نامی، پیشگام در تولید محصولات رقابتی و چالش پذیر مطابق با استانداردهای بین‌المللی

0
501

شرکت رسام پلیمر نامی، مدت زمانی است به صورت شخصی‌سازی محصولات خود را تولید می‌کند و به صورت انحصاری در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. شرکت نامی، از مشتریان خود این تقاضا را دارد که با درخواست‌های جدید و منحصر به فرد متناسب بانیازشان، به نوعی این شرکت و بخش تحقیق و توسعه (R&D) آن را به چالش بکشند؛ چراکه دست‌اندرکاران این شرکت معتقد هستند که تقاضای مواد جدید توسط مشتریان می‌تواند بازار آنها را رقابتی‌تر کند.

مجله اخبار صنعت چرم و کفش با «سامان نامی» مدیر فروش شرکت نامی و «شادی همتی» یکی از کارشناسان فروش این مجموعه درباره آخرین تولیدات و تحولات این مجموعه به گفت و گو نشسته است.

حضور نامی در نمایشگاه تبریز

سامان نامی مدیر فروش رسام پلیمر نامی در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: در نمایشگاه تبریز حضور داشتیم. نمایشگاه بسیار قوی بود و تفاوت اساسی که نسبت به سال گذشته داشت افزایش تعداد شرکت‌کنندگان بود. در کل نمایشگاه پرشور و پربازدیدی بود و ما به اهداف خود در این نمایشگاه رسیدیم. نامی در ادامه یادآور شد: محصول جدید ما در نمایشگاه تبریز مواد جدید برای کفش‌های ورزشی بود. تست‌های آزمایشگاهی و نیمه‌صنعتی آن قبلاً انجام شده بود و کار در مرحله فروش بود و ما آن را در نمایشگاه ارائه دادیم.

 وی در ادامه یادآور شد: حضور دوستان و همکاران در نمایشگاه سبب پرشور شدن هرچه بیشتر آن شده بود. وجود تنوع در محصولات باعث رقابت بیشتر می‌شود حتی حضور خارجی‌ها هم می‌تواند این رقابت را بیشتر کند. در نمایشگاه امسال نیز دو شرکت خارجی حضور داشتند و هر اندازه تنوع محصولات پلیمری بیشتر باشد برای صنعت کفش مفید خواهد بود.

نامی قرارداد سالانه با مشتریان می‌بندد

مدیر فروش رسام پلیمرنامی در پاسخ به این پرسش که آیا فروش مواد به تمام تولیدکنندگان دارید، گفت: ما در فروش مواد به مشتریان خود مشکلی نداریم. با مشتریانی که قرار بود از ابتدای سال کار کنیم ارسال به صورت مستمر انجام می‌گیرد و شرکت‌هایی که با ما کار می‌کنند مشکلی برای نظر تامین مواد ندارند. در حقیقت سیاست نامی اینگونه است که به صورت سالانه با مشتریان همکاری می‌کند. ما برای برخی شرکت‌ها مواد اختصاصی نیز تولید می‌کنیم و شرکت‌هایی که به مواد خاصی نیاز دارند می‌توانند درخواست خود را یا به صورت نمونه به ما نشان دهند که بر اساس نمونه، ما پلی‌یورتان مورد نیازشان را تولید کنیم یا به صورت اعلام نیاز مواد درخواستی خود را به ما اعلام کنند. پس از سفارش، درخواست مشتری برای تولید، تحویل بخش تحقیق و توسعه (R&D) می‌شود ودرخواست آنها را بین یک هفته تا ۱۰ روز تحویل می‌دهیم. مسئولین فروش ما آقایان احد نامور و شاهین زواری در تبریز، و خانم شادی همتی و آقای سامان غلامی در تهران آماده ثبت ارائه خدمات به مشتریان هستند.

محصولات جدید نامی

در ادامه این گفت و گو شادی همتی یکی از کارشناسان فروش رسام پلیمر نامی درباره محصولات جدید رسام پلیمر نامی عنوان کرد: شرکت ما همانند یک خیاط عمل می‌کند که نسبت به سایز و سفارش افراد، برای آنها شخصی دوزی می‌کند. همتی در ادامه توضیح داد: با توجه به اینکه مشتری‌های بسیاری داشتیم که در زمینه زیره‌ها و کفش‌های ورزشی فعالیت می‌کردند و حجم قالب‌هایی که داشتند بزرگ بود، زیره‌های سنگینی تولید می‌کردند. تیم تحقیق و توسعه (R&D) ما در یک سال اخیر زحمات بسیاری کشیدند و با فناوری جدید قادر شدند که مواد ورزشی جدیدی تولید کنند که به نسبت راحت‌تر و سبک‌تر باشد با این تفاوت که از نظر قیمتی مقرون به صرفه‌تر است. این موضوع سبب رقابتی‌تر شدن محصولات آنها نیز می‌شود. این مواد در حقیقت سبب کاهش 10 الی ۲۵ درصدی وزن مواد زیره می‌شود که کاملا وزن زیره نزدیک به وزن E.V.A  تولید می‌گردد. تفاوت دیگر آن با E.V.A آن است که E.V.A قابلیت فنریت ندارد. در سیستم‌های ورزشی نخستین اولویت ما سبکی کار است و همین فنریت محصول باعث شده است که نسبت به E.V.A منحصر به فرد باشد. این محصول جدید برای زیره ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد که حتی در حال حاضر جزو محصولات صادراتی ما است و طرفداران بسیاری دارد در کارهای مردانه هم بسیار سبک است.

سامان نامی نیز درباره این مواد عنوان کرد: مشابه این مواد حتی در ترکیه هم نیست. برخی مواد نیز تولید می‌کنیم که به هیچ عنوان خاصیت لیزخوردن ندارد، در حالی که پلی‌یورتان‌ها در حالت عموم خاصیت لیزخوردن دارند.  با وجود این مواد، واحدهایی که لاستیک یا تی پی یو تولید می‌کنند دیگر لزومی ندارد که تولید لاستیک داشته باشند، می‌توانند از پلی‌یورتان استفاده کنند که خواص آن کاملاً لاستیکی است با این تفاوت که پی‌یو است که بیشتر در کارهای ایمنی کاربرد دارد، البته در زمینه کارهای لوکس ورزشی نیز از آن استفاده شده است، اما به‌واسطه این مواد وزن سبک‌تری دارد.

همتی در پاسخ به این پرسش که در زمینه صندل چه محصولاتی دارید، گفت: ما جز پیشگامانی هستیم که با دانسیته پایین مواد پلی‌یورتان جهت تولید صندل تولید می‌کردیم. در زمینه صندل مواد جدیدی با عنوان ULM تولید کردیم که بسیار پیشرفته است. دانسیته آن 240 تا 270 است و صندل‌های تولید شده با آن بسیار سبک هستند این مواد نیز جزو مواد صادراتی ما هستند.

نامی در ادامه افزود: در مورد دمپایی دانسیته ۲۴0 تا ۲۷0 برای نخستین بار در ایران تولید شده و در ایران منحصر به فرد است.

همتی همچنین در پاسخ به این پرسش که در زمینه کفی چه محصولاتی دارید، عنوان کرد: در زمینه کفی گرم نیز محصول جدیدی داریم که به شدت نرم است و قابلیت ارتجاعی آن بالاست. مدتی است که این محصول تولید می‌شود و در قم، تهران و تبریز مورد استفاده قرار گرفته است و دانستیه آن ۲۰0 است. این مواد به هیچ عنوان نشست ندارد.

نامی با اشاره به این موضوع که کشور ترکیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد پلی‌یورتان است، گفت: ترکیه موادی که ما تولید می‌کنیم را ندارد و ما جزو صادرکنندگان این مواد به آنها هستیم.

مشتریان ما را به چالش بکشند

همتی در ادامه خاطرنشان کرد: تولیدکنندگانی که به سراغ مواد جدید می‌روند سبب می‌شوند که محصولات آنها در بازار به روز شوند و از این طریق می‌توانند در بازار رقابت داشته و منحصر به فرد باشند. توقع ما از مشتریان آن است که آنها از ما درخواست مواد جدید داشته باشند. دقیقاً ما مانند یک خیاط عمل می‌کنیم که قادریم لباس مورد نظر مشتری را درست به اندازه آنها تولید کنیم، اما همچنان علاقمند هستیم که مشتریان ما را در این راستا به چالش بکشند.

نامی نیز در ادامه گفت: تقاضای مشتری‌ها برای محصولات جدید سبب رقابت‌پذیری آنها می‌شود. برای نمونه یک  زیره که  ۴۰۰ گرم وزن تولید می‌شود، می‌توان آن را با فناوری جدید با ۳۰۰ گرم و با ۲۵ درصد کاهش وزن و به تبع آن کاهش قیمت تمام شده، تولید کرد. این در حالی است که از نظر کیفی فرقی با محصولات قبلی نخواهد داشت و چه بسا به علت سبکی کار بهتر نیز باشد.  این مسائل می‌تواند قدرت رقابت را افزایش دهد، بنابراین دوستان اگر نظر و خواسته‌ای دارند حتماً با ما در میان بگذارند.

مجله اخبار صنعت چرم و کفش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید