برگزاری نمایشگاه کفش بچگانه در هیدج

0
257
میثم جماعتی عضو ستاد برگزاری سومین نمایشگاه کفش هیدج

هیدج یکی از قطب‌های تولید کفش در کشور به‌شمار می‌رود و نکته قابل توجه این است که تولیدکنندگان کفش هیدج با نگاه تخصصی به این صنعت ورود کرده‌اند و در تولید کفش‌های بچگانه سرآمد شده‌اند. دو سال است که صنعتگران هیدجی نمایشگاه کفش برگزار کرده‌اند و قرار است که ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ سومین دوره این نمایشگاه را برگزار کرده‌اند. تفاوت نمایشگاه کفش هیدج با سایر نمایشگاه‌های کفش در کشور، آن است که این نمایشگاه با نگاه تخصصی به تولید کفش بچگانه برگزار می‌شود.

بازدیدکنندگان از سومین نمایشگاه هیدج غافلگیر می‌شوند
میثم جماعتی عضو ستاد برگزاری سومین نمایشگاه کفش هیدج در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: ما قرار است که در سبد تولید کفش ایران، کفش بچگانه را میزبانی کنیم تا نشان بدهیم که هیدج یک قطب تولید کفش به‌شمار می‌رود که به‌صورت تخصصی در زمینه کفش بچگانه، تولید می‌کند. لازم بود که توانایی خود را در قالب یک ویترین کفش و صندل و صنایع وابسته به هم‌میهنانمان و کسانی که در صنعت کفش مشغول هستند، نشان دهیم. امسال قصد داریم که این ویترین را به بهترین شکل و متفاوت از سنوات گذشته به نمایش بگذاریم تا باعث پیشرفت این صنعت در سطح کشور شود.
جماعتی با اشاره به فضای نمایشگاه کفش هیدج عنوان کرد: در نمایشگاه ۴ هزار متر فضای یکپارچه در نظر گرفته شده که حدود ۲۷۰۰ تا ۲۸۰۰ متر آن تبدیل به غرفه خواهد شد. تصمیم ما بر این اساس است که درصد بالایی از نمایشگاه را به تولیدکنندگانی که در هیدج کفش بچگانه تولید می‌کنند، اختصاص بدهیم. البته برخی که در زمینه مواد اولیه و صنایع وابسته و ماشین‌آلات نیز مشغول به کار هستند، نیز حضور خواهند داشت. با توجه به این موضوع که نمایشگاه هیدج نزدیک به زمان برگزاری قم و امپکس برگزار می‌شود، ما با ورود به حوزه تخصصی کفش بچگانه قصد داریم که خود را با سایر نمایشگاه‌ها متمایز می‌کنیم تا به‌صورت خاص کفش بچگانه را برجسته کنیم.
وی همچنین ادامه داد: در کنار نمایشگاه برنامه‌های ویژه‌ای نیز در نظر گرفته شده است. قصد داریم همایشی را با نمایشگاه کفش هیدج پیوند دهیم و هر سال شاهد یک اتفاق ملی با حرف‌های تازه در این صنعت باشیم.
وی در پاسخ به این پرسش که استقبال از نمایشگاه به چه صورت بود، گفت: درخواست برای نمایشگاه از تصور ما بیشتر بود. تولیدی‌های بزرگ نیز با این نمایشگاه همراه شده‌اند. اولویت با تولیدی‌های هیدج بود تا بازدیدکنندگان با توان تولیدکنندگان هیدج بیشتر آشنا شوند. قصد داشتیم که از کل توان شهر در صنعت کفش در این نمایشگاه استفاده کنیم.
جماعتی در پاسخ به این پرسش که آیا صنایع وابسته نیز می‌توانند در نمایشگاه حضور داشته باشند، گفت: ما از این تولیدکنندگان با آغوش باز استقبال می‌کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که هیدج امکانات لازم را برای برگزاری این نمایشگاه دارد، گفت: جلسه‌هایی با مسئولان شهرداری و فرمانداری در شورای اداری شهرستان به‌خاطر صنعت کفش هیدج برگزار کرده‌ایم. با توجه به اینکه ما مرکز شهرستان نیستیم، اما به‌خاطر نمایشگاه شورای اداری در هیدج برگزار شد و تمام مسئولان حضور داشتند. اگر امکانات هیدج پاسخگو نبود، از لحاظ پذیرایی شهرستان ابهر قرار است که میزبان باشد که در ۱۰ کیلومتری هیدج قرار دارد. در هیدج و ابهر سه هتل وجود دارد که دسترسی آسانی به نمایشگاه دارند.
جماعتی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که میزبانان خوبی برای شرکت‌کنندگان و بادیدکنندگان در نمایشگاه هیدج باشیم.

سومین نمایشگاه کفش هیدج با تنوع مدل بیشتر
امیر محسنیان عضو ستاد برگزاری سومین نمایشگاه کفش هیدج و بازرس تعاونی کفش ماشینی در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: در نمایشگاه امسال بهترین‌های ایران در زمینه کفش بچگانه حضور خواهند داشت. نمایشگاه هیدج امسال با تنوع بالا برگزار خواهد شد و بیشتر تولیدی‌ها، کارهای به‌روز خود را ارائه خواهند کرد. از آنجا که فصل نمایشگاه به گونه‌ای است که کارها برای شب عید آماده شده و بیشتر کارهای اسپرت نیز آماده است و حتی مدل‌های بعد از این عید نیز آماده شده، نمایشگاه فرصت خوبی است، بنابراین تولیدکنندگان از هر کجای ایران می‌توانند در نمایشگاه حضور داشته باشند و مدل‌های خود را برای آخر سال و حتی برای سال آینده انتخاب کنند.
محسنیان در پاسخ به این پرسش که نمایشگاه سال گذشته تنوع کمتری در مدل‌ها دیده می‌شد، آیا مدل‌ها امسال بیشتر خواهد بود، گفت: سال گذشته تنوع کارخانه‌هایی که در نمایشگاه شرکت کرده بودند، کمتر بود، اما امسال بیشتر کارخانه‌های بزرگ که به نوعی برند هستند و جایگاه خوبی در صنعت کشور دارند و از نظر میزان تولید نیز در رده بالایی هستند و حتی قابل رقابت با محصولات خارجی را دارند، شرکت خواهند کرد. این تولیدکنندگان از نظر تنوع مدل و کیفیت نیز در سطح بالایی هستند.
وی در ادامه افزود: دوستانی که از استان‌های جنوبی کشور مهمان ما هستند، به‌صورت ویژه میزبان آنها خواهیم بود. برای دوستانی که در استان‌های مجاور حضور خواهند داشت، تسهیلاتی برای تردد آنها در نظر خواهیم گرفت.
محسنیان در پایان عنوان کرد: تمام تلاش خود را در قالب یک تیم برای میزیانی تمام فعالان صنعت کفش در بهمن ماه به کار بسته‌ایم و این نوید را به تمام دوستان می‌دهیم که میزبانان خوبی از لحاظ معرفی مدل‌های جدید باشیم تا بتوانیم یک رویداد حرفه‌ای را در هیدج برگزار کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید