هشدار معاون سازمان بازرسی کل کشور به صنعتگران شهرک صنعتی چرم‎شهر

0
50
سازمان بازرسی
سازمان بازرسی

هشدار معاون سازمان بازرسی کل کشور به صنعتگران شهرک صنعتی چرم‎شهر

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از ایسنا، معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور هشدار داد: با وجود آن که برای جلوگیری از ورود پساب صنعتی به محیط زیست اقداماتی در شهرک صنعتی چرم‎شهر صورت گرفته است، ولی پیش تصفیه برای کم شدن بار نهایی پساب کافی نیست و صنعتگران موظفند به تکالیف قانونی خود عمل کنند.

احمد اسدیان روز دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ در جریان بازدید از واحدهای شهرک‎های صنعتی چرمشهر و سالاریه شهرستان ورامین، در جمع خبرنگاران گفت: به واحدهای صنعتی آلاینده فرصت محدودی داده می‌شود تا به تعهداتشان برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست و تولید پساب عمل کنند، زیرا برخی از واحدهای صنعتی، از جمله واحدهای تولیدکننده چرم، به دلیل آب‌بَر بودن، پساب‌های خطرناکی تولید و به محیط زیست نیز آسیب وارد می‌کنند.

وی شهرک صنعتی چرم‎شهر را قطب صنعت چرم کشور دانست که واحدهای متعددی در آن مشغول فعالیت هستند و حجم زیادی از پسماند را تولید می‌کنند که بخشی از آن‎ها، باعث آلوده شدن اراضی کشاورزی، منابع طبیعی و حتی سفره‌های زیرزمینی منطقه می ‎شوند.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور افزود: این سازمان برای تأمین تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز پیش‌ تصفیه از سوی واحدهای تولیدی، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد تا آسیب کم‎تری به محیط زیست وارد شود.

وی اضافه کرد: «صندوق محیط زیست» در کشور، اعتباراتی از محل جرائم واحدهای صنعتی دارد که بخشی از این اعتبارات، باید به عنوان حمایت از واحدهای صنعتی که در صدد تجهیز شدن به وسایل مورد نیاز پیش تصفیه هستند، اختصاص یابد.

اسدیان گفت: سازمان بازرسی کشور برای انجام این تکلیف از سوی «صندوق محیط زیست» پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد و در کنار تلاش برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای آلاینده، از سلامت زیست ‎محیطی نیز کوتاه نمی‌آید به همین دلیل، به واحدهای صنعتی آلوده ‎کننده فرصت محدودی داده می‌شود تا به تعهدات خود برای جلوگیری از آلودگی محیط زیستی و تولید پساب خطرناک، عمل کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید