هشدار اختلال در بازار کیف و کفش شب عید

0
422
بازار کفش؛ صادرات‌ مقبول، کارگر مشغول

یک وارد کننده مواد اولیه صنعت کیف و کفش گفت: حجم زیادی از فروش صنایع کیف و کفش در شب عید است که عدم تخصیص مواد اولیه در زمان مقرر باعث می‌شود تا نتوانیم تولید را به شب عید برسانیم.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از تسنیم، امیر دیانی، با انتقاد از اینکه حدود یک ماهیست که تخصیص ارز برای مواد اولیه واحدهای تولیدی کیف و کفش انجام نمی شود، گفت: به ما وعده می‌دهند که زمان تخصیص ارز را برای فعالان این صنعت به 25 روز کاهش داده‌ایم اما عملاً این موضوع اجرایی نشده و همین امر عاملی شده تا این صنعت با چالش‌های جدی جهت تولید روبرو شود.

وی با اعلام اینکه بانک مرکزی باید پاسخ دهد چرا بهانه های مختلفی برای عدم تخصیص ارز به واحدهای تولیدی می‌دهد و حتی وعده‌های این بخش نیز اجرایی نمی شود، افزود: حجم زیادی از فروش صنایع کیف و کفش در شب عید است که این عدم تخصیص مواد اولیه در زمان مقرر باعث می‌شود تا نتوانیم تولید را به شب عید برسانیم.

دیانی به گلایه واردکنندگان مواد اولیه به وزارت صنعت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بخش بزرگی از مواد اولیه تولید کیف و کفش در داخل تولید نمی‌شود و باید از اروپا و آسیا خریده شود که به دلیل وجود تحریم‌ها مجبور به خرید آن‌ها از واسطه‌ها هستیم همین موضوع عاملی شده تا هزینه تمام شده کالا برای تولیدکنندگان هر روز افزایش پیدا کند.

این واردکننده و توزیع کننده مواد اولیه کیف و کفش به سنگ اندازی های وزارت صمت برای واردکنندگان ماشین آلات دست دوم کیف و کفش اشاره کرد و گفت:  ما چندین ماه است که موضوع واردات ماشین آلات دست دوم را برای کمک به واحد های تولیدی پیگیری می کنیم و حتی دفتر معاون اول رئیس جمهور با ارسال نامه ای به وزیر صنعت اعلام کرد که واردات ماشین آلات دست دوم را پیگیری کنند اما متأسفانه از سوی وزارت صنعت ممانعت هایی در اجرایی شدن  این موضوع وجود دارد./تسنیم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید