درخواست اصناف برای بخشودگی جرائم مالیاتی

0
289
درخواست اصناف برای بخشودگی جرائم مالیاتی

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: اصناف در شرایط خوبی به سر نمی‌برند. ما به استانداری و ستاد مقابله با کرون درخواست بخشودگی جرائم مالیاتی داده‌ایم.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رسول جهانگیری رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: بحث بستن واحد‌های صنفی و اصناف به عنوان پرچم حساب می‌شود و بسته می‌شود، میزان مشارکت اصناف در بحث انتقال ویروس کرونا براساس گفته خود مسئولان وزارت بهداشت ۱۰ درصد است، یعنی ۹۰ درصد دیگر باید جایی دیگر همانند رفت و آمد‌های خانوادگی و سفر‌هایی که در طول این ایام انجام شده پیگیری شود، منتها اصناف را به عنوان تابلو اعلان خطر بلند می‌کنند و جالب است بدانید هزینه این تعطیلی‌ها به عهده خودمان است و کسی چیزی به اصناف نمی‌دهد.

وی افزود: اصناف کسب و کار خود را تعطیل می‌کند، اما بدهی‌های مالیاتی، حقوق کارمند، اجاره بهای مغازه و خانه سرجای خود است که مسائل و مشکلات اصناف و درد و دل‌هایی که کسبه اصناف مختلف اصفهان دارند، به ما نیز منتقل شده، که همه را به صورت مکتوب به استانداری و ستاد ملی مقابله با کرونای کشور انتقال دادیم.

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: بحث چک‌های برگشتی در دوران تعطیلی واحد‌های صنفی را پیگیری کردیم، از طرفی بحث نیاز برخی از این واحد‌ها به وام‌هایی با بهره کمتر و با تنفس بالا را درخواست دادیم که متأسفانه انقدر شرایط اخذ این وام‌ها سخت و دشوار بوده که از بین هزار نفر یک نفر واجد شرایط بوده که آن هم از فردای دریافت وام باید بازپرداخت با بهره‌های کلان را بدهد.

جهانگیری با اشاره به بحث‌های مالیاتی که یکی از عمده‌ترین مشکلات اصناف بوده، تصریح کرد: اکنون فصل اظهارنامه‌های مالیاتی اصناف بوده که معمولا تا پایان خرداد فرصت دارند، این دیون دولت از مردم است که می‌تواند حداقل به دلیل شرایط رکود اقتصادی در دوران کرونا این دیوان را تخفیف دهد یا ببخشد، همه مردم می‌دانند که سال ۹۸ کرونا آغاز شده و سال گذشته و اکنون هم ادامه دارد، پس اظهارنامه مالیاتی سال ۹۹ را حداقل ببخشند و یا تخفیف ۵۰ درصدی بدهند و توافق کنند، زیرا کسبه شرایط خوبی را ندارند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان بیان کرد: وقتی اقتصاد بخش خصوصی رونق گیرد، کمکش به حکومت و دولت بوده و زمانی که اصناف دچار رکود شوند بحث درآمدزایی دولت هم به چالش کشیده می‌شود، پس لازم است دولت کمک کند تا اصناف به جایگاه خودشان برگردند و زمانی که کسب وکار رونق گرفت، این یکسال جبران می‌شود، اما اکنون اصناف در شرایط خوبی به سر نمی‌برند و ما به استانداری و ستاد مقابله با کرونای کشور درخواستی مبنی بر بخشودگی جرائم مالیاتی داده‌ایم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید