اصناف؛ تنها متولی برگزاری نمایشگاه‌ها

0
87
نمایشگاه بهاره
نمایشگاه بهاره

اصناف؛ تنها متولی برگزاری نمایشگاه‌ها

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از دنیای اقتصاد: معاون تجارت و خدمات وزارت صمت تاکید کرد که این وزارتخانه اجازه برگزاری نمایشگاه موازی با اصناف را نمی‌‌‌دهد. علیرضا شاهمیرزایی در همایش ملی بازرسی، نظارت و کنترل بازار گفت: قدرت خرید مردم باید بهبود یابد، اما طوری که منجر به تورم نشود. بر این اساس باید تامین مالی بخش تولید و توزیع انجام شود، اما حجم نقدینگی رشد نکند. بنابراین نقدینگی باید در بخش غیر‌مولد کم و وارد بخش مولد شود. چراکه اگر قدرت خرید مردم بالا نرود، تولید آسیب می‌‌‌بیند.او با بیان اینکه جشنواره عید تا عید و سه رکن اعتبار خرید، نمایشگاه و فروش ویژه برای حمله به بازار است، گفت: اجازه برگزاری نمایشگاه موازی با اصناف را نمی‌‌‌دهیم. وزارت ارشاد هم فقط مسوول طراحی لباس است و نمایشگاه مد و لباس نباید فروش داشته باشد.

 اما اگر در هر استانی اصناف خودشان در حوزه نمایشگاه فعال نباشند، ما نمی‌توانیم کمکی کنیم.او با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه فروش کالای بهاره از سوی شهرداری، غیرقانونی است، افزود: رکود در اصناف جدی است و در حوزه پوشاک و کفش که بخش عمده‌فروش خود را در شب عید انجام می‌‌‌دهند، باید توجه ویژه داشت.شاهمیرزایی با بیان اینکه در جلسه اخیر تنظیم بازار جمع‌بندی شد وزارت صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسکن و راه و شهرسازی بر تنظیم بازار در حوزه خود ورود داشته باشند، گفت: کسانی که متولی حفظ ارزش ریال هستند، باید اقدامات لازم را انجام دهند. در حوزه پولی مالی مشکلاتی وجود دارد و نمی‌توان گفت که به خاطر تحریم باید هر سال این اندازه تورم داشته باشیم. وقتی در کف بازار، قیمت ارز و املاک رشد می‌‌‌کند نرخ کالا‌ها نیز رشد می‌‌‌کند، اما ما مسوولیت خود را انجام می‌‌‌دهیم.معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در وزارت صمت مساله تامین کالا نکته اصلی تنظیم بازار است و وقتی موجود باشد بازار نیز تنظیم می‌شود، گفت: در زمینه لاستیک نیز مساله همین بود و اقدامات لازم برای تنظیم بازار انجام شد.شاهمیرزایی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی جدید تنظیم بازار، قانون انتزاع سر جای خود است، اما در حوزه بازرسی اقدامات به صورت متمرکز و هماهنگ انجام می‌شود، اظهار کرد: اصناف به تازگی در این رابطه با وزارتخانه‌‌‌های صمت و جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه‌‌‌ای امضا کرده‌‌‌اند.او در ادامه با اشاره به جایگزین شدن ارز دولتی با یارانه نقدی از سال ۱۴۰۱، گفت: قرار بود بعد از مدتی هم کالابرگ جایگزین یارانه نقدی شود، اما چیزی که در حال اجراست کالا برگ نیست.

در اصل اینکه همان پولی که به مصرف‌کننده نهایی می‌‌‌دهیم، به فروشگاه‌‌‌ها پرداخت کنیم، کالابرگ نیست. در هرگاه به جای پول به فروشگاه‌‌‌ها، اعتبار برای خرید داده و زنجیره کالا تامین شود، می‌توان گفت طرح کالابرگ اجرا شده است.معاون وزیر صمت همچنین به لزوم واگذاری مدیریت میادین میوه و تره‌بار به وزارت جهاد کشاورزی برای عرضه کالاهای با قیمت مصوب و تنظیم بازاری اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید