وقت اتحاد و عمل است

0
59
افشین شادی مهر- مجله اخبار صنعت چرم و کفش

سلام بر دوستان و عزیزانی که مطالب ما را هرماه دنبال می‌کنند و ما را مورد تشویق و حمایت خود قرار می‌دهند.
اولین ماه از نیمه دوم سال 1400 نیز گذشت و ویروس کرونا با وجود افزایش واکسیناسیون همچنان ادامه دارد. با این که فرایند تولید و فروش متوقف نشده است اما هنوز اقتصاد به وضعیت مطلوبی نرسیده و هنوز هم از دولت جدید که با حمایت همه اعضای تشکل‌های صنفی و صنعتی روی کار آمده است، برنامه جدید و راهکاری ندیده‌ایم اما اگر از دید مثبت به مسائل نگاه کنیم اوضاع کمی رو به بهبودی می‌رود.
در صنعت، دیدگاه همیشگی ما که اول باید از خودمان شروع کنیم در حال محقق شدن است. سال‌ها گفته‌ایم که تا دست به دست هم ندهیم نخواهیم توانست تا کشور را آباد کنیم. به همین منظور چند ماهی است که تعدادی از واحدهای تولیدی و بازرگانی با جمعی از تشکل‌های صنفی و صنعتی دست به دست هم داده‌اند تا صدای واحدی داشته باشند و تشکلی جدید را ایجاد کردند.
انجمن صنفی کارفرمایان کفش و صنایع وابسته ایران (کنسرسیوم کفش و صنایع وابسته) در نظر دارد تا صدای واحدی را از صنعت کیف، کفش، چرم و لوازم جانبی به گوش قوای سه گانه کشور برساند. امیدوارم با کمک این انجمن صنفی بتوانیم حق صنعت را در کشور ادا کنیم و در تولید به کیفیت و کمیت مطلوب برسیم تا با صادرات محصولات تمام شده به کشورهای همسایه که به نوعی چشم به تولیدات ما دارند، نیاز آنها را هم تامین کنیم.
اکنون وقت اتحاد و عمل است. اگر تفرقه‌ای در صنعت وجود داشته باشد در هیچ کاری موفق عمل نخواهیم کرد از طرف دیگر باید اقدامات موثر انجام گیرد. به یمن حضور در فضای مجازی و رسانه‌های فراگیر، اطلاعات و آگاهی افراد بیشتر شده است و دیگر به وعده و وعیدها و شعارها توجه نمی‌کنند و به دنبال عمل هستند. من افشین شادی‌مهر هم اگر فقط حرف بزنم تا وقتی که عمل نداشته باشم کسی به حرف‌هایم توجهی نمی‌کند اما وقتی که حرف‌ها را به عمل تبدیل می‌کنم برای دیگران جذاب می‌شود.
حال باید دید که این انجمن صنفی و صنعتی در آینده چه خواهد کرد. در زمان شکل‌گیری این انجمن حضور داشتم و فکر ‌می‌کنم که اهداف آن عالی است و امیدوارم که راه برای رسیدن به این اهداف را هموار کنند اما هیچ امری قطعی نیست. ما به عنوان یک رسانه فرهنگی فعالیت‌های این کنسرسیوم را رصد خواهیم کرد و پیگیر فعالیت‌های آن هستیم و اخبار و گزارش‌های جدید را خدمت شما مخاطبان بزرگوار ارائه خواهیم داد. رسالت مطبوعاتی و فرهنگی ما این است که تنها 30 درصد از کار ما تبلیغاتی باشد (هرچند دوستان همکار ما این موضوع را فراموش کرده‌اند و تا 80 درصد هم تبلیغات می‌کنند) و بقیه کار ما اطلاع رسانی و انتقال اخبار درست است.
در پایان امیدواریم تا با همت و تلاش همه اهالی صنعت بتوانیم به تولید هزار میلیاردی و صادرات هفتصد میلیونی برسیم و این قدم نو رسیده را مبارک بدانیم و در رشد و باروری آن کوشا باشیم.
به امید فرداهای بهتر، شاد و پيروز با ایده های مثبت
افشين شادی‌مهر

مدیر مسئول

ماهنامه اخبار صنعت چرم و کفش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید