راه‌اندازی نمایشگاه دائمی و تخصصی صنعت کفش در هیدج

قدمی در سومین شهر تولیدکننده کفش ایران

شهردار هیدج با بیان اینکه هیدج یکی از پرظرفیت‌ترین و با پتانسیل‌ترین شهرهای استان زنجان است گفت: صنعت کفش هیدج صاحب نمایشگاه تخصصی و دائمی می‌شود.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از ایسنا، محمد نجفی ظهر امروز (۲۸ آذر ماه) در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر هیدج با بیان اینکه هیدج یکی از پرظرفیت‌ترین و با پتانسیل‌ترین شهرهای استان است، اظهار کرد: هر اتفاق خوبی که در شهرهای به وقوع می‌پیوندد مدیون مردم آن شهر است.

وی با اشاره به برخی مشکلات پیش روی شهرداری هیدج طی سال‌های گذشته، عنوان کرد: از مهم‌ترین این مشکلات می‌توان به کوتاه بودن عمر مدیریت شهری، کاهش درآمدهای شهرداری با حاکم شدن کرونا و کاهش کمک‌های دولتی اشاره کرد.

این مسئول با بیان اینکه در زمان تحویل شهرداری هیدج، ۱۰ میلیارد تومان بدهی داشتیم، اضافه کرد: در آبان سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰ درصد اعتبارات سهم امور جاری و ۳۰ درصد سهم امور عمرانی بود.

وی با بیان اینکه یکی از محل‌های درآمدی شهرداری هیدج مجموعه لاله است که طی سال‌های اخیر به علت کرونا زیان‌ده شده بود، تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر درآمد این مجموعه چهار برابر افزایش یافته است.

شهردار هیدج با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه‌تمام در شهر هیدج از جمله ساختمان آتش‌نشانی که از پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی برخوردار بود، تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر ساختمان آتش‌نشانی هیدج در مراحل پایانی قرار داشته و آماده بهره‌برداری است.

این مسئول با اشاره به افزایش کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها طی سال جاری، متذکر شد: با توجه به این موضوع، درآمد شهرداری هیدج از محل قیر رایگان و ارزش افزوده نیز افزایش چهار برابری داشته است که یک کمک بزرگ به شهر است.

نجفی با اشاره به اینکه طی شش ماه گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال درآمد داشتیم که ۱۹ میلیارد تومان از آن هزینه شده است، تصریح کرد: با توجه به همین موضوع از شورای درخواست اصلاح بودجه شده است که این اصلاح بودجه بیش از ۴ ماه به تاخیر افتاد.

وی با اشاره به اینکه اگر ۶۸ هکتار بالای شرکت آسین به هیدج ملحق شود یک اتفاق تاریخی و خوب در این شهر به وقوع خواهد پیوست، اذعان کرد: در حال حاضر وسعت شهر هیدج ۲۶۰ هکتار است که با الحاق این بخش ۲۵ درصد به ظرفیت جمعیت‌پذیری شهر اضافه خواهد شد که بزرگترین حسن این امر نیز این است که شهر از بن‌بست خارج خواهد شد.

شهردار هیدج با اشاره به الحاق ۳۳ هزار متر مربع به سایت کفش هیدج، عنوان کرد: قرار است ۳۲ قطعه تفکیک شده به متقاضیان فعال در صنعت کفش واگذار شود. همچنین یک سوله هشت هزار متر مربعی نیز توسط شهرداری احداث خواهد شد که با مبلغ اجاره کم به تولیدکنندگانی که سرمایه چندانی ندارند اجاره داده شود که امسال استارت اجرای آن زده خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ شهرداری هیدج ۳۷ میلیارد تومان است که در اصلاح بودجه پیشنهادی به بیش از ۵۷ میلیارد رسیده است، تاکید کرد: سعی کردیم با کمترین هزینه بزرگترین اتفاقات را در شهر هیدج رقم بزنیم.

شهردار هیدج با توضیح اینکه راه‌اندازی نمایشگاه تخصصی صنعت کفش در مجموعه لاله از دیگر موضوعاتی است که در این شهر پیگیری می‌شود تا تولیدکنندگان از ظرفیت ترددهایی که در اتوبان و مجموعه لاله می‌شود به نفع صنعت کفش استفاده کند، خاطرنشان کرد: المانی از صنعت کفش نیز در این نمایشگاه نصب خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید