کفش‌ یخ‌ شکن رایگان برای سالمندان بالای 65 سال

0
299

شهرداری گوتنبرگ سوئد برای افزایش ایمنی و سلامت سالمندان شهر، کفش‌های یخ‌شکن رایگان را در اختیار افراد بالای ۶۵ سال می‌گذارد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از ایمنا، شهرداری گوتنبرگ اعلام کرده است که به عنوان بخشی از آمادگی‌های زمستانی، قصد دارد برای تمام ساکنان بالای ۶۵ سال، یخ‌شکن‌های رایگان بفرستد که می‌توانند به بخش زیرین کفش وصل شوند تا از لیز خوردن و افتادن در شرایط زمستانی جلوگیری شود.

علاوه بر این، ساکنان می‌توانند بین دو مدل مختلف انتخاب کنند؛ مدل کفی کامل یا به صورت یک پاشنه. شهروندان سالخورده حتی مجبور نیستند برای دریافت این ابزار به جایی مراجعه کنند، بلکه پیشنهاد ارسال آن‌ها را از طریق نامه دریافت می‌کنند.

روزهای سرد پاییز آغاز شده است و دیری نمی‌گذرد که زمستان و بارش برف نیز فرا برسد؛ پس وجود حتی یک جفت ابزار میخی زیر کفش هم می‌تواند مفید باشد. در گوتنبرگ، شش هزار و ۲۵۶ نفر که ۶۵ ساله هستند، یخ‌شکن رایگان دریافت خواهند کرد.

این شهر سوئدی در سال ۲۰۱۳ توزیع کفش‌های یخ‌شکن رایگان به افراد ۶۵ ساله را آغاز کرد. پس از وقفه‌ای در سال ۲۰۱۹، این پیشنهاد در سال ۲۰۲۰ دوباره بازگشت و حدود نیمی از سالمندان واجد شرایط، گیره‌ها را سفارش دادند.

آندریا فریدلیزیوس، مدیر توسعه امور سالمندان و اداره بهداشت و مراقبت گوتنبرگ، در این رابطه می‌گوید: «این کفش‌های میخی برای افرادی که می‌خواهند با خیال راحت‌تر در خارج از منزل حرکت کنند و از حوادث ناشی از سقوط اجتناب کنند، مفید است. همچنین از دیدگاه اجتماعی، این میخ‌ها می‌توانند در هزینه‌های مراقبت در ارتباط با حوادث صرفه‌جویی کنند چراکه مانع بروز آن‌ها می‌شوند.»

میخ‌های کفش با کد شخصی از طریق یک وب‌سایت یا با ایجاد تماس با خدمات مشتریان تأمین کننده سفارش داده می‌شوند و سالمندان نباید نگرانی در این رابطه داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید