ضرورت فراهم کردن «ارتباطات بینِ دستگاهی» برای اصناف در خصوص صادرات

0
108
بابک غفاری
بابک غفاری

ضرورت فراهم کردن «ارتباطات بینِ دستگاهی» برای اصناف در خصوص صادرات

نائب رئیس کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران اظهار کرد؛ ضرورت فراهم کردن «ارتباطات بینِ دستگاهی» برای اصناف در خصوص صادرات

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از اتاق اصناف ایران، نائب رئیس کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران بیان کرد: گاها برخی از نهادها و دستگاه‌ها، تفاهم‌نامه‌های صادراتی امضا کرده و امکان برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی برای محصولات ایرانی را فراهم می‌آورند که تعداد این زیرساخت های ایجاد شده، کم نیست! اما اصناف هرگز به طور گسترده و یکپارچه از این زیرساخت‌ها استفاده نکرده‌اند.

بابک غفاری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: مهمترین مسئله ما، عدم اطلاعات کافی از ظرفیت‌های ایجاد شده است.

وی بیان کرد: به عنوان نمونه، در همین ایام -یعنی از ۲۳ بهمن الی ۲۷ بهمن ۱۴۰۲- پاویون تخصصی محصولات ایرانی در نمایشگاه بین المللی کابل – توسط مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در کابل و با حمایت وزارت صمت ایران – برگزار شده است.

نائب رئیس کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران تصریح کرد: بنابر اطلاعات واصله از سازمان توسعه تجارت، افغانستان با بیش از ۴۰ میلیون نفر جمعیت ۹۲درصد نیاز روزانه را از طریق واردات تامین می‌کند و سهم ایران از این واردات، تنها ۱۷درصد است. این در حالی است که ایران با توجه به تشابه‌های فرهنگی با افغانستان، ظرفیت بالایی در صادرات کفش، کیف و پوشاک دارد.

وی افزود: امروزه توان تولید ایران در این حوزه‌ها بسیار قوی است؛ به طوری که در جامعه بین الملل حرفی برای گفتن داریم.

غفاری تصریح کرد: آن دسته از صنایع دستی که توسط واحدهای صنفی تولید می‌شوند نیز از جمله گزینه‌های مناسب برای صادرات هستند که باید برای آن بازارسازی بیشتری شود.

نائب رئیس کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران تاکید کرد: با وجود همه این ظرفیت‌ها، یکی از حلقه‌های مفقوده در صادرات تولیدات صنفی، عدم ارتباطات بین دستگاهی اتاق اصناف ایران و نهادهای مرتبط در خصوص آگاهی از زیرساخت‌های فراهم شده برای صادرات است و ما در کمیسیون تولید و صادرات تلاش خواهیم داشت تا این ارتباطات بین دستگاهی را برای اتاق اصناف ایران و جامعه صنفی کشور، شکل دهیم.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان عجب شیر در بخش دیگری از این گفت و گو از عدم توجه به مشکلات نانوایان در شهرستان‌های کوچک را مورد انتقاد قرار داد و بیان کرد: همه می‌دانیم که اصناف در صف اول حمایت از انقلاب بوده و هستند و صنف نانوایان از زحمتکش‌ترین صنوف ایران هستند؛ اما در مقابل نیاز دارند حمایت‌های دولتی از این صنف بیشتر شود که در این راستا اتاق اصناف ایران به عنوان رابط اصناف و دولت اقداماتی داشته است که امیدواریم هرچه سریعتر نتیجه مطلوب حاصل شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید