باوجود تورم تولید به‌ صرفه نخواهد بود

مدیر ماشین‌سازی ام‌گروپ:

0
140
با بالاترين کيفيت قادر به ساخت دستگاه‌های صنعت کفش هستيم

ماشین‌سازی ام‌گروپ امسال به دلیل افزایش قیمت‌ها در هیچ نمایشگاهی حضور نیافت. بهروز فرزام مدیر ماشین‌سازی ام‌گروپ در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش درباره این عدم حضور در نمایشگاه‌ها عنوان کرد: امسال ام‌گروپ در نمایشگاه امپکس حضور نداشت و این امر به دلیل تغییر قیمت‌ها بود.
ما از قبل پیش‌بینی می‌کردیم که قیمت دلار به ۴۵ هزار تومان می‌رسد که شاهد این اتفاق در روزهای اخیر بودیم. براساس این پیش‌بینی بااحتیاط پیش رفتیم. البته در هیچ نمایشگاهی به دلیل پیش‌بینی قیمت‌ها حضور نداشتیم. با توجه به فضای رقابتی نمایشگاه، باید تخفیف‌هایی ارائه می‌کردیم که این امر برای ما به‌صرفه نبود. البته سال آینده در نمایشگاه بعدی قم حتما حضور خواهیم داشت.

افزایش قیمت دلار و لطمه‌های جبران‌ناپذیر
فرزام در پاسخ به این پرسش که افزایش قیمت دلار چه لطمه‌ای به شما وارد می‌کند، گفت: با توجه به این موضوع که دستگاه‌های خود را به‌صورت اقساطی می‌فروشیم، بیشترین ضرر را ما متحمل می‌شویم. با توجه به اینکه ۳۰ درصد نقد و ۷۰ درصد را به‌ صورت ۱۰ تا ۱۲ ماه به ‌صورت چک می‌گرفتیم، زمانی که قیمت دلار افزایش پیدا می‌کند، چک‌هایی که دست ماست قابل معامله نیست و در این تورم سرمایه‌های ما به‌راحتی از بین می‌رود. ما حتی چک‌هایی برای تاریخ پایان سال آینده داریم.
وی در ادامه یادآور شد: با توجه به چنین شرایط اقتصادی به صنعت علاقمند هستیم و بابت این علاقمندی در صنعت و تولید باقی مانده‌ایم. دستگاهی که ما می‌سازیم، میزان اندکی سوددهی دارد و نیت اصلی ما بیشتر در جهت اشتغالزایی است. اگر در حال حاضر دست نگه داشته‌ایم، بابت این موضوع است که متضرر نشویم. در این روزها اگر سود نداشته‌ایم، حداقل متضرر نشویم.
وی درباره سوله جدید ام‌گروپ نیز عنوان کرد: سوله‌ای با مساحت دو هزار متر مربع گرفته‌ایم و کار را گسترش داده‌ایم اما فعلا به دلیل وضعیت بازار دست نگه داشته‌ایم. این سوله جدید را بیشتر به دلیل ساخت دستگاه روتاری گرفته‌ایم.

دستگاه‌های ام‌گروپ در هیدج
مدیر ماشین‌سازی ام‌گروپ در ادامه خاطرنشان کرد: ما از حدود سه سال پیش، در شهر هیدج سرمایه‌گذاری کردیم و حدود ۴۰ تا ۵۰ دستگاه در هیدج داریم. حدود ۷۰ درصد دستگاه‌های هیدج متعلق به ماست. همه راضی هستند و هیدجی‌ها کماکان با ما کار می‌کنند و اگر بخواهند دستگاهی اضافه کنند به ما سفارش می‌دهند یا اگر دوستانشان دستگاه بخواهند ما را پیشنهاد می‌دهند. در مورد نمایشگاه هیدج هم از قبل گفته بودم که هیچ نمایشگاهی حضور نخواهیم داشت، بنابراین در نمایشگاه هیدج هم حضور نداریم.
فرزام در پاسخ به این پرسش که کارخانه جدید ام‌گروپ در چه مرحله‌ای است، گفت: کارخانه جدید ما حدود یک ماه و نیم است که راه‌اندازی شده است.

پیش‌بینی قیمت دلار
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما از قیمت دلار برای سال آينده چیست، گفت: اگر شرایط کنترل نشود، قیمت دلار تا حدود ۶۰ الی ۷۰ هزار تومان نیز افزایش قیمت پیدا می‌کند. اگر شرایط ثابت باقی بماند، دلار در قیمت ۵۰ هزار تومان خواهد ماند. در چنین شرایطی صنعت در حال دست و پا زدن در مرداب تورم است و تولید کردن کار هر کسی نیست. دو تا سه روز در هفته برق‌ شهرک‌های صنعتی از ۸ صبح تا ۸ شب قطع است، آیا با چنین شرایطی کار انجام می‌گیرد؟ اگر ژنراتور خریداری کنید، بسیار گران تمام می‌شود، شرایط تولید در حال سخت‌تر شدن است. افرادی که تولید می‌کنند، آدم‌های متفاوتی هستند، چراکه اگر روی هر چیزی به غیر از تولید سرمایه‌گذاری می‌کردند، سود بیشتری نصیب‌شان می‌شد. در چنین شرایطی ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که به تورم برسیم، سوددهی را نمی‌خواهیم. اگر سرمایه‌ها را به قیمت دلار در نظر بگیریم، بسیاری از واحدها سرمایه‌هایشان کاهش یافته است. تمام تلاش ما بر این مبناست که هزار دلار سال گذشته را برای امسال نیز حفظ کنیم.
مدیر ماشین‌سازی ام‌گروپ ادامه داد: با وجود این شرایط، نیروهای ما سر کار خود هستند، اضافه کاری آنها نیز سرجای خودش باقی مانده است.

قیمت محصولات
فرزام همچنین در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ محصولات شما در چه حدودی است، گفت: ما تلاش کرده‌ایم که قیمت‌های خود را افزایش ندهیم، این در حالی است که قیمت دستگاه‌ها دوبرابر قیمت‌هایی است که باید فروخته شود. قیمت‌ها باید بر مبنای تولیدکننده‌ای که چک می‌گیرد، ارزش داشته باشد. برای نمونه ما یونیت را روی قیمت ۶۸۰ میلیون تومان قرارداد بسته‌ایم و قیمت قبلی یونیت هم ۵۵۰ میلیون تومان بوده، در حالی‌که تورم ما ۴۰ درصد است که با احتساب این تورم باید قیمت آن به ۷۷۰ میلیون تومان می‌رسید. یعنی ما حدود ۲۰ درصد براساس تورم پیش رفته‌ایم. سیاست جدید ما بر این اساس است که حدود ۵۰ درصد نقد دریافت کنیم و مابقی آن را طی ۶ تا ۸ ماه به‌صورت چک دریافت ‌کنیم.
وی در پایان عنوان کرد: ما در هیدج اشتغالزایی ایجاد کرده و به وعده خود عمل کرده‌ایم و دستگاه‌های مورد نظر آنها را ساختیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید