برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کفش، کیف، محصولات پوست و ماشین‌ آلات مشهد

0
1769
برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کفش، کیف، محصولات پوست و ماشین‌ آلات مشهد

سیزدهمین نمایشگاه تخصصی، کفش، کیف، محصولات پوست و چرم، ماشین آلات و مواد اولیه مشهد از ۲۹ آذرماه لغایت ۲ دی ماه سال جاری در مرکز نمایشگاه‌های بین الملل مشهد برگزار شد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، سیزدهمین نمایشگاه تخصصی، کفش، کیف، محصولات پوست و ماشین آلات از ۲۹ آذرماه لغایت ۲ دی ماه سال جاری با حضور فعالان این صنعت در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

در این نمایشگاه ۶۵ شرکت از استان خراسان رضوی و ۴۱ شرکت از استانهای قم، تهران، اصفهان، تبریز، همدان، هیدج در فضایی به وسعت 5000 هزار مترمربع در دو سالن عطار و فردوسی شرکت کردند.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مدیران اتحادیه‌های شهرهای تهران، مشهد، همدان انجام شد. در طول 4 روز برگزاری نمایشگاه علاوه بر علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و محسن گرجی مدیر کل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و چرم، اعضای شورای شهر مشهد نیز از نمایشگاه کفش، کیف مشهد بازدید کردند.

همچنین در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در نشست هم اندیشی که با فعالان صنایع کیف، کفش و نساجی خراسان رضوی در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی مشهد انجام شد مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و مدیر دفتر صنایع نساجی، پوشاک و چرم پای صحبت‌های فعالان اقتصادی صنایع چرم و کفش قرار گرفتند.

در این نشست علی رسولیان، با اشاره به قابلیت‌های صنایع کیف، کفش و نساجی، افزود: این صنایع هزینه کمی برای سرمایه گذاری نیاز دارد اما فرصت‌های شغلی فراوانی ایجاد می‌کند، در این میان مشکلاتی نیز وجود دارد، زیرا برندسازی و بازاریابی در این زمینه کمتر انجام شده است. زنجیره ها در این صنایع هنوز کامل نیستند، خوشه های صنعتی که در این بخش‌ها در دست اجرا است که هدف تکمیل زنجیره های ارزش در صنایع کیف و کفش و نساجی را دنبال می کند.

وی همچنین نوسازی و بهسازی خطوط تولید صنایع چرم و کفش را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: تامین مالی لازم در این حوزه از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران انجام گرفته است و بزودی وارد مرحله اجرایی می شود که در این صورت بخشهای مرتبط با صنایع کیف، کفش و نساجی شرایط بهتری خواهند داشت.

محسن گرجی مدیر کل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: صنعت کفش، صنعت اشتغال آفرینی است که عمق ساخت داخلی بسیار خوبی دارد. تقریباً حدود ۹۵ درصد مواد عمده ساخت در صنعت کفش در اجزای مختلف از زیره، مواد اولیه زیره تا رویه چرمی و چرم مصنوعی ساخت داخل است.

 گرجی در پایان تاکید کرد: امیدواریم که در سال‌های آینده صنعت تولید کفش رشد بیشتری را تجربه کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید