انتقال و آموزش فناوری در قالبسازی نوین

0
356
انتقال و آموزش فناوری در قالبسازی نوین

حضور در نمایشگاه تخصصی بین‌المللی کفش، صندل و صنایع وابسته قم بهانه‌ای شد که به همراه رسول شجری، رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران و سیدمحمود موسوی رئیس اتحادیه سراجان تهران سری به کارخانه قالب‌سازی نوین در شهرک محمودآباد بزنیم.
قالب‌سازی نوین با مدیریت مستر لی با 100 پرسنل مشغول به فعالیت است. در این واحد تولیدی در کنار انتقال و آموزش تکنولوژِی روز دنیا، بعد از ثبت سفارش تمام مراحل توسط متخصصان داخلی و چینی صورت می‌گیرد.
‎رمضانی مدیر فنی کارخانه اذعان کرد که طراحی کفش‌ها توسط 50 طراح در چین انجام می‌شود و ماکت آن توسط پرینترهای سه‌بعدی ظرف یک هفته آماده می‌شود و در صورت پسند مشتری کلیه مراحل اجرایی آن در ایران صورت می‌گیرد. او ظرفیت اسمی در این واحد تولیدی را 500 جفت قالب در ماه عنوان و تاکید کرد که 90 درصد این ظرفیت محقق شده است.
مدیرفنی قالب‌سازی نوین، زمان صرف شده برای اجرای تمام مراحل سفارشات را 45 روز تا 2 ماه بیان کرد.

بازار 400میلیونی کفش در کشورهای منطقه
در حاشیه این بازدید رسول شجری، رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران در مصاحبه‌ای اختصاصی با مجله اخبار صنعت کفش و چرم درباره سطح و کیفیت این واحد تولیدی عنوان کرد: در این واحد تولیدی امکانات بسیار خوبی برای تولید قالب زیره فراهم شده که برای کشور ثمربخش است و می‌تواند شرایط را برای بهبود و رشد صنعت کفش ایجاد کند.
امیدواریم که این شکل‌گیری واحدهای تولیدی مشارکتی در همه زمینه‌ها بیشتر اتفاق بیفتد مخصوصا در این شرایطی که نیاز به بهبود تکنولوژی در کشور را داریم. او در زمینه اقدامات تولیدی مشترک و چشم‌‌‌انداز آن در صنعت کفش بیان کرد: کیف، کفش و چرم صنعت وسیع و بزرگی است و اشتغال 500 هزار نفری را در داخل کشور ایجاد کرده است و علاوه بر آن کشورهای همسایه هم به غیر از ترکیه همگی نیازمند محصول نهایی این صنعت هستند و باید این صنعت را ارتقا و شرایط آن را تغییر دهیم.
شجری افزود: ما در داخل کشور 250 میلیون مصرف کفش داریم و در منطقه بالای 400 میلیون جفت کفش بازار صادراتی وجود دارد و اگر دولتمردان حمایت کنند با توجه به پیشینه بسیار قدیمی ایران در این زمینه، می‌توان بازار منطقه را در دست گرفت.
شجری درباره انتقال تکنولوژی روز و دانش‌های نوین از طریق سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک با دیگر کشورها گفت: چین بزرگترین صادرکننده کفش در دنیا است و در تکنولوژی توانسته به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کند و اگر بتوانیم تلفیقی از دو کشور ایتالیا و چین شکل دهیم، می‌توانیم حرف زیادی در منطقه داشته باشیم.
رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران در پاسخ به این سوال که ممکن است با ورود کشورهای دیگر مخصوصا چین به این صنعت تولیدکنندگان داخلی احساس خطر نمایند و گمان کنند که ممکن است بازار ایران از دست تولیدکننده داخلی خارج و در دست دیگر کشورها قرار گیرد، گفت: ما اجازه ورود محصول نهایی به کشور را نمی‌دهیم و حتی در نمایشگاه‌ها هم، این مهم مد نظر است و کشورها فقط مواد اولیه، ماشین‌آلات، سرمایه، تکنولوژی و دانش روز این صنعت را وارد می‌کنند و در پی تربیت جوانان ایرانی برای تولید کالای بسیار بهتر نسبت به دیگر کشورها هستیم و در صورت تامین مواد اولیه، درصد بسیار زیادی اشتغال‌زایی در کشور را به همراه دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید