدن کفشی است که بدون آسیب به پاها، راحتی را در هنگام دویدن برای شما فراه کند.

دویدن ذهن را باز می‌کند و سلامتی را به شما هدیه می‌دهد. به همین دلیل باید با لباس و کفش مناسب بدوید تا تمامی مزایای دویدن را دریافت کنید. کفش مناسب دویدن به شما احساس خوبی در هنگام دویدن می‌دهد.

بهترین کفش برای دویدن باید متناسب با نوع دویدن، وزن و سایز پا، جنس مناسب، طراحی خوب، محل دویدن و نکاتی شبیه به این‌ها باشد.

شما با یک کفش استاندارد و مناسب، می‌توانید عملکرد بهتری در هنگام دویدن داشته باشید و به هدفی که از دویدن دارید برسید.

اهمیت جنس کفش دویدن

برای کفش‌های مخصوص دویدن، ماند دیگر کفش‌های ورزشی، تنفس اهمیت زیادی دارد. یعنی روی کفش باید به گونه‌ای باشد که پا بتواند اکسیژن دریافت کند و در عین‌حال، عرق از کفش خارج شود.

موادی که در تولید کفش ورزشی مردانه یا زنانه مخصوص دویدن انتخاب می‌شود، باید به‌گونه‌ای باشند که هیچ فشاری به پا وارد نکنند. پا باید در کفش کاملا راحت بوده و انعطاف لازم را داشته باشد.

کفش مخصوص دویدن باید از جنسی باشد که در عین نرم بودن، پاها را به‌خوبی نگه داشته و اجازه لغزیدن پا را در هنگام دویدن ندهد.پ

خرید کفش

اهمیت نوع دویدن

برای انتخاب کفش مخصوص دویدن، باید ابتدا مشخص کنید که قرار است چطور بدوید. اگر به‌صورت تفریحی و آرام می‌دوید، کفش‌های استاندارد و معمولی دویدن برای شما کافی است.

اما اگر به‌صورت حرفه‌ای می‌دوید باید به سراغ کفش‌های حرفه‌ای بروید. اگر مدت زمان طولانی در هفته می‌دوید باید به جنس کفی کفش و بالشتک‌های داخل آن توجه کنید که حداقل آسیب را برای پا داشته باشد.

اگر هم خیلی سریع می‌دوید، باید کفشی که انتخاب می‌کنید وزن کمتری داشته باشد تا کشش روی پاها کمتر شود.

اهمیت محل دویدن

محل دویدن شما در انتخاب کفش دویدن تاثیر دارد. برای مثال اگر در جاده می‌دوید که دارای سطحی محکم است، باید کفشی را انتخاب کنید که دوام زیادی داشته باشد. چون در این شرایط احتمال پارگی کفش بسیار زیاد است.

اگر در جنگل و جایی که سرسبز است می‌دوید، این سختی سطح کمتر می‌شود و انتخاب شما متفاوت می‌شود.

برای دویدن روی سطوح ناهموار، علاوه بر اینکه نیاز به یک کفش مقاوم دارید، باید مدلی را انتخاب کنید که جنس آن کشش لازم را داشته باشد و در سطوح مختلف باعث ضربه به پای شما نشود.

اهمیت وزن کفش

نکته مهم دیگر در انتخاب بهترین کفش برای دویدن، وزن کفش است. وقتی شما یک کفش ورزشی زنانه یا مردانه را در دست می‌گیرید‌، باید به وزن آن توجه کنید. کفش‌های مخصوص دویدن که وزن زیادی دارند برای دویدن‌های سریع اصلا گزینه خوبی نیستند.

اما برای دویدن‌های آرام و استقامتی، می‌توان به سراغ کفش‌هایی با وزن بیشتر رفت.

اهمیت فرم پا

نکته مهم دیگر در انتخاب بهترین کفش برای دویدن، توجه به شکل و فرم پاهاست. کسانی که کف پای صاف دارند باید از کفش‌هایی با کفی‌های طبی مناسب استفاده کنند تا در هنگام دویدن پاها درد نگیرند.

کسانی که وزن زیاد دارند، باید کفش‌هایی انتخاب کنند که مچ پاهای آن‌ها را بگیرد تا پاها هنگام دویدن آسیب نبینند.

پنجه‌های پهن باید در کفش‌هایی قرار بگیرند که تحت فشار نباشند. در هنگام خرید کفش برای دویدن باید تمامی نکاتی که در مورد پاهای شما وجود دارد را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

ضد آب

نکات مهم در هنگام خرید بهترین کفش برای دویدن

وقتی برای خرید کفش مخصوص دویدن اقدام می‌کنید، علاوه بر مواردی که گفته شد، باید به نکات دیگری هم توجه کنید:

  • به طول و عرض کفش توجه کنید. در هنگام دویدن، پاها امکان ورم کردن دارند. پس کفش باید از طول و عرض کمی جای اضافه داشته باشد.
  • به نرمی و خشکی کفش توجه کنید. با توجه به فضایی که در آن می‌دوید، کفشی انتخاب کنید که انعطاف‌پذیری مناسب داشته باشد.
  • خیلی درگیر ظاهر کفش نباشید. کفش باید استاندارد باشد حتی اگر آن‌قدر که شما دوست دارید زیبا نباشد.
  • نکته مهم اینکه در هنگام صبح برای خرید کفش مخصوص دویدن اقدام نکنید. در این زمان پاها کمی ورم دارند و در سایز واقعی نیست. عصرها زمان بهتری برای خرید کفش هستند.
  • خیلی درگیر سایز کفش خود نباشید. برندهای مختلف و قالب‌های متفاوت، سایزهای گوناگونی دارند. شما ممکن است کفش از یک برند با سایز ۴۴ بپوشید اما وقتی برای خرید کفش دویدن می‌روید،‌ از برندی دیگر سایز ۴۲ مناسب باشد.
  • کفش را در فروشگاه بپوشید و کمی راه بروید. پاها را در شرایط مختلف قرار دهید تا مطمئن شوید که کفش انعطاف لازم را دارد.
  • به نوع طراحی کفش دویدن دقت کنید. پا باید جا برای نفس کشیدن داشته باشد.
  • اگر در جایی می‌دوید که احتمال بارش باران دارد، حتما از ضد آب بودن زیره و رویه کفش اطمینان حاصل کنید.
  • تا جای ممکن، کفش مخصوص دویدن را اینترنتی خرید نکنید.
بهترین کفش

جمع‌بندی

بهترین کفش برای دویدن، کفشی است که سایز مناسب، طراحی خوب، جنس و کفی‌های استاندارد و راحتی قابل قبولی داشته باشد. شما قرار است ساعت‌های طولانی با یک کفش بدوید. پس باید برای خرید کفش زمان بگذارید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

پرسش‌های متداول

سوراخ‌های روی کفش‌های ورزشی برای چیست؟ این سوراخ‌ها برای تنفس پا و خارج شدن عرق در نظر گرفته می‌شوند.

اگر وزن زیادی داشته باشیم چه کفشی برای دویدن مناسب است؟ کفشی که پنجه پهن، وزن نسبتا زیاد و ساق داشته باشد. توجه کنید که جنس کفش باید کمی محکم باشد که پا توی آن محافظت شود و به طرفین کج نشود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید