کفش تبریز و روش های انتخاب و خرید کفش چرم تبریز

0
219
چرم
چرم

کفش تبریز و روش های انتخاب و خرید کفش چرم تبریز

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از ایسنا، همان طور که می دانید یکی از قدیمی ترین کفش های چرمی دنیا با قدمتی حدودا ۵۵۰۰ ساله که هم اکنون در موزه ارمنستان از آن نگهداری می شود از یک تکه چرم گاوی و با بند چرمی ساخته شده است.

تاریخچه کفش تبریز

صنعت کفش در شهر تبریز به واسطه وجود کارگاه های سنتی تولید چرم در تبریز از زمان های قدیم محبوبیت ویژه ای در بین خریداران کفش داشته است. امروزه از کفش تبریز بدلیل داشتن کیفیت و دوام بالا به عنوان یکی از پرکاربردترین کفش های حال حاضر کشور می توان نام برد.

این کفش ها در کارگاه های کوچک و بزرگ در اطراف تبریز و همچنین در بازار سرپوشیده شهر تبریز توسط دستان هنر آفرین کفاشان خبره ساخته و راهی بازار کشور می شوند.

کفش تبریز با تولید میلیون ها جفت کفش در سال سهم خیلی قابل توجیهی را در بازار ایران به خود اختصاص داده است.

از کجا بفهمیم یک کفش چرم طبیعی دارد یا مصنوعی

برای اینکه بفهمیم یک کفش طبیعی و از چرم اصل می باشد چند روش وجود دارد اما یکی بهترین روش ها اینکه بدانیم یک کفش چرم اصل را انتخاب کرده ایم یا نه بو کردن کفش می باشد.

داشتن تجربه و تخصص از قبل نیز در تشخیص مهم است. یادتان باشد محصولات چرم بوی مواد شیمیایی را نمی دهند به همین خاطر می توانید در هنگام خرید کفش آن را بو کنید.

کفش های چرم طبیعی نرم و لطیف هستند شما می توانید با لمس کردنش به این مساله پی ببرید. اگر شما فردی کم تجربه در این رابطه هستید تشخیص این مساله کمی برای شما دشوار خواهد بود دلیل آن نیز این است که امروز محصولات پلاستیکی با کیفیت زیادی وارد بازار شده که می تواند شما را در تشخیص به این شیوه دچار اشتباه بکند.

اگر کفش بوی مواد شیمیایی بدهد یا در دو رنگی باشد و هر گونه چروک و نقص ظاهری شدید از نشانه های غیر طبیعی بودن کفش چرم می توان نام برد.

یکی دیگر از روش های تشخیص چرم طبیعی کفش که معمولا بعضی ها استفاده می کنند استفاده از آب است روی کفش مقداری آب می ریزند همانطور که می دانید چرم طبیعی آب را سریع تر جذب خودش می کند درحالی که چرم مصنوعی آب را جذب نکرده و قطره های آن از روی کفش به زمین می ریزند.

یکی از روش های دیگر اما خطرناک البته در صورتی که چرم طبیعی نباشد گرفتن آن روی شعله آتش است ، بله درست فهمیدید چرم طبیعی در مقابل آتش تغییری نمی کند. اما اگر اصل نباشد سریع در برابر حرارت آتش واکنش می دهد و جمع می شود.

یک روش سریع تشخیص نیز وجود دارد که بهتر از همه روش هایی است که در اینجا گفته شود قبل از خرید کفش قسمتی از کفش را فشار دهید اگر دیدید قسمتی از کفش جمع و چروک شد می توانید کفش را خریداری نمایید ولی اگر هیچ گونه تغییری مشاهده نکردید می توانید بفهمید که این کفش از چرم مصنوعی ساخته شده است.

نکات مهم در خرید محصولات چرم

اگر می خواهید کفش چرم را خریداری نمایید پیشنهاد می کنیم ساعات پایانی روز را انتخاب کنید چرا ؟

زیرا در این ساعات پای شما در فعالیت بوده و اندکی ورم می کند و اگر بخواهید در این ساعات پایانی خرید بکنید کفشی را انتخاب خواهید کرد که نسبت به پای ورم کرده شما مناسب می باشد و این امر باعث می شود کفش انتخابی شما بعد از خرید در پای شما خوب بنشیند. ولی این موضوع را نیز حتما دقت بکنید که کفش کمی از پای شما بزرگتر باشد که در صورت ورم کردن پاها دقیقا فرم پا باشد.

اگر می خواهید حضوری کفش چرم را تهیه نمایید حتما حین پوشیدن کفش بندهای آن را محکم ببندید، معمولا در تهیه کفش های چرم این موضوعات اهمیت خاصی دارد چون اکثرا کفش های چرم زنانه بدون بند ساخته می شوند.

از تهیه کفش های چرمی که پنجه های باریکی دارند تا جایی که می توانید پرهیزنمایید زیرا این کفش ها انگشت های پای شما را تحت فشار قرار می دهد و فرمشان را بد می کند.

برای جذابیت بیشتر محصولات چرمی پیشنهاد می کنیم آن ها را به صورت ست خریداری نمایید بعضی از افراد که علاقه زیادی به محصولات چرمی دارند معمولا ست های چرم را خریداری می کنند زیرا باعث زیبایی و جذابیت می شود.

همانطور که می دانید پاهای شما قلب دوم شماست و اگر در انتخاب کفش مناسب برای پایه شما دقت نکنید باعث مشکلاتی در سلامتی شما خواهد شد.

روش های زیادی برای خرید کفش مناسب پای شما وجود دارد اما در حین خرید کفش دقت بکنید کفش برای پای شما کوچک نباشد ضررهایی که کفش های کوچک برای پاهای شما دارد خیلی بیشتر از کفش های بزرگ برای پای شماست. در ادامه این بخش می خواهیم به بررسی این موضوع مهم بپردازیم.

۱ . از فروشنده هنگام خرید، درخواست نمایید که طول و عرض هر دو پاهای شما را اندازه بگیرد.

۲ . دقت بکنید که یکی از پاهای شما معمولا بزرگ تر از اون یکی است پس اندازه کفش را نسبت به پای بزرگتان انتخاب نمایید.

۳ . حتما کفشی را انتخاب نمایید که مناسب پای شما باشد تنها به ظاهر کفش دقت نکنید اگر کفشی ظاهر زیبایی داشته باشد اما به پایتان لطمه بزند مطمئنا بدترین انتخاب را کرده اید.

۴ . همیشه باید فاصله یک انگشت بین نوک بلندترین انگشت شما و انتهای کفش وجود داشته باشد.

۵ . قبل از خرید کفش جوراب بپوشید.

۶ . در فصول سرد سال کفش را کمی بزرگ تر انتخاب کنید زیرا احتمال دارد جوراب های زمستانی کلفت تری را بپوشید.

۷ . حتما دقت بکنید کفش خوب باید پاشنه، کف، رویه مناسب داشته باشد.

۸ . فرم پاهای افراد مختلف متفاوت است به همین خاطر امکان دارد کفشی که هم سایز برای پای شما خوب باشد برای شخص دیگری اصلا مناسب نباشد پس به این موضوع حین خرید دقت نمایید همه پاها یکی نیستند حتی یک سایز باشند.

امیدواریم این مطالب گفته شده برای شما مفید باشد و بتوانید با استفاده از این مطالب یک کفش مناسب پایتان را تهیه کنید. اما اگر در حین خرید کفش کمر درد داشته باشید پیشنهاد می کنیم به یک دکتر ارتوپدی مراجعه کرده و ازش بخواهید برای پای شما کف مخصوص انتخاب بکند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید