نمایشگاه‌ های دوره‌ ای کفش در سال ۱۴۰۲ به نسبت خوب بود

0
102
نمایشگاه‌های دوره‌ای کفش در سال ۱۴۰۲به نسبت خوب بود
نمایشگاه‌های دوره‌ای کفش در سال ۱۴۰۲به نسبت خوب بود

نمایشگاه‌های دوره‌ای کفش در سال ۱۴۰۲به نسبت خوب بود

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش،شهرام دانشور مجری نمایشگاه‌های دوره‌ای کفش ایران از سال ۱۳۷۶ فعالیت‌های داخلی و خارجی خود را در راستای فعالیت‌های نمایشگاهی آغاز کرده است. 
دانشور در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: طی سالیان گذشته حدود ۴۶ نمایشگاه در خارج از کشور برگزار کردیم. از سال ۱۳۹۱ به نمایشگاه صنعت کفش و چرم کشور و نمایشگاه‌های دوره‌ای ورود کردیم. طی ۱۱ تا ۱۲ سال گذشته در شهرهای مختلف نمایشگاه‌های مختلفی را برگزار کردیم تا بتوانیم حوزه تولید و توزیع را به هم نزديک‌تر کنیم. 

نمایشگاه‌های برگزار شده ۱۴۰۲

وی در ادامه درباره نمایشگاه‌های برگزار شده امسال عنوان کرد: پیرو درخواست تولیدکنندگان ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه سال‌جاری نمایشگاه شیراز را برای دومين بار در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز برگزار کردیم. البته نخستین نمایشگاه شیراز و استان فارس، سال گذشته در دی ماه برگزار شده بود و با توجه به این که استقبال بیشتر از ظرفیت بود بنابراین دوباره آن نمایشگاه را برگزار کردیم. امسال نمایشگاه شیراز بسیار عالی برگزار شد و از سراسر کشور بازدیدکننده داشت و بنکدارها و مغازه‌دارها مستقیم با حوزه‌ تولید ارتباط گرفتند.

نمایشگاه تبریز

دانشور ادامه داد: بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تبریز از ۲۲ تا ۲۵ تير ماه برگزار گردید و برای نخستین‌بار این نمایشگاه در فضایی به وسعت ۲۰ هزار مترمربع برگزار شد و بیش از ۳۰۰ واحد در این نمایشگاه حضور داشتند و تاکنون نمایشگاهی به این وسعت در تبريز برگزار نشده بود. اين مژده را خواهیم داد که سال آتی نمایشگاه تبریز از امسال نيز بهتر برگزار خواهد شد. امسال شاهد حضور ۴ کشور در نمایشگاه تبریز بودیم. برای سال آینده برنامه‌ریزی جامع برای دعوت از کشورهای بیشتری را داریم که نخستین دعوت از کشور روسیه است و تبلیغات وسیعی را جهت‌ نمایشگاه سال آینده خواهیم داشت. به طور کلی شرکت‌کنندگان نمایشگاه رضایت ۹۰ درصدی از نمایشگاه تبریز داشتند.
وی یادآور شد: با توجه به این که شاهد رکود اقتصادی در کشور هستیم نمایشگاه‌ها آنگونه که در قبل موفق بوده‌اند هم اکنون موفق نیستند چرا قدرت خرید مردم کاهش یافته است. برای نمونه نمایشگاه‌های فرش و شیرینی و شکلات سال گذشته در تهران هر دو ناموفق و ضعیف بودند که ضربه مهلکی به تولیدکنندگان این صنوف زده شد. وقتی حتی در حوزه‌ غذایی مانند شیرینی و شکلات قدرت خرید مردم کاهش یافته است، سایر نمایشگاه‌ها ضعیف‌تر خواهند بود. با وجود این شرایط نمایشگاه تبریز نمایشگاه پرباری بود.

دانشور ادامه داد: در نمایشگاه‌های کفش حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ تولیدکننده همیشه با ما همراه هستند. برخی از آنها در شهرها نمایندگی دارند و نمی‌توانند حضور داشته باشند یا برخی ممکن است وقت نداشته باشند وگرنه این تعداد برند همیشه با ما همراه بودند و هدف حضور در تمام نمایشگاه‌های کشور را دارند.

افشین شادی مهر در کنار دکتر دانشور و حبیب ماهوتی، رییس نمایشگاه تبریز

افشین شادی مهر در کنار دکتر دانشور و حبیب ماهوتی، رییس نمایشگاه تبریز

نمایشگاه همدان

وی افزود: نهمین دوره نمایشگاه همدان نیز امسال به خوبی برگزار شد و تولیدکنندگان فروش خوبی نیز داشتند. منطقه غرب کشور در نمایشگاه حضور پیدا کردند و قراردادهای خوبی هم در این نمایشگاه بسته شد. هیأتی هم از اربیل حضور داشتند و برای دومين بار بود که‌ شاهد حضور هیأتی عراقی بودیم و چندین قرارداد هم منعقد شد و این تبادلات اقتصادی ادامه‌دار خواهد بود‌ .

نمایشگاه رشت

شهرم دانشور درباره نمایشگاه رشت نیز عنوان کرد: نمایشگاه رشت نیز امسال با حضور ۱۰۲ تولیدکننده از کل کشور برگزار شد زیرا گنجايش سالن همين اندازه بود و بیش از این جا نداشت. البته زیبایی و امکانات سالن بد نبود و در کل نمایشگاه خوبی بود. ما در رشت بازار هدفی را انتخاب کرده بودیم که شهرهای کل منطقه شمال کشور بود و با وجود تبلیغات گسترده‌ای که انجام شد و چندین بار صدا و سيما آن را پوشش داد و از مشهد تا تبریز  و حتی قزوین و زنجان تبلیغات و پوسترهایی را زده بودیم، اما چندان شاهد خرید نبودیم و مغازه‌دارها عنوان می‌کردند که اجناس ما در انبار مانده چگونه مردم از تولیدی در نمایشگاه خرید می‌کنند. این درحالی است‌ که‌ به آغاز مدارس نزدیک می‌شویم، اما همچنان شاهد فروش آنچنانی در زمینه کفش نیستیم. 

نقش رسانه‌ها 

دانشور در ادامه درباره نقش رسانه‌ها عنوان کرد: رسانه‌ها حامی قوی صنعت به شمار می‌روند. در این راستا نمایشگاه‌ها از این مسئله مستثنی نیستند.‌ مجله اخبار صنعت چرم و کفش یکی از اصلی‌ترين رسانه‌هایی است که در حوزه کفش فعالیت گسترده دارد و حضور این رسانه سبب شده که نمایشگاه‌های ما بهتر دیده شوند. لازم می‌دانم از مدیریت و نیروهای این مجموعه تشکر و قدردانی کنم. این رسانه بهترین بازوی اصناف به شمار می‌رود.

برنامه آینده

وی در پاسخ به این پرسش که برنامه آينده شما چیست، گفت: نمایشگاه کفش مشهد را آخر آذرماه برگزار خواهیم کرد. البته تاریخ نمایشگاه مشکل بزرگ نمایشگاه مشهد است و ۲۷ تا ۲۹ آذر معمولا مردم درگیر شب چله هستند و همچنین هیچکدام از این روزها در جمعه واقع نشده است. اين درحالی است که‌ فروشنده‌های کفش معمولا جمعه می‌توانند از نمایشگاه بازدید کنند. پنجشنبه شب یلداست و جمعه هم ندارد، بنابراین باید تاريخ نمایشگاه مشهد را جابجا کنیم. رئیس اتحادیه کفاشان مشهد با توجه به اینکه نایب رئیس اتاق اصناف هم هستند، باید تلاش کنند که تاریخ آن را جابجا کنند یا حداقل روز جمعه را هم داشته باشیم و نمایشگاه را یک روز جابجا کنیم و از سویی بیست و ششم هم شهادت حضرت زهرا است، از این‌رو امیدواریم بتوانیم تاریخ آن را تغییر دهیم.
دانشور افزود: نمایشگاه دیگر ما شيراز است که ۲۰ تا ۲۳ دی ماه تصویب شده است. مشکلی که این تاریخ دارد نزدیکی آن به نمایشگاه مشهد و قم است ولی چاره‌ای برای آن نداریم.
وی در پاسخ به‌ این پرسش که چرا نمایشگاه شیراز را اردیبهشت ماه برگزار نمی‌کنید، گفت: در سال گذشته به دلیل این که زمان نداشتیم در اردیبهشت ماه برگزار شد وگرنه امسال که سیزدهمین دوره نمایشگاه شیراز است در همان تاریخ هر ساله برگزار خواهد شد. منطقه جنوب کشور عادت کرده‌اند که در این تاريخ از ما خرید کنند و اگر تاريخ آن را تغییر بدهیم این روال به هم خواهد خورد.

سخن آخر

دانشور در پایان تصريح کرد: در ۶ ماه گذشته انجمن‌ها و اتحادیه‌های محترم به‌ویژه تولیدکنندگان، حامی ما در نمایشگاه بوده‌اند و در این راستا از محمد محمدی رئیس اتحاديه کفاشان مشهد که همراه بسیار خوبی برای ما بوده‌اند، کمال تشکر را دارم. همچنين از احمد گازرانی رئیس اتحادیه کفش همدان که در تمام نمایشگاه‌ها یاور ما بوده‌اند و در تمام نمایشگاه‌ها شاهدحضور فعال تولیدکنندگان همدانی بودیم، کمال تشکر را دارم. در پایان از افشین شادی‌‎مهر مدیر مسئول مجله اخبار صنعت چرم و کفش که همواره در تمام نمایشگاه‌ها در کنار ما بوده‌اند نیز نهایت قدردانی را دارم. در زمینه اجرای نمایشگاه تبریز نیز از آقايان مودتی، منافی و آقانژاد که به ما کمک ویژه داشتند، تشکر و قدرانی می‌کنم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید