عمق ساخت داخلی صنعت کفش بالا است

مدیر کل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت

مراحل تولید یک کفش چرمی + فیلم

مدیر کل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت کفش، صنعت اشتغال آفرینی است که عمق ساخت داخلی بسیار خوبی دارد. تقریباً حدود ۹۵ درصد مواد عمده ساخت در صنعت کفش در اجزای مختلف از زیره، مواد اولیه زیره تا رویه چرمی و چرم مصنوعی ساخت داخل است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از ایسنا، محسن گرجی، شب گذشته در بازدید از نمایشگاه کیف و کفش چرم در محل نمایشگاه بین المللی مشهد با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد:  گفت: خوشبختانه صنعت کفش صنعتی رو به رشد است. این مساله در دوره‌های متوالی نمایشگاه قابل مشاهده است. در نمایشگاه امسال تعداد غرفه‌های شرکت کننده ۵۰ درصد نسبت به نمایشگاه سال گذشته افزایش داشته است. 

وی افزود: صنعت کفش، صنعتی اشتغال آفرینی است که عمق ساخت داخلی بسیار خوبی دارد. تقریباً حدود ۹۵ درصد مواد عمده ساخت در صنعت کفش در اجزای مختلف از زیره، مواد اولیه زیره تا رویه چرمی و چرم مصنوعی ساخت داخل است. این صنعت از نظر ارزشی و قیمت، حالت رقابتی دارد به نحوی که به طور کامل می‌تواند با محصولات وارداتی احتمالی به این دلیل که واردات کفش ممنوع است، رقابت کند. 

 گرجی تاکید کرد: امیدواریم که در سال‌های آینده صنعت تولید کفش رشد بیشتری را تجربه کند.

در ادامه سیدامیر مرتضوی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی اظهار کرد: در این‌نمایشگاه مانند همیشه با خلاقیت‌ها و اقدامات نوآورانه و مبتکرانه کارگاه‌های تولیدی و فروش مواجه بودیم. 

وی افزود: در خراسان رضوی و سایر استان‌ها نوید کسب موفقیت‌های چشمگیری در این عرصه را می‌دهیم. بی شک مشکلات و موانعی پیش روی واحدهای تولیدی و فروش این حوزه وجود دارد که برای رفع این موانع پیگیری‌های مورد نیاز انجام خواهد شد. 

مرتضوی بیان کرد: بعضی از موارد و مشکلات داخل استان است و برای رفع آنها تلاش خواهیم کرد. در این راستا سعی می‌کنیم مشکلات را منعکس کرده و خوشبختانه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در همین بازدید از واحدهای صنعتی مشکل چهار واحد تولیدی در مشهد را برطرف کردند. 

وی با تاکید بر اهتمام مسولان در رفع مشکلات صنعت، تصریح کرد: همین حضور و رسیدگی به مشکلات نشان از اهتمام و جدیت مسئولین در راستای تحقق شعار سال  دارد. تلاش می‌شود تا در زمینه تولید تسریع و تسهیل صورت گرفته و حوزه دانش بنیان که مدنظر مقام معظم رهبری است را به طور کامل اجرا نماییم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید