مهمترین اصل برای ما تعهد به مشتری است

0
451
غرفه شرکت فرا پترو پلمیر مهام در نمایشگاه امپکس
  • خبرنگار: مینا باقری

یکی از شرکت‌هایی که در این دوره از نمایشگاه امپکس حضوری پررنگ داشت، شرکت «فراپتروپلیمر مهام» بود که در سالن خلیج فارس در غرفه‌ای بزرگ به مدت چهار روز پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان بود. طی نشستی که با مدیران این مجموعه در غرفه سبز ایشان داشتیم، گفت وگوی کوتاهی با کارشناس فنی و مهندسی و خدمات پس از فروش این شرکت انجام دادیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

سعید سالک پور، کارشناس فنی و مهندسی و خدمات پس از فروش شرکت فراپترو پلیمر مهام درخصوص حضور پرقدرت این شرکت در نمایشگاه امپکس گفت: شرکت مهام، شرکتی فعال در زمینه PU محسوب می‌شود و ما همه تلاشمان را کردیم که حضوری شایسته‌‌ در نخستین نمایشگاهمان داشته باشیم؛ حاصل تجربیات و ظرفیتمان را در این نمایشگاه به کار گرفتیم تا توان حداکثری‌‌مان را در معرض نمایش بگذاریم و قابلیت‌ها و توانمندی‌های فراپتروپلیمر مهام را نشان دهیم.


او با اشاره به محصولات ارائه شده این شرکت در نمایشگاه، ادامه داد: ما از گرانول‌های EVA، PVC و طبق تعاریف اصولی نمایشگاه از نمونه مواد اولیه PU کفشی صرفا جهت نمایش محصول استفاده کردیم و محصولات نیمه‌آماده‌مان را که مشتری‌ها برای تکمیل محصولات خودشان از آن‌ها استفاده می‌کنند را در معرض نمایش گذاشتیم.
سالک‌پور درخصوص ارتباط شرکت «شبنم فراشیمی پارسا» و «فراپترو پلیمر مهام» گفت: هر دو این شرکت‌ها تحت مدیریت محمود راستی هستند، شرکت شبنم پس از چندین سال فعالیت در سال‌ 85 به تولید محصولات EVA روی آورد. امروز محصولات EVA ، PVC، روغن DOP و DOTP علاوه بر شرکت شبنم در شرکت مهام نیز تولید می‌شوند با این تفاوت که PU کفشی در شرکت مهام تولید می‌شود. در حقیقت فراپترو پلیمر مهام که زیرمجموعه شبنم محسوب می‌شود، تولید و توزیع انبوه PU را از سال 1400 شروع کرده است.
وی با اشاره به اینکه حضور مهام در نمایشگاه برای معرفی پتانسیل‌های این واحد تولیدی بوده است، ادامه داد: در تمام مدتی که از ورود ما به حوزه تولید PU کفشی می‌گذرد، تلاش کردیم اطمینان خاطر کاملی برای مشتری‌هایمان ایجاد کنیم. طی دو هفته گذشته که بسیاری از شرکت‌ها به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز فروش نداشتند، ما اجازه ندادیم کارگاهی بدون مواد اولیه بماند و فروشمان را متوقف نکردیم و اجازه ندادیم مشتری در بلاتکلیفی و سردرگمی بماند. ما خوراک دستگاه‌ها را تأمین کردیم و محصولاتمان را به بسیاری از کارخانه‌های تهران، قم، اسلامشهر و… ارسال کردیم. در حقیقت با وجود اینکه طی این دو هفته هم ما و هم مشتریانمان درگیر نوسان بودیم اما به یکدیگر اطمینان کردیم و این اعتماد موجب بهبود کارها برای هر دو طرف شد.


سالک‌پور در پاسخ به اینکه به چه دلیل در غرفه نمایشگاهی مهام از المان‌های گیاهی استفاده کرده‌اند، توضیح داد: یکی از مواردی که تمام شرکت‌های تولیدکننده پلی‌یورتان کفشی و دیگر مواداولیه تولید کفش در دنیا به آن توجه می‌کنند، عدم آسیب‌رسانی به محیط‌زیست است. فرآیند شیمیایی سنتز پلی‌یورتان کفشی می‌تواند به محیط زیست آسیب بزند اما ما در شهرک صنعتی شکوهیه بستر مناسبی داریم که می‌توانیم آسیب‌رسانی به محیط‌زیست را به حداقل برسانیم. به همین دلیل و به رغم هزینه زیاد که البته من نام آن را سرمایه‌گذاری می‌گذارم، در ساخت غرفه‌مان از موادی استفاده کردیم که هم شرایط را برای حضور عزیزان مناسب و دلخواه کند و هم بتوانیم آغازگر آشتی صنعت با محیط زیست باشیم.
او درخصوص همکاری‌های شکل‌گرفته در نمایشگاه توضیح داد: دوستانی بودند که در شرایط نوسانی بازار موفق به تهیه مواد اولیه نشده بودند، به غرفه ما سر زدند و در مورد مشکل‌شان گفت وگو کردیم و از ما درخواست مواد کردند. ما نیز مساعدت کامل را با این عزیزان کرده و در همان روز اول نمایشگاه برایشان نمونه مواد فرستادیم و روز دوم تست گرفتیم.
خوشبختانه از نمونه رضایت کامل داشتند و نتیجه کار ثبت سفارشات این مشتریان جدید بود. غرفه ما در دوران نمایشگاه بسیار شلوغ شد و با اینکه سه فضای CIP برای ملاقات با عزیزان در نظر گرفته بودیم، در روز دوم نمایشگاه سه ست چهار نفره دیگر برای نشست تدارک دیدیم تا بتوانیم پذیرای عزیزان باشیم.
وی درخصوص شیوه کاری شرکت مهام اینگونه گفت: توافقات نانوشته‌ای در شرکت ما وجود دارد مبنی بر اینکه هیچ‌گاه در بحران‌ها مشتری را تنها نگذاریم و دیگر اینکه با توجه به اینکه همه ثبت سفارش‌ها تلفنی است، چنانچه محصولی به هر قیمتی تلفنی فروخته شد، در صورت هر پیشامدی، به عهدی که بسته‌ایم هم از نظر تناژ و هم از نظر قیمت وفادار بمانیم حتی اگر با منافع شرکت در تضاد باشد. این روش در این دو سال در مهام نهادینه شد و امروز ما ثمره آن را به‌‎خوبی در نمایشگاه مشاهده کردیم.
سالک‌پور در پاسخ به پرسشی درخصوص حضور محمود راستی در نمایشگاه گفت: با وجود اینکه زمان برگزاری نمایشگاه مصادف با زمان برگزاری بورس PVC و پلی‌یورتان بود و حجم کار مدیریت بسیار بالا بود؛ ایشان کارهای خود را به تیم بازرگانی سپرد و از دور بر روند کار نظارت داشت و ما حضور ایشان را بصورت تمام وقت در نمایشگاه کنار خود داشتیم.
وی با بیان اینکه شرکت مهام برای دریافت مجوز دانش‌بنیان خود اقدام کرده، ادامه داد: از آنجا که بخش‌ها و ارکان شرکت مهام باید با اتکا بر دانش، خدمات ارائه دهند و برای آنکه بتوانیم مسیر رشد و نمو را سریع‌تر طی کنیم، باید در حوزه فعالیت خود بطور روزافزون کسب دانش کنیم. از اینرو هر روز درصدد افزایش دانش و توانمندی علمی خود هستیم و نیروهای مجرب را در کنار خود بکار گرفته‌ایم. در همین زمینه مجله اخبار صنعت چرم و کفش لطف کردند و فضایی در اختیار ما گذاشتند تا ما بتوانیم نمونه کوچکی از توانمندی‌های نیروی انسانی مجموعه‌مان را به نمایش بگذاریم. از مجله خوب اخبار صنعت چرم و کفش و همکارانشان کمال تشکر را دارم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید